Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Phoenix flight sim mot verkligheten

  1. #1

    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    24
    Jobb
    Ingenjör
    Klubb
    Sthlm

    Standard Phoenix flight sim mot verkligheten

    Hej

    Jag sitter och väntar på min 250mm quad som en massa andra här på forumet och under tiden har jag tränat i Phoenix flight sim som jag vet många andra också har har. Frågan är hur ni som både har simulatorn och en 250mm racer quad tycker att simulatorn stämmer med verkligheten?

    Jag har lagt märke till några saker i simulatorn. Jag upplever att om jag väljer någon av standard quadarna i simulatorn så är det ganska likt som att flyga runt med en 450 mm helikoter FPV.

    Man tappar inte så mycket höjd på att rolla.

    En bra svängteknik handlar mycket om, vad säger man "svänga" quaden snarare än att rolla den och ge höjdroder. Enkelt uttryckt man vrider runt bakpartiet och balanserar horisonten.

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    24
    Jobb
    Ingenjör
    Klubb
    Sthlm

    Standard

    Nu kan jag svara på den här frågan själv. Men bra inställda PIDar så är det väldigt likt. Det som skiljer mycket mellan att flyga simulator och IRL är sikten och siktbredden. Och det ÄR en stor skillnad. Men om du som läser detta vill träna så kan jag rekommendera Phoenix eller någon annan simulator. Ett batteri till en mindre quad räcker 5 minuter och det är inte svårt att spendera några timmar framför en dator och få in reaktionerna rätt.

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    128
    Jobb
    Geni (enligt visitkortet)

    Standard

    Instämmer..

    Om du kör base eller cleanflight på en naze.. Så i horizon eller angle mode så är det roder som gäller för att få runt den mer än elevator. När rate mode är aktiverat så är det elevator o lite roder som gäller. Den beter sig mer som en helikopter i rate (ingen mode satt) än som en standard "off the shelf quad". Alltså ingen self levelling..

    Det har lite o göra med i vilken mode du flyger.

    Jag tror det finns en QX i phoenix som inte har self levelling, resten har det.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •