Reklam

 
Sidan 4 av 10 FörstaFörsta 123456789 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 187

Ämne: NY PRODUKT: Rangevideo Headplay HD

  1. #61

    Standard

    Det kan vara värt att notera den nya "Wide voltage range" versionen: http://www.securitycamera2000.com/pr...PV-Camera.html

    Om jag inte hade haft flera vanliga PZ0420 kameror så skulle jag provat en sådan.

    12v matningsspänning är alltid lite trassligt. 5-17v känns lite bättre då man kan driva via filter direkt från 2-4S eller från sändarens 5v matning.

  2. #62

  3. #63

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    119
    Jobb
    Data-Statare
    Klubb
    Uppsala Flygklubbs Modellflygare

    Standard

    Såg på GetFPV att de uppdaterat leveransinformationen. Gissa vem som beställde den 23:e...

  4. #64

    Standard

    Oj. Undrar hur specifikt det datumet är. Beställde 22:e 23.58 svensk tid.

  5. #65

    Standard

    De verkar få bra omdömen!

    Skywalker 1900
    Bixler 2


    Quads i lite olika storlekar

  6. #66

    Standard

    Synd bara att de inte gjorde en jämförelse med fatshark utan lät någon random kille testa som flyger med quanum annars..

  7. #67

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av stone4x4 Visa inlägg
    Synd bara att de inte gjorde en jämförelse med fatshark utan lät någon random kille testa som flyger med quanum annars..
    Mm, tycker dom borde ha testat mer utförligt. I videon fick man inte nå vidare intryck mer än att dom är bättre än quantum för $30 vilket inte säger speciellt mycket. Får hoppas dom gör en riktig review sen med mer utförliga test.

  8. #68

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    119
    Jobb
    Data-Statare
    Klubb
    Uppsala Flygklubbs Modellflygare

    Standard

    Tror inte det kommer något mer från FliteTest, de går ju inte så grundligt till väga tycker jag. Ser mer fram emot om Bruce Simpson får sätta klorna i dem.

  9. #69

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ulwur Visa inlägg
    Ser mer fram emot om Bruce Simpson får sätta klorna i dem.
    Det gör jag med
    Skywalker 1900
    Bixler 2


    Quads i lite olika storlekar

  10. #70

    Standard

    Hmm, det kommer nog inte att inträffa såvida han inte köper dem själv. Jag väntar fortfarande på en ingående review av den RVJET som skickades för tre år sen. Jag gillar Bruce's reviews men skulle aldrig själv skicka nåt då det är extremt osäkert om han kommer att leverera.

    Flitetests sk review gjorde mig besviken, dels pga uppenbara faktafel men även för att de inte jämförde mot annat än de mot billiga Quanum. De menade att HPHD skulle vara ett steg mellan billiga Quanum och dyrare Fatshark men utvecklade det inte så mycket. Nästan som att de inte ville ställa dem mot varandra. Rent prestandamässigt så ligger ju dessutom HPHD en bra bit över Fatsharks bästa brillor.

  11. #71

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    119
    Jobb
    Data-Statare
    Klubb
    Uppsala Flygklubbs Modellflygare

    Standard

    Bruce brukar ju skryta om att han inte testar saker han inte köpt för egna pengar för att garantera oberoende omdömen. Vet inte hur han lever upp till det med tanke på att han fick ett lyx paket med qav250 av GetFPV, visserligen gjorde han väl ingen test på den men han har ju haft med den i många episoder.

  12. #72

    Standard

    Just RVJETen är jag med besviken på att han aldrig genomförde, han nämnde den i nån episod men sen va det inte mer..
    Anledningen att jag länkade Flite tests video va för att visa på att de får uppmärksamhet, sedan kan jag tycka att många av deras så kallade reviews är bristfälliga
    Skywalker 1900
    Bixler 2


    Quads i lite olika storlekar

  13. #73

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ulwur Visa inlägg
    Bruce brukar ju skryta om att han inte testar saker han inte köpt för egna pengar för att garantera oberoende omdömen. Vet inte hur han lever upp till det med tanke på att han fick ett lyx paket med qav250 av GetFPV, visserligen gjorde han väl ingen test på den men han har ju haft med den i många episoder.
    Ja, det är ju lustigt om man går med på att testa och sen inte gör det och dessutom skryter om att han inte gör det. Det fanns inga som helst krav på att hans review skulle vara okritiskt bara att den skulle göras. Jag tror att sanningen är att han av någon anledning inte hade lust, men då ska man inte ta emot saker och gå med att testa. Den hade nu i efterhand varit bättre om han hade skänkt bort den till någon annan att testa.

    Jaja, man lär sig av sina misstag. Nu är ju inte jag Vova men jag tror inte att ni ska se fram emot någon review av HPHD av Bruce.

  14. #74

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    119
    Jobb
    Data-Statare
    Klubb
    Uppsala Flygklubbs Modellflygare

    Standard

    Slipping Shipping

    Oh no. Mer förseningar..
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	slipping Shipping dates.png 
Visningar:	191 
Storlek:	23,8 KB 
Id:	52249

  15. #75

    Standard

    Jösses vilket drama som pågår på FVPLab och RCGroup kring dessa.

  16. #76

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Måste genast kollas
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  17. #77

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    119
    Jobb
    Data-Statare
    Klubb
    Uppsala Flygklubbs Modellflygare

    Standard

    Ha inte så höga förväntningar, det är ett par forumtroll som genererat 400 inlägg det senaste dygnet på rcgroups.
    Dock har Vova lämnat några intressanta videosvar i tråden.

  18. #78

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ulwur Visa inlägg
    Ha inte så höga förväntningar, det är ett par forumtroll som genererat 400 inlägg det senaste dygnet på rcgroups.
    Dock har Vova lämnat några intressanta videosvar i tråden.
    Ja, det finns några som har varit konstant kritiska från början och som nu tycker att de är svikna och lurade. De är dessutom otroligt otrevliga i sitt sätt att bemöta andras åsikter. Sen har nu David22 gett sig in i diskussionen, då brukar det sällan sluta bra. För er som inte känner till David22 så är all positiv utveckling inom FPV hans egen förtjänst, alla som lyssnar på honom är smarta och de som tycker annorlunda är oerfarna...

  19. #79

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Jag har test at en prototype av Headplay HD brillorna och det var det bästa jag testat i bildkvalitet sofar och att de sen kostar ca hälften så mycket som ett par fatshark dom v2 gör det mycket intressant. Väljer att ignorera diverse synpunkter från personer på fpvlab och rcgroups som går igång på att tycka vitt och brett och gärna om saker de inte testat.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  20. #80

    Standard

    Ett användartest.


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •