Reklam

 
Sidan 7 av 10 FörstaFörsta ... 2345678910 SistaSista
Resultat 121 till 140 av 187

Ämne: NY PRODUKT: Rangevideo Headplay HD

  1. #121

    Standard

    Verkar logiskt att de inte är optimala för fpv racing eftersom man måste flytta fokus med ögonen för att se hinder.
    Jag avbeställde mina, vågar inte köpa grisen i säcken. Blir nog en ny beställning om det kommer in lite bra omdömen från folk som flyger snabb proximity.

  2. #122

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Jag kommer att få hem ett par inom kort för testning och jag har redan testat ett par för ca två veckor sedan och min reaktion var att bildkvaliten var väldigt bra men att det var ovant då man är van vid en mindre vild. Man tappade en del av fartkänslan med dom. Detta gjorde att det kändes som om man hade lite dålig kontroll på flygningen i och med att det gick fortare än vad man uppfattade i glasögonen. Helt övertygad om att detta är en vanesak. Ett dussin accar med HeadPlay HD så kommer det att kännas naturligt.

    MVH, Kajaken

    And by the way, dom kommer att hårdtestas proximity
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  3. #123

    Standard

    Jag är också lite tveksam för tillfället, men avbeställer inte än. Kör endast 250-quads, så jag får väl se hur det funkar.

  4. #124

    Standard

    Kan delge min erfarenhet.

    Fick hem mina Headplay för två veckor sedan och testade dem ihop med mina 5 olika 250-racequads. Alla har 2,8 mm lins och 600 tvl cmos kamera. Provade att åka med i Anders quad med 2,1 mm lins. Ställde självklart om skärpan på mina kameror och labba med de inställningar som fanns i googles. Testade både 16:9 och 4:3.

    Men jag tyckte ändå inte skärpan var i närheten av så bra som jag vill ha det. Nu är skärpan säkert exakt densamma som i mina Fatshark iom att vtx sänder med en viss kvalite, skillnaden med headplay var att man såg oskräpan. Eller vad man nu ska säga. Det kändes precis som när man tar en liten bild i datorn och gör den större genom att dra ut den i hörnen.

    Jag var mycket spänd på hur det skulle kännas med 72 graders FOV. Men det var ingen som gav någon större fördel för mig, iaf inte på det sätt jag flyger. Det som märktes tyligast, precis som Anders säger, är att fartkänslan förvann. Att det är en vanesak och att man kan anpassa sig är jag övertygad om - men personlig är det en hela "tunnelseende" och känslan av att det går mycket fortare än vad det egentligen gör som jag älskar med FPV racing.

    Jag sågar absolut inte Headplay! Men det är nog väldigt individuellt om man gillar dessa eller inte då det är en helt annan känslan än med vanliga goggles. Flyger man på öppna ytor tror jag de är perfekt. Jag fick väldigt svårt att se detaljer som små grenar och dyligt när jag flög proximity dvs rakt fram långt bort hade jag inte den skärpa och focus jag var van vid.

    Nu i helgen provade jag att titta i ett par Headplay som var kopplade till en 700 tvl effio-v kamera. Självklart var det något bättre än med mina 600 tvl kameror, men ändå inte så som jag förväntat mig.

    Summa summarum, detta är otroligt mycket googles för pengarna och jag tror majoriteten kommer gilla dem då se flesta inte flyger inne i tät skog. Men de är inte för alla - precis som så många andra produkter
    Senast redigerat av Daniel Tengvall den 2015-06-09 klockan 09:06. Anledning: Stavfel

  5. #125

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Suck.. ja ja man kan väl inte ha för många passagerar/reserv brillor.
    //Lasse

  6. #126

    Standard

    Jag tror som kajaken att det handlar om en vanesak. Om man har vant sig vid hastigheten vid en viss FOV på kamera och en viss FOV på goggles så är det klart att känslar ändras om detta ändras. Man kan ju gå åt andra hållet också och minska FOV ännu mer än Fatshark och få ordentligt med fartkänsla. Exempelvis så tyckler jag att man får mycket större fartkänsla på låg höjd med 1.8/2.1mm jämfört med 2.8 eller 3.6mm. Om jag flyger de senare tycker jag att man tappar jättemycket "känsla". Detta är säkert helt tvärtemot vad de som är vana att flyga 2.8 eller 3.6mm tycker.

    Alla faktorer spelar roll men framförallt handlar det om vad man vänjer sig vid. Men det är klart att det kan kännas tveksamt att ge HPHD den tiden det tar att vänja sig om man kan flyga och bara njuta med existerande brillor. Å andra sidan så finns det en hel del som nästan direkt älskar sin HPHD och nästan direkt la undan eller sålde sina Fatsharks.

  7. #127

    Standard

    Såklart det handlar om en vanesak när det kommer till "känsla".
    Det är ju också ytterst subjektivt så det finns inte rätt eller fel i diskussionen!

    Det som gjorde att jag sålde mina Headplay var inte FOV och fartkänsla utan den pixliga bilden.
    Med så stor skärm såg man otydligheten, eller vad man nu ska säga.
    Jag tyckte jag hade mycket mycket bättre bild i mina Fatsharks. Men det är väl också en smaksak vad man föredrar.

  8. #128

    Standard

    Testade du den andra linsen med mindre FOV?

    Får hem 3st Headplay HD imorgon. Hatar för övrigt DHL, de skickasd med express på en dag från Miami till Uppsala. Jag kommer hem och ser en avi liggandes hemma med möjlighet att ringa och "boka" ny leverans. Jag ringer men eftersom jag ringer någon minut efter 17 så tar det en dag till innan de levererar paketet, Summa summarum, 1 dag från USA till mig och sedan 2 dagar till för att DHL agerar snigel. Jag kan inte heller åka och hämta paketet. Inte skickade de någon SMS avisering heller... suck.

  9. #129

    Standard

    Brukar fungera att hämta ändå om man har trackingnummret.

  10. #130

    Standard

    Hon jag pratade med tyckte inte det var någon bra idé...

  11. #131

    Standard



    Intressant test särskilt när det finns så skiljda uppfattningar om hur de fungerar. En del tycker att man inte kan se tillräckligt mycket detaljer och en del säger att de ser mcyket fler detaljer. En del gillar dom inte för proximity och andra tycker att de är bättre för proximity. Jag lär få se i eftermiddag när de dyker upp (om DHL sköter sig).

  12. #132

    Standard

    Ja, spännande!
    Jag avbeställde mina och fick följande svar på mail:we expect to have a full stock ready to ship at some point in July.
    Avvakar och ser hur folk lyckas anpassa sig till dessa =)

  13. #133

    Standard

    WOOOHOOOO! Har precis testat dom och jösses vilken känsla, precis allting, ALLTING, är bättre! Längre räckvidd (än TBS 5G8+FSDomv1), bättre färger (kan urskilja höjder etc mer exakt och mer detaljer. Jag har inte ändrat något på min quad, vtx eller kamera.

    Flög lite med kajaken (med min LKTR BE) och skulle flugit mer om han inte flög sönder så många proppar och motorskruvar.

  14. #134

    Standard

    Nice. Vad kör du med för kamera? 600tvl?

  15. #135

  16. #136

    Standard

    @uffe40
    Jepp, ganska naturligt eftersom så många fortfarande väntar på sina och en del som kan leva utan dem, beställt flera eller kanske inte gillar dem tar chansen att sälja och kanske tom tjäna en slant. Jag har ännu inte sett någon som har sålts för lägre än inköpspris+frakt.

    Däremot finns det ett rätt stort antal FS som säljs just nu också.

    @kronblom
    Sony PZ0420

  17. #137

    Standard

    Jag är #210 från headplay, hoppas de kommer med i batch 2.

  18. #138

    Standard

    Jag beställde den 16e April från GetFPV och de skickade mina Headplay idag. Nu är det upp till UPS och tullen att stå för resten av förseningarna...

  19. #139

    Standard

    Ingen som testat hobbykings v2or? Sålänge man bara kör 5.8 så bör där inte vara någon skillnad på bildkvaliten.

    Och väldigt få har tillgång till hd länk/har redan lämplig mottagare hemma..

  20. #140

    Standard

    Njae, bildkvaliten beror ju inte så stor roll vilken frekvens du använder. Om du väl har en bra signal från videomottagaren så beror bildkvaliteten på hur bra kvalitet det är på skärm och inte minst fresnellins. Visst kan kanske HK fått till det med V2 men de väljer sällan kvalitetskomponenter så jag skulle inte vara så säker på det.

    HK-skärmen i Qv2 är 480px vertikalt och PAL kan teoretiskt ge 576px vertikalt så viss kvalitetsskillnad borde det vara.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •