Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Köpa Long Range sändare+mottagare tips mottages!

  1. #1

    Question Köpa Long Range sändare+mottagare tips mottages!

    Tjena boys and girls, har en ny fin spektrum mottagare som jag vill köpa Longrange till.
    Budget, inte mer än 2000kr totti.

    VAD kan ni rekommendera och VAR kan man köpa det?
    Och hur passar det till en Spektrum radio, är det separat ack som gäller och minitelekontakt in i Trainerporten?

    Tacksam för svar, för räckvidden är tyvärr inte tillräckligt bra som den är stock med en Spektrum radio, jag vill flyga längre!

  2. #2

    Standard

    Hej
    Det finns många (UHF-433MHz) varianter på marknaden och det är många som säljer dem. DragonLink, EzUHF är några enstaka exempel. Som du skriver kopplar man med 3,5mm plugg i trainer-porten. Räckvidden på de flesta system brukar vara tillräcklig i jämförelse med din standardradion.
    Det som SKILJER markant, och märk VÄL, är hur ditt UHF Long Range System (LRS) fungerar tillsammans med ditt videosystem. Längre räckvidd brukar vilja kräva detsamma för video och tyvärr stör de billigare LRS många videosystem. Framförallt 1,2- 1,3GHz videomottagare. Enkel tumregel är att de billigare UHF-systemen kräver en mkt väl avskärmad videomottagare. Ofta hjälper inte det heller, utan man får överväga att "köpa om". (Underförstått-köp inte billigt system om du vill minimera risken för störningar)
    Jag har bara testat EzUHF i kategorin dyrare (fast det finns även dyrare). Fungerar utmärkt med 1,3 GHz video, för mig. För vissa, inte. Det är bara att prova.
    Har även provat en billig modell (under halva kostnaden av EzUHF) och den var fullständigt värdelös tillsammans med videomottagaren. Spydde ur sig störningar och systemet blev därmed oanvändbart. Räckvidden på själva UHF-en, var det inga bekymmer med. Det var störningen på bilden som var total.

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    att flyga långt och samtidigt tänka köpa så billigt som möjligt rimmar i mina öron väldigt illa.
    tänk igenom det en gång till om du vill flyga säkert
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •