Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Flyg till pojken

  1. #21
    karstenas avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    383
    Jobb
    Næringsmidelarbejder
    Klubb
    hangar4800-

    Standard

    """Min flygkompis köpte en ganska lätt kärra till hans barn (som väl är fem) så här gasen drogs av, så seglade den i princip ner oskadd. Mmm, får fundera. Kan ju vara ett bra alternativ."""

    det er en av grunnene til at jeg foreslår MPX easycub. Den er let. den er let at flyve, den er stor, den ligner på et rigtig fly og den flyver ganske rolig ned til bakken dersom der slukkes for gassen. Den er desuden en meget god svæver så der kan blive lang tid på et batteri.

  2. #22


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    OM man nu skall låta en 4-åring börja flyga mer självständigt så tycker jag att man kan börja med en inomhus-EPP-kärra. De går rätt bra att flyga även utomhus (kanske höja från 2S till 3S-ack) men de väger under 200 g så anslagsenergin när man misslyckas är inte speciellt hög.
    Skall man flyga via dubbelkommando så kan ju också en Multiplex Funman vara ett vettigt alternativ men den är ganska snabb så jag tycker inte att ett så litet barn skall flyga den ensam - alltså utan dubbelkommando.
    Roger

  3. #23

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Evert Visa inlägg
    .. Har också funderat på dubbelkommando. Har en spektrum, måste jag löpa ytterligare en spelrum då, eller hur funkar det? ..
    Samma fabrikat är en stor fördel om man ska flyga DK. Dessutom är alla modellerna som jag radade upp helt klara för Spektrum. Om du köper en av den nya generationen spektrum så har de inbyggd trådlös DK. Förutsatt att den nya radion är master så går det att koppla i princip vilken gammal billig version Spektrum trådlöst mot den. Och så har de nya i praktiken obegränsat antal modellminnen. Telemetri finns om man så önskar men för mitt eget flygande har jag nog aldrig funnit nyttan av det.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •