Reklam

Resultat 1 till 7 av 7

mne: Problem med strningar p nra hll...

Standard Problem med strningar p nra hll...

Tjenare.

Har testat att flyga lite med fpv senaste ca tre mnaderna. Till en brjan fungerade allt vldigt bra. Inga direkta strningar inom en radie p ett par hundra meter, frutom bakom trd osv sklart.

Senaste gngerna jag flugit har jag dock sttt p problem. Ganska grova strningar och till och frn blir bilden nstan helt vit - s pass att man knappt kan urskilja marken frn himlen. Dessa strningar kan dyka upp p s korta avstnd som 30-40 meter med helt fri sikt.

Jag flyger med fljande utrustning:

Skyzone ts58500 (sndare), rc832 (mottagare), Quanum diy goggles med dx 800x600 skrm..

Polaren kan ka med som passagerare med ett par Quanum diy goggles med standardskrm och en fr632 mottagare och fr samma strningar.

Vad tror ni detta beror p? Antenn? Sndare? kamera?

Har provat att flyga med dubbla batterier, ett fr att driva min quadcopter och ett fr att driva fpv-utrustningen fr att utesluta att strningarna kommer frn att man delar strm till quad och fpv utrustning.

Nr min polare flyger sitt plan med en likadan sndare, antenn och kamera fr jag inga strningar.

Min polare filmade in mina goggles nr jag flg en kort repa fr att visa hur strningarna kan se ut.. Ibland r det mkt vrre n vad som syns i klippet

Hoppas ngon hr p forumet kan hjlpa
    Funjet Ultra SK3 6s, Funjet Ultra EDF 6s, Birdseye bumblebee, green bee 110, xbl 117, qx90, realacc x210, bonsai

Standard

ingen?
    Funjet Ultra SK3 6s, Funjet Ultra EDF 6s, Birdseye bumblebee, green bee 110, xbl 117, qx90, realacc x210, bonsai

Standard

S bilden blir smre mycket tidigare n frut? Kanske som det gick fr mig... videosndaren var fr kraftig och nr man inte flg s kyldes den inte och den blev varm. Fr mycket vrme gjorde att rckvidden vart smre och smre. Nu lgger den till och med av inom 10 sekunder fr att den inte kan snda mer, dvs fre den blir fr varm.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Standard

Ja precis! Nr jag brjade flyga med den kunde jag utan problem flyga 400 meter utan strningar... Hade skert kunna flyga lngre n s, men har inte provat! Nu blir det strningar bara jag flyger 50-100 meter.. Det verkar inte finnas ngot samband mellan strningar och avstnd. Strningarna blir inte vrre ju lngre bort man flyger. Ibland kan bilden bli nstan helt vit i flera sekunder ven fast jag hovrar 40 meter bort :S

Har p knn att det antingen r videosndaren eller dess antenn som r boven...

edit: notera strningen som kommer vid 11 sekunder in i klippet.. Det r denna sortens strningar jag menar. Ibland kan de vara mkt lngre, just i klippet r det bara ngon sekund.

Standard

Vad r det fr antenner du har? Rtt riktade? Nra ngot som kan stra p multin? Separation r viktigt. Nn gng haft bort antennen p sndaren nr sndaren varit strmsatt?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Standard

Kr sndare, mottagare och antenner frn detta kit: http://hobbyking.com/hobbyking/store..._Antennas.html

Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	IMG_0032.JPG 
Visningar:	44 
Storlek:	77,3 KB 
Id:	50904
    Borde inte vara ngra problem med nrhet till strning... Strmfrsrjningen gr via vita balanskontakten..

Har inte haft bort antennen med strmsatt sndare heller

Min polare har kraschat sitt fpv-plan med samma sorts sndare.. Fr lna den och se om det gr skillnad!

MasterZaps avatar
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlgg
    159
    Jobb
    Datorgrafik, rendering, 3d m.m.

Standard

Du kan ven ha fr stark signal nra s den verstyr mottagaren. Som t.ex. alla som har en Taranis vet, s skriker den mycket om "Telemetry Lost" om man hller radion precis bredvid koptern....

/Z
    Zap Andersson | @MasterZap | Videos: http://www.youtube.com/user/ZapAndersson
    - - - - - - - - - - - - - - "The Ground is for Dead People" - - - - - - - - - - - - - -
    Admin i Facbookgruppen "FPV Sverige" och arrangr av http://KopterFest.com

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •