Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: KK2.1 verkar inte ge ström till mottagaren

  1. #1

    Standard KK2.1 verkar inte ge ström till mottagaren

    Försöker få igång mitt hemmabygge.
    Ett KK.2.1
    Har redan "bindat" mottagaren AR6210 med sändaren så det är löst
    Kopplat in motor ESC 1-4 i KK2.1 samt samtliga kablar mellan kortet och mottagaren sen när jag ska köra binding så får jag upp binding fail (Inga lampor lyser på mottagaren heller) så jag vet inte om den inte får någon ström.
    Provar jag köra med esc direkt till mottagaren så funkar det.
    Tips mottages

  2. #2

    Standard

    Har du vänt kontakterna mellan KK2 och mottagare rätt?
    KK2 har minus närmast ytterkanten.
    /Jonas

  3. #3

  4. #4

    Standard

    Va det inte KK2 som man skulle mata KK2 + RC-mottagare via M1 (från ESC) och för att mata resten så skulle man mata nån av M2-M6? Titta på undersidan och se hur + går.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #5

    Standard

    Det konstiga är att samtliga utgångar som man kopplar in i mottagaren har 5v spänning.
    När jag stoppar in bindingpluggen i mottagaren så funkar det men när jag tar ut den så går det inte (Trots att jag har synkat sändare och mottagare med varandra).

  6. #6

    Standard

    KK2 slut? Koppla in ESC till kortet på M1 och mät på kortet om det finns ström där det ska finnas (kan va pilligt samt att du måste hitta nåt klokt stället att mäta på).
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  7. #7

    Standard

    Jodå, det är spänning
    Det är även spänning på samtliga "utgångar" ail, ele, thro rudd och aux på kortet 5V på samtliga
    Och som sagt när jag kör bindingpluggen i mottagaren så funkar det men när jag försöker starta upp utan bindingpluggen så blir det binding fail

  8. #8

    Standard

    Om det är till hjälp så får jag även ett error på displayen.
    Error: no yaw input

  9. #9

    Standard

    Med bind pluggen i så kan jag som sagt få den att göra en binding men error kvarstår. kör jag då en acc calibration via menyn så försvinner även error och då verkar det funka (har dock inte tordas montera proppar än).
    Tar jag ut batteriet och börjar om från början kvarstår samma problem

  10. #10

    Standard

    Tror det första problemet var nybörjar relaterat. Insåg inte att mottagaren behövde spänning även där bindpluggen sitter, trodde det skulle räcka med dom 5v den fick från ail, ele mm.. Men nu när den får spänning även i bindingången går det att binda.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •