UndCon: Klockren. Lite udda "flyaway", lite smått oförklarlig. Nån som har en aning? Jag ska själv flyga två Phantom 2or i morrn... :-/

flygrc: Sa jag emot mig själv? Quadar flyger av sig själv ja (efter man aktiverat dem). Flyaways? Jag förstår inte vad du menar. Man aktiverar den, sen sticker den iväg om man har otur.

Senmathal: Man bör självklart jämföra, för ibland skenar det iväg för vissa individers tankar. Vissa måste tas ner på jorden. I-landsproblem vs U-landsproblem osv. Det är väl därför folk jämför bilar eftersom det är så lätt greppa tänket då. Jag träffar på folk som inte förstår varför man borde ha regelverk/licens/tillstånd eller dylikt för att flyga multirotor för foto/film/annat över hus och sånt. Finns säkert bättre jämförelseobjekt. Rally har funnits länge och är stort, etablerat och genomtänkt idag 2015, folk har lärt sig med åren. Multirotor är nytt och det faller lite naturligt att det är kaos förrän regelverken kommer. Är bara hålla tummarna att inget allvarligt händer och att det dyker upp nåt regelverk som förstör för de som gör rätt.