Reklam

 
Sidan 8 av 10 FörstaFörsta ... 345678910 SistaSista
Resultat 141 till 160 av 187

Ämne: NY PRODUKT: Rangevideo Headplay HD

  1. #141

    Standard

    Nu börjar det dyka upp rapporter om kvalitén på ihopbyggnaden av dessa. Rx som strular, kontakter som är lösa etc. Hoppas att det är bara några få undantag och inte ett generellt problem.

  2. #142

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    119
    Jobb
    Data-Statare
    Klubb
    Uppsala Flygklubbs Modellflygare

    Standard

    Funderar på vilken antenn man ska sätta på hphd... VAS crosshair tycks ju vara The shit för penetrering genom lövverk, men den kostar ju en slant.. Finns det alternativ att överväga?

  3. #143

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    Nu börjar det dyka upp rapporter om kvalitén på ihopbyggnaden av dessa. Rx som strular, kontakter som är lösa etc. Hoppas att det är bara några få undantag och inte ett generellt problem.
    Inte särskilt många rapporter, när sånt här ändå händer är det en fördel att handla från GetFPV eller RV/HP eftersom de har mycket bra support. Man behöver inte vänta 9 månader för ersättning (vilket kan hända vid köp från ex HK).

  4. #144

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    119
    Jobb
    Data-Statare
    Klubb
    Uppsala Flygklubbs Modellflygare

    Standard Låda för låda

    Eftersom jag fortfarande är i väntans tider får jag sysselsätta mig med tillbehören...

    Bopidoo, du som har ett par tre stycken till handa. Vad är det för mått på dem? Funderar på hur man ska kunna skydda dem bättre under transport än den där tygpåsen som följer med.

    Flygtyget, radion, batterier och Fatsharks får plats i en plastväska (typ pelican case) modell större. Bara att hysta in i bilen när man ska iväg, mycket praktiskt. Men hur göra med HPHD-na ???

  5. #145

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ulwur Visa inlägg
    Funderar på vilken antenn man ska sätta på hphd... VAS crosshair tycks ju vara The shit för penetrering genom lövverk, men den kostar ju en slant.. Finns det alternativ att överväga?
    Immersions nya cirkulära 8dbi patch antenn verkar fungera riktigt bra.
    Näst intill störningsfri video när jag flög här med 2 andra.

    https://www.youtube.com/watch?v=lzFf9fRMU6A

  6. #146

    Standard

    UPS säger att jag skall få mina på torsdag, dagen innan midsommar. Jag är tveksam då de är i Köln nu och då ingen ringt angående tull och moms ännu. Så det blir nog att vänta över en LÅNGHELG!

  7. #147

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Immersions nya cirkulära 8dbi patch antenn verkar fungera riktigt bra.
    Näst intill störningsfri video när jag flög här med 2 andra.

    https://www.youtube.com/watch?v=lzFf9fRMU6A
    Var hittade du 8dbi patchen? Hittar bara den gamla "stora" 13dbi.

  8. #148

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    119
    Jobb
    Data-Statare
    Klubb
    Uppsala Flygklubbs Modellflygare

    Standard

    Jörgen! Då är frågan alla (dvs jag) undrar: vilket könummer/när beställde du?

    Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
    UPS säger att jag skall få mina på torsdag, dagen innan midsommar. Jag är tveksam då de är i Köln nu och då ingen ringt angående tull och moms ännu. Så det blir nog att vänta över en LÅNGHELG!

  9. #149

    Standard

    Den 16e April, GetFPV så det finns inget könummer.

  10. #150

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    119
    Jobb
    Data-Statare
    Klubb
    Uppsala Flygklubbs Modellflygare

    Standard

    Apropos transportväska igen...

    Hittade denna: http://www.conrad.se/Pilotv%e4ska-me...894480_1504162

    Som till bilderna tycks vara identisk med den som tipsas om på RCGroups HPHD Owners tråden: http://www.rcgroups.com/forums/showp...&postcount=799

    Undrar om det är Overkill, hur mycket plats tar HPHD egentligen?

    /Uffe

  11. #151

    Standard

    Sedärja, nu har UPS insett att de nog blir Måndag ändå.

  12. #152

    Standard

    Idag fick jag ett meddelande från UPS om att jag skulle kontakta UPS för att betala tull och moms. Efter en sund i telefonkö så blev det ordnat och mindre än en halvtimma senare så kom UPS och lämnade paketet. UPS lyckades för övrigt leverera ett paket från Surveilzone i Kina på samma tid som det här paketet från Florida.

    Vädret medger inte någon flygning för tillfället men jag har provat lite i mitt undermåligt belysta hobbyrum och jag tror att det här kommer att passa mig perfekt. Det är givetvis svårt att veta om den större detaljrikedomen kan göra så att man missar det viktiga

    Jag hoppas på ett uppehåll i regnet så att jag kan prova lite.

  13. #153
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Provade en här om dagen. Mycket trevligare än alla de glasögon jag testat. Bra färg hos displayen och man fick inte ansträngda ögon som jag fått med andra liknande "strutprodukter".

    Beställt en också!
    Superhero

  14. #154

    Standard

    Nu har jag varit ute och provat att flyga vinge och 250 quad med Headplay HD. Den enda proximity jag kunde prova var inne i vår ganska trånga depå och jag tyckte att det gick utmärkt och att det blev en helt annan inlevelse än med Fatshark. Man kanske vänjer sig men jag hade lite svårt att stå upp och flyga med de här, när jag flög i depån så behövde jag luta mig mot en av pelarna som håller skyddsnätet. Jag har inte haft det problemet med Fatshark.

    Detaljerna är väldigt tydliga i depån då det är grönt gräs och grånade träbänkar och stoplar. Det blir kanske svårare att hålla reda på vad som är viktigt när man flyger i en mindre kontrastrik miljö, som en stig i skogen.

    Kanalerna i VTXen är lite skumma. Min Immersion 600mW sändare på 250 quadden ligger på kanal 7 (5860MHz) verkar fungera utmärkt. På vingen så har jag en mycket gammal Fatshark 100mW där dipswitcharna för kanalvalet saknas. Den ligger på kanal 1 (5740MHz) och fungerar mycket dåligt med Headplay HD, man kan få ungefär samma dåliga bild med dragning i ovankanten av bilden på tre-fyra ställen om man kollar alla band och kanaler i Headplay HD. Den fungerar däremot bra i mina Fatshark på kanal 1.

    Jag misstänker att jag kan få in den ungefär lika dåligt på band1, kanal2 (5745MHz), band2, kanal1(5733MHz) och 2(5752Mhz), och på band 4 kanal 1. Jag skall prova att ställa någon annan av mina Immersion/fatshark sändare på kanal 1 och se om det blir lika dåligt då. Eller om det är fler kanaler som har problem.

    2.1mm linser kommer nog att ge en bättre matchning melllan FOV på glasögonen och kamerans FOV. Det lilla jag kunde flyga med vingen med 2.1mm lins och fel frekvens vald gav en mycket bättre upplevelse än 2.8mm lins på quadden.

    Två batterier och en laddkabel kom med i paketet.

  15. #155

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    119
    Jobb
    Data-Statare
    Klubb
    Uppsala Flygklubbs Modellflygare

    Standard

    Är det bara jag som varit ouppmärksam tidigare eller uppdaterade GetFPV just leverans infon?
    Orders placed before May 12th are estimated to ship by end of June.
    Orders placed after May 12th will ship soon after. (estimated July)

  16. #156

    Standard

    Jag tror de uppdaterade infon någon gång igår.

  17. #157

    Standard

    @ulwur
    Jag har bara ett par, de andra är inte mina.

    @Jorgen och övriga
    HPHD ska fungera hyfsat med IRC och Fatshark vtx men troligtvis fungerar de bäst med Boscam (och liknande) sändare. IRC gillar att trixa med signalerna för att själv kunna erbjuda den bästa kombinationen av vtx och vrx (givetvis för att tjäna pengar). Pga detta kanske inte alla kanaler fungerar klockrent på just band 4. Jag gillar inte riktigt det och kör hellre med boscam. Fler kanaler som fungerar bättre i överlag än IRC/FS. Exempelvis är det därför jag har TBS 5g8-modul i mina Dominator googles istället för FS-modul.

  18. #158

    Standard

    Idag har jag provat lite fler kanaler, min Fatshark 100mW VTX verkar fungera med Headplay mottagaren när jag sätter sändaren till kanal 7. Jag har alltid varit lite tveksam till att den här sändaren haft så kort räckvidd, det verkar som om kanal 1 på den inte fungerar som den skall. Det var bara mer tydligt tillsammans med Headplay mottagaren.

    Min FS 250mW sändare fungerar bra med Headplay på samtliga kanaler om jag provar att lämna sändaren i källaren när jag går runt i huset med mottagaren. De störningar jag får är jämnt fördelat brus, även när jag sluter handen runt antennen för att skärma av den.

  19. #159
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Finns det något enkelt svar på vilken sändare och kamera som fungerar bäst till Headplay HD? Flygning dagtid är det som jag tänker på. Kanske även OSD som gör displayen rättvisa.
    Superhero

  20. #160

    Standard

    Vad gäller sändare så skulle jag rekommendera flysight 32ch 400mw, den som säljs på Rangevideo.com gillar jag. Vad gäller kamera så beror det ju mycket på vilken typ av flygning du vill göra? Om man inte flyger på gränsen hela tiden så skulle jag välja en effio-v 800tvl kamera. Har en sån på väg in jag nu men den verkar vara riktigt skarp och hantera färger bra. För mer intensiv proximity flygning så flyger jag med Sony 600tvl (typ pz0420 eller hs1177 eller kx6).
    Senast redigerat av Boopidoo den 2015-06-22 klockan 23:55.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •