Reklam

 
Sidan 5 av 10 FörstaFörsta 12345678910 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 187

Ämne: NY PRODUKT: Rangevideo Headplay HD

  1. #81

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Jag har test at en prototype av Headplay HD brillorna och det var det bästa jag testat i bildkvalitet sofar och att de sen kostar ca hälften så mycket som ett par fatshark dom v2 gör det mycket intressant. Väljer att ignorera diverse synpunkter från personer på fpvlab och rcgroups som går igång på att tycka vitt och brett och gärna om saker de inte testat.
    Nu var det ju inte så mycket till test, men du fick ju känna lite på ett par Dom HD häromdagen.
    Någon markant skillnad på HP och Dom HD?
    //Lasse

  2. #82

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Menar du Headplay HD som kommer nu?
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  3. #83

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Ganska säker på att han menar det.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  4. #84

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av lassebetong Visa inlägg
    Nu var det ju inte så mycket till test, men du fick ju känna lite på ett par Dom HD häromdagen.
    Någon markant skillnad på HP och Dom HD?
    Har även testat bägge och skillnaden är enorm. Det är två mycket olika produkter trots att de (i stort) fyller samma funktion. Bilden är helt klart överlägsen i HPHD både vad gäller bildkvalitet som storlek. För mig fungerar DomHD ganska bra men jag fick hela tiden pilla på IPD-justering och var inte så bekväm på något underligt sätt. Underligt eftersom jag gillar mina DomV1 och det ska väl inte vara så stor skillnad.

    Utöver själva bilden så har DomHD en hel del extra som exempelvis HT, DVR och AVOUT. AVOUT kommer att vara enkelt att fixa själv och lite klumpigt att de inte gjorde det. Fick förklaringen att det fanns för få "pinnar" i min kontakt (jag som lobbade för XS9JK) men jag kommer att modda mina med en flerpolig brytare för att byta mellan AV IN/OUT, precis så som det är på mina Fatshark DomV1. Vad gäller DVR så är jag riktigt nöjd med min LM PV500ECO som jag kommer att fortsätta använda. Eftersom det blir samma kabel för ström och AVOUT så blir det inte en massa kablar som hänger och är i vägen.

  5. #85

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av lassebetong Visa inlägg
    Nu var det ju inte så mycket till test, men du fick ju känna lite på ett par Dom HD häromdagen.
    Någon markant skillnad på HP och Dom HD?
    Anders, har du inte redan DOM HD?
    Eller har du provat nån ny variant av dem?

    Jag provade DOM HD i Habo (en vänlig pilot lånade ut) och tyckte inte skillnaden var så jättestor mot mina Att v2.

    Ser fram imot att prova Headplay HD!

  6. #86

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Svall vi bara jämnfört bild rakt av så är mitt minne att Headplay HD prototypen mycket bättre vad gäller bildkvalitet och så. Bra skärpa hela vägen ut i bildens kanter kommer jag ihåg vilket är svårt med glasögon som tex. Fatshark etc. Jag kör nu fatshark dom v2 som jag är nöjd med.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  7. #87

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Är sugen på Hedplay, men har blivit ganska bekväm med mina Dom HD.
    Får idag ner goggles, accar, radio, 250 quad och reservproppar i en ryggsäck, bara att slänga sig på cykel eller mc och åka iväg. Dessutom så kör jag video på 2,4 och är inte sugen på att koppla in en massa sladdar igen.
    Saknar inte antennatracker, groundstation och allt annat meck med div sladdar och accar.
    //Lasse

  8. #88

    Standard

    Ja, storlekskillnaden är ju inte direkt marginell.

    Kommer inte att sälja min DomV1 utan ha kvar dom när jag behöver packa lite mindre samt som reservgoggles.

  9. #89

    Standard

    Är också lite intresserad av headplay även om den är så stor jämför med FS.
    En anledning är att jag får imma ibland i mina FS då jag har lätt att bli svettig i ansiktet när det är varmt eller solen lyser på en. Har provat med skidmaskmodd men då kommer bilden längre från ansiktet så bilden blir sämre/mindre
    Andra (och största) anledningen är att det vore fräckt med så stor bild för inlevelsens skull.

    Man har jue dock spenderat för mycket redan på dessa prylar så får se se hur det blir med att skaffa en till fpv grej hehe. Väntar och se fram emot vad ni som skaffar Headplay HD tycker om era innan iaf.
    Senast redigerat av Copterdude den 2015-05-27 klockan 14:53.

  10. #90

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Är också lite intresserad av headplay även om den är så stor jämför med FS.
    En anledning är att jag får imma ibland i mina FS då jag har lätt att bli svettig i ansiktet när det är varmt eller solen lyser på en. Har provat med skidmaskmodd men då kommer bilden längre från ansiktet så bilden blir sämre/mindre
    FS skall ju släppa en egen skimask med fläkt till sina Dom inom kort, dessutom lovar de att de skall komma änu närmare ögonen än tidigare.

    Kommer väl med största sanolikhet att även inhandla Headplay så småningom.
    //Lasse

  11. #91

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av lassebetong Visa inlägg
    FS skall ju släppa en egen skimask med fläkt till sina Dom inom kort, dessutom lovar de att de skall komma änu närmare ögonen än tidigare.

    Kommer väl med största sanolikhet att även inhandla Headplay så småningom.
    Okej det låter bra. Får kika på det. Blir nog ändå ett par headplay sen för mig också
    Just priset är så trevligt för vad man verkar få med dom.

  12. #92

    Standard

    Hmm..Beställde mina direkt från Headplay. Verkar som om GetFpv redan har skeppat iväg en del av sina innan Headplay riktigt har kommit igång.

    Vad tror du Boopidoo? Är folk upprörda i onödan på RCGroups? Skulle vara trist ifall batcherna gick iväg till GetFpv innan de skickar något från Headplay.

  13. #93

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    119
    Jobb
    Data-Statare
    Klubb
    Uppsala Flygklubbs Modellflygare

    Standard

    Det är väl en del folk som fått sina direkt från Rangevideo redan. De började ju skicka redan förra veckan.

    En del av de dom hänger i RcGroups tråden är ju helt j-a dumma i huvudet. Bara att igorera.

  14. #94

    Standard

    Ja, folk är onödigt oroliga, jag fattar allvarligt inte hur en del är funtade på RCG.

  15. #95

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Ja, folk är onödigt oroliga, jag fattar allvarligt inte hur en del är funtade på RCG.
    Läste din kommentar om att typ "aldrig har så många uttalat sig om nåt man inte har en aning om". Eller
    nåt sånt i den stilen.
    Har fortfarande inte förstått problemet med att om sändningen försvinner så blir skärmen blå. Det var
    ju inte så direkt att så fort det började brusa så blev det blått. Men men.

    Fick leverans bekräftelse igår om att mina skickats. Så nu har jag skrytit om det med.

  16. #96

    Standard

    Mina och kajakens ska också snart vara på väg. Hade hoppats på lite tidigare men men...

  17. #97

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    119
    Jobb
    Data-Statare
    Klubb
    Uppsala Flygklubbs Modellflygare

    Standard

    Såg just på rcmodelreviews att Bruce hade HPHD på bänken för test.
    Spännande, men det tar väl 3 månader innan videon dyker upp...

  18. #98

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Om recensionen ens blir av. Gillar Bruce men han är inte snabb.

  19. #99

    Standard

    Ha! Väntar fortfarande på recension av RVJET... bara lite drygt tre år för sen.

  20. #100

    Standard

    Jag är nummer 210 ifrån HP. Såg att #98 gick iväg i förmiddags. Jag kan alltid hoppas att de dyker upp innan juli.

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Mina och kajakens ska också snart vara på väg. Hade hoppats på lite tidigare men men...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •