Reklam

 
Sidan 2 av 10 FörstaFörsta 1234567 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 187

Ämne: NY PRODUKT: Rangevideo Headplay HD

  1. #21
    MagnusStrömqvists avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    401
    Jobb
    Teknisk säljare
    Klubb
    Höka Halmstad

    Standard

    har den uttag så man kan koppla in en 1.3 GHz mottagare?
    Byta/köpa? Hör av dig!
    Pistonpowered:
    112” 3W Mustang, DLA116cc rad
    90” Fokker D7 1/4, DLE55RA m autostart
    87” TC Flybaby, ASP 160 twin
    67” Bucker Jungmeister, Saito 125 4takt
    60” Fokker D7 m Saito 82B 4takt
    El drift: F3A sebart Wind Pro
    Sändare: Futaba 18MZ, 16IZ

  2. #22

    Standard

    Jepp, den har AV IN.

  3. #23

    Standard

    Upptäckte att getfpv också kommer att sälja dom: http://api.viglink.com/api/click?for...-receiver.html

  4. #24

    Standard

    Bra prisnivå. Blir helt klart ett attraktivt alternativ till Fatshark om man inte har några problem med storleken.

  5. #25

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    Är superintresserad om man kan behålla glasögonen på vilket getfpv verka ha testat. Jag kör med Fatshark Attitude idag med insatslinser från läsglasögon vilket inte är helt optimalt. Hoppas få testa i Uppsala även om jag bor i Västerås ha ha...
    Göran
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

  6. #26

    Standard

    Jag är ganska ofta i Enköping i jobbet så det går nog att ses någonstans mittemellan.

    Apropå glasögon så har jag hört att det går bra att ha på glasögon så länge de är relativt smala. Om de är bredare (och man har brett ansikte) så kan man behöva modda och skära bort lite skumplast. Kommer nog att gå att få tag på extra sidor ifall man råkar modda för mycket. Rangevideo brukar vara bra på reservdelar och bra att ha och göra med i det avseendet.

  7. #27

    Standard

    Hoppsan, läste just att de har 72 graders FOV. Blir intressant att se hur det fungerar med OSD.

  8. #28

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    Har fått besked att Autopartner kommer att sälja dem så snart de finns!
    Göran
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

  9. #29


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Utmanaren2002 Visa inlägg
    ...Är superintresserad om man kan behålla glasögonen på
    Göran
    Göran - de små och runda "sportglasögon" som Staten bjöd oss på när vi gjorde lumpen på 70-talet borde passa utmärkt i dessa "brillor" - ja, med lite andra glas i förstås... Undrar om det går att köpa såna bågar numera...
    Roger

  10. #30

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Utmanaren2002 Visa inlägg
    Har fått besked att Autopartner kommer att sälja dem så snart de finns!
    Göran
    Wow, underbart, bra där Pelle!

  11. #31

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard

    På vilka sätt är Headplay HD värda minst 2-3 ggr så mycket som t.ex. http://hobbyking.com/hobbyking/store...mera_PNF_.html ?
    eller liknande egenbygge?

    Kameralänken har väl inte så hög upplösning om man inte kör typ Dji Lightbridge, men för det priset lär det vara nåt "vanligt analogt".

  12. #32

    Standard

    Tja, de har nästan 6x högre upplösning.

    Man kan ju även se det som att de här ger mer än dubbla upplösningen än Fatshark Dominator HD till mindre än halva priset. Men med analog PAL kommer man ju inte i närheten av det så varför så hög upplösning? En anledning är att säkert att vara värst, dvs leverera högst upplösning. En annan är att de som verkligen har hög upplösning i sin Videolink (ex Inspire 1 och Lightbridge) kan dra nytta av det. Vad jag förstår av kommentarer så fungerar uppskalning riktigt bra och även lägre upplösning som ex PAL ser mycket bra ut i dessa. Jag tycker exempelvis att min gamla Headplay brillor (800x600) ger bra mycket bättre bild än mina Dominator V1 (640x480), detta trots att jag inte har annat än analog videolänk. PAL har dock högre upplösning än 640x480 så det kanske inte är så konstigt.

    Upplösningen i Quanum-brillorna är 480x360, det är bra mycket lägre än vad PAL kan leverera (720x576). Om man nöjer sig med det så kanske man ska skatta sin lyckliga stjärna och satsa pengarna på något annat men jag tycker det är alldeles för låg upplösning. När bilden skalas upp så mycket som den gör med den här tekniken så märks låg upplösning dessutom mycket mer. Sen handlar det väl inte bara om upplösning, dessa ger ett färdigt genomtänkt paket med god ergonomi, inbyggd VRx och om man någon gång vill testa HD-länk så finns HDMI. Visst man kan kanske plocka ihop snarlika delar och pilla ihop något själv men jag är skeptisk till om resultatet blir lika bra.

    Men om det är värt det eller inte är upp till var och en...

  13. #33

    Standard

    Vet någon om den kommer att finnas med inbyggd 1,3ghz också?
    Det är många idag som efterfrågar detta inte minst märks det eftersom det inom kort kommer en 1,3 modul från fatshark själva som komplement till lasers modul.

  14. #34

    Standard

    Jag vet faktiskt inte, jag tror inte det kommer inom den närmaste tiden. Men när de här togs fram tänkte vi på hur man ska ansluta en extra mottagare och kom då fram till att den och batteriet bäst placeras vid den bakre fästplattan för remmarna. Då fördelas vikten bäst. Sen används samma kontakt för ström och AV In så det är enkelt och snyggt att ansluta.

  15. #35

    Standard

    Nu när jag tänker efter lite mer så skulle jag nog inte monterat den lilla nexwave modulen i nacken utan snarare ovanpå brillorna eller varför inte fästas på remmen ovanpå huvudet? Eftersom modulen är så liten och nästan inte väger någonting så spelar det inte så stor roll var den sitter. Jag är dock skeptiskt till om den är lika bra som comtech-mottagarna, vad har den för känslighet?

  16. #36

    Standard

    Modulen borde sitta ovanpå brillorna så man enkelt kunde byta ut den, liknande fatsharks system med skillnaden att på dominator sitter den på sidan

  17. #37

    Standard

    Nu vet jag ju inte exakt hur integrerad den är på dessa men det är ju inte säkert att det är precis så enkelt som att byta ut en modul. För den händiga är det säkert inga problem att byta men frågan är om man vinner särskilt mycket på det jämfört med att ha en extern mottagare. På mina FS Dominator så valde jag bort 1g3 modulen för att jag tyckte det blev så osmidigt med den stora antennen. Det blev mycket enklare att bara ansluta en extern mottagare med CW-patch antenn och även ta strömförsörjning därifrån så slapp jag ha batteriet på remmen.

  18. #38

    Standard

    Bokade ett par i veckan. Frågan är nu bara vilken kamera som FPV man skall använda? Tips mottages gärna.

  19. #39

    Standard

    Vilka har du? Vilken typ av flygning gör du?

  20. #40

    Standard

    Vilka? Har en Tbs Discovery plus en Pro. En Aimdroix Evo One Quad med på gång. Ska bara använda dom till att filma med typ.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •