Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Gamla modeller från dödsbo?

  1. #1

    Standard Gamla modeller från dödsbo?

    Har fått frågan om det kan finnas något intresse av dessa modeller och om dom kan vara värda något. Jag har ingen aning själv och sa att dom var gamla och svårt att säga något om men vill fråga här först. Modellerna är skänkta till ett djurhem för hemlösa och omhändertagna katter.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150307_1512371.jpg 
Visningar:	426 
Storlek:	156,8 KB 
Id:	51060

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150307_1514251.jpg 
Visningar:	401 
Storlek:	65,1 KB 
Id:	51061

    /Mats

  2. #2

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Ser ut som gamla klassiska friflygare. Det finns säkert lite värde i dem, om inte annat av nostalgiska skäl.
    Varför inte annonsera ut dem på Sveriges Modellflygares OldtimerSällskap?
    http://smos.homeunix.net/index.html
    Retroholic!

  3. #3

    Standard

    Tydligen ska det finnas 5 lådor med flygplan men jag har bara sett dessa bilder. Möjligen får jag tillfälle att se dom irl lite senare.

    Jag ska kolla på det forumet, kanske är den avlidne ägaren rent av känd där.

    /Mats

  4. #4

    Standard

    Står det se-1818? Kolla med SMFF vems nr det är,var.
    /lol

  5. #5

    Standard

    Ägaren hette Leif Andersson men mycket mer än det och han bodde i Sollefteå vet jag inte. Möjligen bodde han i Stockholm när han höll på med modellflyg. Utifrån mängden av modeller får man väl nästan känslan av att han tävlat med modellerna. Finns säkert någon som känner till honom här.

    Jag har kollat på smos hemsida men dom hade ingen säljestråd på hemsidan. Jag skrev dock ett mail till ordförande där så jag får väl se om det blir någon reaktion. Vad det lider sätter jag nog ut en säljesannons både här och på Svenskt modellflyg men avvaktar lite med info från djurhemmet och hoppas få tillfälle att titta på modellerna.

    /Mats

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •