Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
Känns hårt att avfärda dom så kategoriskt när du har testat dom så lite. Det finns mycket man kan testa om FOV upplevs som för stor, bla byta till den andra linsen.

Bilden upplever jag inte böjd (distortion) alls så där måste det vara något fel? Satt linsen snett? Jag har upplevt distortion på FS och framför allt på mina gamla Boscam GS920 men inget av detta finns på HPHD. Raka kanter och vad kan upplever även i övrigt en bild utan distortion.

Jag har dragit ner sharpness till 0, stängt av DNR och kör med 4:3 bild och tycker det fungerar mycket bättre. Varvar ungefär 50/50 mellan mina FS DomV2 och HPHD. Tycker inte att det är så jättestor skillnad i känsla (för mig) att flyga lågt och se detaljer mellan dom. Men när jag flyger Xugong på lite höjd är skillnaden enorm, där har jag helt slutat flyga FS.

Men smaken är som baken så inte så konstigt om en del inte gillar dom men jag tycker iaf att man ska ge dom några ackar och inställningar innan man dömer ut dom.
Låter kanske som jag dömer ut dom men riktigt så är det ändå inte. dock kände jag att det inte va något för mig.
Eftersom det inte va mina grejer så kunde jag inte heller labba en massa men sen tycker jag inte om att labba , har tröttnat på det
så därav inget inköp för min del.