Reklam

Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 73

mne: Idiot flyger Phantom p fel stt p fel stlle

Flufs avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlgg
    1 583
    Jobb
    Datornrd p heltid
    Klubb
    Mlndals ModellFlyg

Standard Idiot flyger Phantom p fel stt p fel stlle

Gaaaah, borde vara frbjudet med RTF quadar som kan bra kamera.

Nn fick en gratis GoPro i alla fall...

Fler filmer dyker upp i trden p "How NOT to".

http://<a href="https://www.youtube....7qI0QcbPBw</a>

"First time flying didn't go so well"

Inte s bra stlle att flyga vid...

Fjrde gngen gillt, dyr hobby fr vissa..

Senast redigerat av Fluf den 2015-02-17 klockan 16:38.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof p riktigt men anvnder samma forumnamn som jag har p mnga andra forum.

darkling76s avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlgg
    232
    Jobb
    Prototype Engineer
    Klubb
    Ljungby rc-klubb

Standard

Hahaha.... Sicken dre.....
    Kunde slutat riktigt illa det dr hmm.
    Det blir snart frbud p de dr maskinerna om det fortstter s hr...

Reg.datum
    Aug 2013
    Inlgg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

Standard

Det r inte frbud p bilar trots att folk kr som tokar.

darkling76s avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlgg
    232
    Jobb
    Prototype Engineer
    Klubb
    Ljungby rc-klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av High Five Visa inlgg
    Det r inte frbud p bilar trots att folk kr som tokar.
    Hmm... Ja det r ju ett stt att se p det

Reg.datum
    Aug 2013
    Inlgg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

Standard

Nja, lite skrivet fr att utmana men bilarna bidrar vl till en hel del samhllsnytta ocks. R/C r mest lek fortfarande.

Standard

r nog bara att acceptera att folk leker med allt som gr att leka med (ven bilar) och det retar upp folk vettlst. =)
    Det jobbiga r att det har dykt upp en ny grej...

Hr kr de snskotrar tvrs ver folks gor och krar. Polisen kan inte komma t dem. Vad gra? Ta skotrarna av alla
    eller straffa de som gr fel? Blabla... brjar bli less nu.

Ett r krde de vattenskoter i marinan vid mig, folk vart galna. Tog inte lnge s fanns det ett frbud mot att kra vattenskoter i den hamnen, ovarsamt. Bter om man gr fel.

Filmen = bevis p att det finns idioter. Vad gra... Knns som jag nyss frargat mig i en annan trd om detta...
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Inlgg
    3 208
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

Standard

Har ni varit i Istanbul och krt bil, d frstr ni att bilar borde frbjudas.
    DS-24 operatr.
    Hatar min dator, men tillbringar nd 10 timmar om dagen med den.
    lskar mina 30s med Stinger 400 size nr den gr som bst.
    FPV is das Shit! avstnd 27km med TechPod, hjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlgg
    Har ni varit i Istanbul och krt bil, d frstr ni att bilar borde frbjudas.
    Ngon som kan verstta? Det skulle vara intressant att veta vad han sger

Reg.datum
    Aug 2013
    Inlgg
    294
    Klubb
    Trelleborgs modellflygklubb

Standard

Varken quadar eller bilar kr sjlva.

Standard

Citat Ursprungligen postat av flygrc Visa inlgg
    Varken quadar eller bilar kr sjlva.
    Det r just det quadar gr om man inte vet vad man gr eller har otur. =)
    Drfr jag testflyger allt 2 mil utanfr staden bland krar och skog.
    Flyger iofs det mesta dr med, inte hemma p grden eller i stan.

henke2s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlgg
    3 024
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av High Five Visa inlgg
    Nja, lite skrivet fr att utmana men bilarna bidrar vl till en hel del samhllsnytta ocks. R/C r mest lek fortfarande.
    Folk kr som tokar, men i princip alltid med sunt frnuft. Okej, nn kliver p i 200km/h, men fortfarande p motorvgen och i frdriktningen. Det r sllan man ser ngon med brtt mod kra mot frdriktningen, kra mot rtt etc som man ofta ser med quadarna.
    Vasamodel special -Det hnder i Ljungby sklart!

Standard

Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlgg
    Folk kr som tokar, men i princip alltid med sunt frnuft. Okej, nn kliver p i 200km/h, men fortfarande p motorvgen och i frdriktningen. Det r sllan man ser ngon med brtt mod kra mot frdriktningen, kra mot rtt etc som man ofta ser med quadarna.
    Folk r frsiktigare nr de sjlva kr/ker med. Vissa r omedvetna om konsekvenser.

Och det finns vl en viss orsak att ven mopedister mste ha krkort idag, dvs nybrjare som annars inte skulle ha nn koll och gra som de sjlva vill i trafiken. Fordonstrafiken r kraftigt reglerad och etablerad, s det r bara vissa personer det sprar ur fr eller att det ibland dyker upp nt stolpskott som mste tnja grnserna.

Finns mycket mycket fler filmer p YouTube som visar hur folk kr, som inte kr som de ska.

Vad kan man gra i Sverige? F sljarna att fatta att de mste bertta fr kparen vad som gller istllet fr att blint titta p vinsten? Vi som hnger hr p forumet har vl mest koll i Sverige? =)

Standard

Man kan inte jmfra riskerna med bilar, skidkning (aprop annan trd) motorsport eller ngot annat med dessa drnare.
    Nr man kr Svenska rallyt just nu kr man p avlysta vgar med en gigantisk skerhetsapparat. Alla som r med eller tittar p vet vad man ger sig in p. S r det med de allra flesta sporter. Bilar kr p drfr avsedda vgar och du ska ha krkort och det finns ett rigorst regelverk fr vad du fr och inte fr och du ska ha en viss lder.

Men dessa drnarpiloter frvntar sig att hela vrlden ska vara deras lekplats och ingen ldersgrns, krkort eller ngon annan licens vill man veta av. Skrivs det i ngon trd hr dr risker och dumheter belyses s reser ngra ragg direkt och vrjer sig mot frbud. Fr "idioter och risker finns det ju verallt" och det r ju sant. Problemet r att mnga risker kan jag sjlv bestmma och kalkylera ver men dessa farkoster som kan flygas av en nioring kan dyka upp precis var som helst. Som hr till exempel. http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...iskt-sp%C3%A5r Visst finns risken att bli skadad av sjlva skidkningen men det har jag sjlv valt.

Det finns en anledning till att drnare, snskotrar, och vattenskotrar fr srskilt stor kritik. Och det r just att dom frvntar sig att kunna kr var som helst och att det handlar vldigt mycket om lek. En vanligt bt kr man med frn A till B i nio fall av tio. En vattenskoter snurrar runt runt i hamnomrdet i nio fall av tio.

Jag tycker det r pinsamt nr etablerade forummedlemmar tar detta i frsvar och tycker egentligen att drnare borde passa bttre i ett eget forum eller i ett fotoforum. Fr hur mnga flyger utan att ha en kamera apterad p farkosten. Sjlva filmat verkar vara huvudsaken och r oftast vldigt serist.

Jag blir ocks strd p reklam som grs fr dessa drnare. Inte sllan med ett filmklipp ver ngon storstad eller folksamling.

/Mats

Reg.datum
    Feb 2013
    Inlgg
    180
    Jobb
    Automation p pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

Standard

Jag antar att strsta risken med multicoptrar vinglande bland folk r dom vassa propellrarna? I och fr sig gr det kanske ont att f 3 kilo i huvudet, men det knns som att 4 eller 6 snabbt roterande kolfiberknivar skrmmer mer. tminstone knner jag det s sjlv.
    Om d alla som flyger bland folk stter p effektiva propellerskydd, skulle inte det lugna ner diskussionen lite grand? Eller r det bara jag som tnker s?

darkling76s avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlgg
    232
    Jobb
    Prototype Engineer
    Klubb
    Ljungby rc-klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av senmathal Visa inlgg
    Man kan inte jmfra riskerna med bilar, skidkning (aprop annan trd) motorsport eller ngot annat med dessa drnare.
    Nr man kr Svenska rallyt just nu kr man p avlysta vgar med en gigantisk skerhetsapparat. Alla som r med eller tittar p vet vad man ger sig in p. S r det med de allra flesta sporter. Bilar kr p drfr avsedda vgar och du ska ha krkort och det finns ett rigorst regelverk fr vad du fr och inte fr och du ska ha en viss lder.

Men dessa drnarpiloter frvntar sig att hela vrlden ska vara deras lekplats och ingen ldersgrns, krkort eller ngon annan licens vill man veta av. Skrivs det i ngon trd hr dr risker och dumheter belyses s reser ngra ragg direkt och vrjer sig mot frbud. Fr "idioter och risker finns det ju verallt" och det r ju sant. Problemet r att mnga risker kan jag sjlv bestmma och kalkylera ver men dessa farkoster som kan flygas av en nioring kan dyka upp precis var som helst. Som hr till exempel. http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...iskt-sp%C3%A5r Visst finns risken att bli skadad av sjlva skidkningen men det har jag sjlv valt.

Det finns en anledning till att drnare, snskotrar, och vattenskotrar fr srskilt stor kritik. Och det r just att dom frvntar sig att kunna kr var som helst och att det handlar vldigt mycket om lek. En vanligt bt kr man med frn A till B i nio fall av tio. En vattenskoter snurrar runt runt i hamnomrdet i nio fall av tio.

Jag tycker det r pinsamt nr etablerade forummedlemmar tar detta i frsvar och tycker egentligen att drnare borde passa bttre i ett eget forum eller i ett fotoforum. Fr hur mnga flyger utan att ha en kamera apterad p farkosten. Sjlva filmat verkar vara huvudsaken och r oftast vldigt serist.

Jag blir ocks strd p reklam som grs fr dessa drnare. Inte sllan med ett filmklipp ver ngon storstad eller folksamling.

/Mats
    Varfr ska det vara s svrt att hlla sig p nrmsta modellflygflt precis som man gr med allt annat flygetyg?
    Helt obegripligt.... Tnk om denna quad landat i framrutan p en bil med hela familjen ombord och gtt genom rutan i huvudet p fraren och bilen sedan frontalkrockat en lastbil?
    Allt pga en sketen leksak....
    Inte lika roligt lngre.....

Michaels avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    1 392
    Klubb
    Hglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

Standard

Citat Ursprungligen postat av Peter_L Visa inlgg
    Jag antar att strsta risken med multicoptrar vinglande bland folk r dom vassa propellrarna? I och fr sig gr det kanske ont att f 3 kilo i huvudet, men det knns som att 4 eller 6 snabbt roterande kolfiberknivar skrmmer mer. tminstone knner jag det s sjlv.
    Om d alla som flyger bland folk stter p effektiva propellerskydd, skulle inte det lugna ner diskussionen lite grand? Eller r det bara jag som tnker s?
    Ja, ven en till synes ganska harmls mutikopter kan orsaka skador. Vanligtvis r det "operatrens" misstag/dumhet som i de allra flesta fall r den bakomliggande orsaken.

Alltfr blodknsliga varnas fr att titta p denna DJI-flygning:

Personligen brjar jag bli ganska less p all den "bad will" som ansvarslsa multikopteroperatrer frorsakat och som redan innebr att myndigheterna infr nya restriktioner som ven riskerar att sl mot det "traditionella" modellflyget som under decennier utvats i huvudsak utan att "allmnheten" reagerat annat n med milt verseende.
    Det argumenterande, som det finns hundratals spaltmeter av i bl.a. detta forum, om att man kan strunta i eventuella bestmmelser och flyga multikopter var och hur man vill med motiveringen att det finns andra grenar inom modellflyget som ocks innebr risker r helt kontraproduktivt och leder ingenvart.
    Senast redigerat av Michael den 2015-02-14 klockan 16:25.

Standard

Ouch, inte s smart att frska handfnga en s stor kopter... 90% av gngerna man ser ntt dumt r det Phantom gare..

Reg.datum
    Jan 2012
    Inlgg
    3 898
    Jobb
    AutomationsIngenjr
    Klubb
    deshgMFK, Trans Mfk, Mfk Malmen

Standard

den hittils strsta skadan jag haft inom rcflyget r faktiskt med en liten blade mcpx , dom ser inte mycket ut fr vrlden med sina sm blad men ett servo gav sig nr jag flg framfr mig och den attackerade mitt ansikte innan jag hann reagera , har ett rr n idag i snoken.
    Man ska inte lura sig allt fr mycket av storleken, hade den trffat gat hade jag frmodligen inte sett idag.
    ------------------------Skickat frn min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Reg.datum
    Aug 2013
    Inlgg
    294
    Klubb
    Trelleborgs modellflygklubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av lnning Visa inlgg
    Det r just det quadar gr om man inte vet vad man gr eller har otur. =)
    Drfr jag testflyger allt 2 mil utanfr staden bland krar och skog.
    Flyger iofs det mesta dr med, inte hemma p grden eller i stan.
    Dr sa du emot dig sjlv.
    Det behvs ngon som aktiverar den.

Standard

Jag tycker denna r rtt skn - inga skador och ett lyckligt slut - men typiskt DJI flywaway...

https://www.youtube.com/watch?v=87qI0QcbPBw
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •