Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: ESC uppdateringsfrekvenser

  1. #1

    Standard ESC uppdateringsfrekvenser

    På vissa ESCs specifikationer så står det uppdateringsfrekvens (refresh frequency eller vad de nu kallas). Men på andra inte. Någon som har koll på PowerHD's ESCar? Hittar inget till mina 20A.

    Och vad är det för frekvenser som är vanliga? Gränser? Max och min?
    Är det 50, 100, 200, 400 och max 450 som är vanligast?
    Har sett 600 också.

    Nån som har nån "köttig" info om det här med dessa frekvenser? =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Om minnet säger rätt. Så är det väl 50hz standard reglage brukar ligga på och multi rotor reglage som ex simonk firmware på 450hz pågrund av att det är en begränsning i 8bitars flygkontroller så de flesta brular använda det värdet.

  3. #3

    Standard

    Så om jag skulle råka ha tex 600Hz-ESCs som ska drivas av Nazan som behöver 400Hz-ESCs... vad händer då?
    Använder man 50Hz ESCs till Nazan, hur blir det? Funkar motorerna alls till någon nämnd frekvens, förutom 400?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Så om jag skulle råka ha tex 600Hz-ESCs som ska drivas av Nazan som behöver 400Hz-ESCs... vad händer då?
    Använder man 50Hz ESCs till Nazan, hur blir det? Funkar motorerna alls till någon nämnd frekvens, förutom 400?
    Det enda som händer är väl att dom inte lyssnar på alla uppdateringar. Vissa servon går sönder om man kör för hög uppdatering på dom.

  5. #5

    Standard

    Var hittar man mer info om PowerHD's ESCs? Vill ju veta om de klarar 400Hz, eller om de går slut...
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •