Reklam

 
Sidan 3 av 10 FörstaFörsta 12345678 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 187

Ämne: NY PRODUKT: Rangevideo Headplay HD

  1. #41

    Standard

    Ok, jag tänkte vilka FPV-kameror du har? Om man flyger snabbt och lågt så gillar jag att flyga med vidvinkel (dvs 2.1mm) men annars så fungerar normallins på 2.8mm bra. Upplösningen bör väl vara minst 540TVL och det finns ju många kameror som ligger där och uppåt. Jag har senast testat Fatshark 600TVL som jag tycker fungerar mycket bra, den är även relativt liten och har bra inställningar från början vilket är ett plus.

  2. #42

    Standard

    Effio-v 800TVL lär fungera utmärkt till en tbs disco. Speciellt om du vill ha bra färger. Fungerar även riktigt bra när det börjar bli mörkt ute.

  3. #43

    Standard

    Ahhh. Jag har två Sony CMQ1993. Samt en ännu otestad Fatshark 600 TVL. Menade att eftersom man köpt HD
    glasögon. Vilken kamera vore bäst då. Antar någon HD kamera men då klarar väl inte videolänken av så
    hög upplösning.

  4. #44

    Standard

    Det är ju inte riktigt så enkelt, om den behandlar bilder bra så kan en högre upplösning visst ge mcyket bättre resultat. Jag tänker då främst på Headplay (den första varianten) gentemot de flesta VGA-brillorna. Enligt mig är det en klart mycket bättre bild i Headplay trots att det bara pga upplösningen inte "borde" spela så stor roll.

  5. #45

    Standard

    Vill du ha hd videolänk så är det en lightbridge som gäller.
    Men då hamnar du på 11,500 för sändare och mottagare.

  6. #46

    Standard

    Jo. Har nog kikat på Lightbridge med. Men tänkte inte jag skulle lägga 11 000:-. Är bara ute efter en så bra bild som möjligt med en bra kamera för lite rimliga pengar. Lightbridge har väl lite monopol just nu för jag känner inte till någon annan HD länk som ligger ute nu. För lite "normala" pengar.

  7. #47

    Standard

    Återupplivar tråden.

    Jag kör med FS Predator V2 för tillfället och fick möjlighet att testa ett part Dom v2. Jösses, vilket uppvaknande. Jag vet att dessa Headplay ännu inte har kommit ut på marknaden, men tror ni att de är ett bra alternativ mot Dom v2? Rätt stor skillnad i pris.

  8. #48

    Standard

    Om man kan acceptera storlekenstorleken samt avsaknad av DVR och HT så tycker jag att dessa slår FS googles på allt.

  9. #49

    Standard

    Vågar någon gissa på när de finns att köpa?

    Det börjar bli lite akut för min del.

  10. #50

    Standard

    Om du beställer nu borde du ha dem hemma inom en månad om allt går bra med produktionen. Just nu väntar de på någon del bara, resten har nog anlänt.

  11. #51

    Standard

    Vad beror prishöjningen på?

  12. #52

    Standard

    Ingen egentlig prishöjning, däremot så såldes första omgången till ett uttalat lägre pris. Det här är normalpriset som bestämdes innan pre-sale startade. Sen lade de väl till en rabatt för att locka antar jag.

  13. #53

    Standard

    Är det Headplay själva samt GetFPV som säljer de? Eller finns det något inom EU?

  14. #54

    Standard

    GetFPV har som jag har förstått fått första tjing på den första omgången (samt Headplay). Men jag känner till några Europeiska butiker som ansökt om att få sälja men jag vet hur det har gått med detta.

  15. #55

    Standard

    Då var det beställt från GetFPV. Nu är det bara att hålla tummarna.

  16. #56

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
    Då var det beställt från GetFPV. Nu är det bara att hålla tummarna.
    Hoppas på snabb leverans, vill gärna se de i action

  17. #57

    Standard

    Vid användning av headplay, vilken kamera / sändare rekommenderas? Kliar i fingrarna..

  18. #58

    Standard

    Jag kommer att använda mina vanliga sändare på 5.8GHz (dvs diverse Boscam, FlySight mfl). Kameror är samma sak, kommer att använda det jag redan har.

  19. #59

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Jag kommer att använda mina vanliga sändare på 5.8GHz (dvs diverse Boscam, FlySight mfl). Kameror är samma sak, kommer att använda det jag redan har.
    Jag som är helt ny på FPV och står utan både sändare och kamera, har du tips på nått prisvärt?

  20. #60

    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    150
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Trollhättan

    Standard

    Mity personliga tips är denna kamera. Billig och mycket för pengarna, http://www.securitycamera2000.com/pr...-Menu-DNR.html

    Sändare beror lite på vad du ska använda den till, jag kör med en billig 200mw boscam.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •