Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: RTH/Bailout för flyg

  1. #1

    Standard RTH/Bailout för flyg

    Frågar här då jag tror det finns mest kunskap här.
    Tänkte skaffa en bix3 från hobbyking till min son men skulle vilja ha "bailout" på en switch som han kan dra i om han tappar kontrollen.

    Skulle vilja att den rätar upp sig oavsätt flygläge, ger halvgas och stiger sakta uppåt och bonus om den även flyger tillbaka. Finns ju massor med "autopiloter" för FPV men de har nog mer funktioner än jag behöver. Någon som kan tipsa om vad som finns?

  2. #2

  3. #3
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av PatrikE Visa inlägg
    Verkar ju intressant men kräver det mycket programmeringskunskaper?

  5. #5

    Standard

    Kollat vidare lite och det verkar ju ganska bra och inte allt för krångligt. Verkar finnas mycket färdiga filer att använda. För hårdvaran är det denna som gäller? http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dproduct=42106
    De finns ju många varianter men combo med gps verkar ju landa däromkring. Är ju igentligen inte ute efter något avancerat utan bara RTH. Antar det funkar med alla Radio/mottagare? Tänkte främst använda minTurnigy 9X i detta plan men ev min Taranis.

  6. #6
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    RVOSD har en del möjligheter, lite overkill autopilot kanske men väldigt potent.

    Funktioner som RTH, fly by wire (kan inte överstiga 40grader åt något håll, och planar ut om man släpper spakarna) och många fler lägen.

    Men den är främst avsedd för att vara som OSD vid FPV, inställningar etc görs via videosignalen som skickas från den.... Enda som jag har erfarenhet av när det gäller fixed wing.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  7. #7

    Standard

    Slog till på en Multiwii Pro från hobbyking. Bixen är jemma och Multiwiin ligger på ica och väntar. Hur viktigt är det med palceringen av Multiwiin (nära cg, horizontellt, vibrations fritt etc)?

  8. #8

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •