Hej på er!
Ny på forumet och håller på att bygga en quadcopter som jag tänkte dela med mig, och samtidigt läsa igenom alla intressanta trådar här om liknande byggen. Total nybörjare här

Började intressera mig för multirotors i höstas och fick en hubsan x4 i julklapp. Den hade jag dock bara ett kort tag då jag "flög bort den". Tyvärr gjorde jag ju om misstaget med en hubsan x4 fpv också när jag skulle testa räckvidden på radion & video-signalen. Så lite irriterad på mig själv avaktade jag lite med det hela.
Fick i slutet av förra månaden lite extra lön och jag passade då på att bygga den quadcoptern som jag tänkt från början men inte hade råd med i höstas. En fpv-racer Kommer dock knappt våga flyga den med tanke på mina tidigare erfarenheter men ska träna mer line-of-sight innan jag börjar köra med goggles.
Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	188 
Storlek:	68,3 KB 
Id:	50753Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	209 
Storlek:	98,4 KB 
Id:	50752
Till radio valde jag en Turnigy 9X som jag modifierat för FrSky telemetri-data så man kan se o sätta alarm för batterispänningen från quaden. Självklart flashat in ER9X och kör en FrSky DJT-modul i den.

Till FC valde jag Naze32 eller snarare Flip32 som jag förstår är en kopia av densamma.
Mesta av delarna är från banggood samt några delar från hobbyking.
Inväntar fortfarande en uBEC för att ge ström till FC o mottagaren. Missade att de ESC jag köpte, ZTW Spider, inte hade inbyggd BEC. Men den som väntar på nått gott osv...

Jag bor en bit utanför Växjö (Hovmantorp) så är det fler i närheten får ni gärna göra er tillkänna