Reklam

 
Sidan 6 av 10 FörstaFörsta 12345678910 SistaSista
Resultat 101 till 120 av 187

Ämne: NY PRODUKT: Rangevideo Headplay HD

  1. #101

    Standard

    Någon som vet hur skärmen klarar mörka färger?
    Eller ingen som gjort ett ordentligt test på skärmen än?

  2. #102

    Standard

    En unboxing och review från FPVguy. Har inte kollat den själv ännu men länkar om nån vill se.

  3. #103

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    I see fatshark dumping prices
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  4. #104

    Standard

    Är nog dags att pensionera mina RCV922 base.
    Väntar dock på mer info om vilken skärm hobbykings nya kommer använda (har noll användning av mottagaren i headplay hd). De släppte precis en daily med väldigt sparsam information.

  5. #105

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	UagLnJh.jpg 
Visningar:	189 
Storlek:	61,0 KB 
Id:	52596

    Intressant jämförelse.

  6. #106
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag gillar displayen, men gud vad stor den är. Den går inte ner i mina väskor!
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  7. #107

    Standard

    Jepp, go big or go home!

    Har för övrigt ju st beställt denna: http://www.garderoben.se/ryggsackar/...ternalsearch=1

    Ska bli intressant att se hur väl den fungerar. Tänkt att användas med 250 quads, xugong etc.

  8. #108

    Standard

    Jag ha den väskan, fast i urban camo !
    Får ner en taranis väska i stora facket +en del till

    Quad i "mellan" facket, och sändare+headplay i stora skall nog gå fint.

    Själv planerar jag trycka ner en vortex, armattan mini tri och sändare i min.

  9. #109
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Tror också att den är gjord för typ 250 racers, vilket kräver bra bild för att fungera. Skall bli kul och höra vad ni tycker.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  10. #110

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Jag ha den väskan, fast i urban camo !
    Får ner en taranis väska i stora facket +en del till

    Quad i "mellan" facket, och sändare+headplay i stora skall nog gå fint.

    Själv planerar jag trycka ner en vortex, armattan mini tri och sändare i min.
    Va bra. Själv funderar jag på att skaffa lite halvhård skuminredning. Eventuellt tom beställa från något företag som skär ut för att få det snyggt. Måste bara tänka ut en bra formgivning.

  11. #111

    Standard

    Hade masa gamla isoleringsskivor på vinden. Perfekta för ändamålet
    Sitter bara och väntar på att immersionrc skall få tummen ur röven, och skeppa lite vortex quadar till Sverige.

    Börjar bli rejält drygt att vänta nu. 1 månad sen de började skeppas ut, och inte en enda svensk butik har fått in dom än

  12. #112

    Standard

    Förresten om någon behöver XS9JK contakter så har jag ett gäng som jag kan sälja. Förutom att de används på HPHD är de grymt bra och pålitliga kontakter att användas på markstationer goggles skärmar etc.

  13. #113

    Standard

    https://www.youtube.com/watch?v=wOBD3tKsLgA

    Verkar inte bara vara positivt med stor skärm.. Får lite kalla fötter av min beställning nu

  14. #114

    Standard

    Nja, jag vet inte. Det var absolut första gången de testade dom och har inte flugit med större än möjligtvis FS Dom HD som är otroligt mycket mindre FOV. Det går ju även att minska FOV relativt enkelt om man nu önskar det.

  15. #115

    Standard

    Hur kan man minska FOV?
    Läste att vissa har problem med sämre upplösning jämfört med sina fatsharks, att grenar och dyligt är mindre tydliga i HP.

  16. #116

    Standard

    När bildkvaliten är så dålig som från den är från våra kameror så blir det så klart suddigt på en stor skärm, på en liten skärm så ser man inte hur suddigt det är.

    Frågan är hur mycket bättre det blir av invänjning. Är det så illa att man inte uppfattar samma suddiga bildinformation lika lätt när den är uppförstorad på en stor skärm som när den visas på en så liten skärm att man inte kan se att det är suddigt?

    Eller har de försökt filtrera bilden och gått till överdrift?

  17. #117

    Standard

    Den stora bilden är nog inte optimal för 600tvl kameror. Med en effio 800tvl blir det nog bättre. Det blir iaf skarpare i mina vanliga Dominators när jag byter mellan 600tvl och 800tvl effio så borde göra ännu mer skillnad på en större skärm.
    Sen att man måste titta runt för att bilden är så stor gör den nog inte optimal för miniracing men vanlig flygning, filming, flygplan osv. är det nog mycket mer inlevelse i.

    Eller så kanske man helt enkelt måste vänja sig och få några timmar flygtid med dom.
    Skulle vilja se revview av nån som har flera timmars användning så man vet om det är något man kan vänja sig vid.

  18. #118

    Standard

    Jag tror att det mest handlar om att vänja sig men visst blir det viktigare med högre upplösning på kameran.

  19. #119

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Jag tror att det mest handlar om att vänja sig men visst blir det viktigare med högre upplösning på kameran.
    Tror också det. Tar alltid ett tag innan hjärnan vant sig. Var samma när jag skaffade fs goggles . Man vart rätt vimmelkantig första gångerna hehe.

  20. #120

    Standard

    Jag tänkte försöka gå upp från 2.8 till 2.1 i field of view, det borde hålla det viktiga i mitten av bilden även om det ställer ännu mer krav på kameran.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •