Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 56 av 56

Ämne: Copterdudes RD270

  1. #41

    Standard

    För att få bättre flygtider ska jag förutom att byta till 7" proppar testa Revolectrix Platinum BLEND435 40/80C 4S 3200mah 4.35v lipo. Bara updatera firmware i laddarn och köra.
    Mitt Nanotech 4S 2200mah 45/90C väger ~260g och Revo ~275g. Dock kommer dom med sjukt långa 20cm kablar så ska korta dem och tjäna 5-10g hoppas jag. Då har jag allså tjänat 1000mah jämfört med nanotech med bara runt 5-10g ökning i vikt !

    IR är väl okej för första laddningen 2.4 - 2.8mohm. Det brukar sjunka efter dom först cyklerna.
    Ja det är inte bästa skyddet i lådan Får fixa bättre kanske.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC03733.jpg 
Visningar:	86 
Storlek:	95,2 KB 
Id:	53637


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC03734.jpg 
Visningar:	73 
Storlek:	107,3 KB 
Id:	53638
    Senast redigerat av Copterdude den 2015-07-28 klockan 18:13.

  2. #42

    Standard

    Ser bra ut.
    Har du nån länk till de accarna?
    Tror de skulle passa min Blackout 330 bra

  3. #43

    Standard

    Har också tänkt köra dem på min B330 sen. Blir nog riktigt bra.
    Man måste dock ha laddare för Lihv för att få full kapacitet / 3200mah.

    Specs
    http://www.revoblends.com/platinum-label-40c/4588319172

    Store
    http://www.store.revolectrix.com/Pro...el-40C-HV-LiPo

    Man får välja kontakt och sen färdigställer dom packen med köparens efternamn på etiketten.
    Ser lite proffsigare ut det vanliga man köper

  4. #44

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Funkar dina xrotor bra? Hag har läst att dom ska vara bland det bästa man kan ha på blheli 14. Men dom är rätt stora va?

  5. #45

    Standard

    Kan man inte ladda dem med vanlig lipo laddare?

  6. #46

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Daniel Tengvall Visa inlägg
    Kan man inte ladda dem med vanlig lipo laddare?
    Jo men då blir dom lägre mah. För du kan inte ladda dom dullt utan laddare som stödjer 4.35v lipo

  7. #47

    Standard

    Tack, bra info
    Hur stor blir skillnaden?

  8. #48

    Standard

    Det borde bli samma kapacitet som ett konventionellt batteri med samma kvalite, 2600mAh om man tittar på Revolectrix andra batterier som väger lika mycket.

  9. #49

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Funkar dina xrotor bra? Hag har läst att dom ska vara bland det bästa man kan ha på blheli 14. Men dom är rätt stora va?
    Dom är bra men för 4S är RG20 ett bättre val skulle jag tro. Xtoror40 kanske har lite bättre bromsning men knappt värt för den enorma storleken/vikten plus att man måste flasha via C2 först för att installera blheli/bootloadern. Inte det roligaste.. Skulle rekommendera RG20 istället.

    Citat Ursprungligen postat av Daniel Tengvall Visa inlägg
    Kan man inte ladda dem med vanlig lipo laddare?
    Vissa laddare kan man uppgradera firmwaren på för att stödja lihv. Kolla din tillverkares hemsida om din laddare stödjer uppdateringar.

    Sen är frågan hur dessa lihv håller i längden och på vintern t.ex. Kommer föra lite logg på dessa och se om det är något att satsa på. Kolla hur IR ändras över tiden.

    Idag är det monsunregn så när det blir av att flyga dem återstår att se

  10. #50

    Standard

    7" propparna låg i lådan när jag kom hem med ett par RG20 reglage till en annan quad.
    Såhär ser det ut med HQ7x4.5. Inte hunnit korta strömkablaget ännu.
    Lite överlappande av propparna men det funkar för andra utan problem så förhoppningsvis blir det inge strul. Inte mycket marginal till kroppen ! Nån som vet om proppar töjs under hög rpm och isåfall hur mycket ? Beror väl såklart på matrial men vågar man flyga ?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC03740.jpg 
Visningar:	63 
Storlek:	80,4 KB 
Id:	53653

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC03739.jpg 
Visningar:	52 
Storlek:	77,7 KB 
Id:	53654

  11. #51

    Standard

    Hann med ett snabb test innan regnet..
    Är sjukt trött på detta flygställe så helt oinspirerad flygning, Bara kort klipp.
    7" prop yay or nay. Skulle säga nay. Kommer förmodligen flytta över allt till min Blackout 330 istället. Setupen passar den bättre skulle jag tro men nu har man testat iaf. Är sugen på nattflygning vilket jag bygger min B330 för. Får väl se vad det blir av det. Såhär flög den iaf, känns lite "meh" jämfört med 5" och 6" setuper. Behövs högre rates märkte jag. 2206 orkar kanske inte riktigt 7" proppar.


  12. #52

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Topfart verkar den ha rätt okej iallafall. Men 7" hade jag satt på 2208or. 7" 2208 2000kv 4S lär nog flyga rätt okej. 1200kv 8" flög ungefär som 2206 med 6x3 proppar när jag körde det.

  13. #53

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Topfart verkar den ha rätt okej iallafall. Men 7" hade jag satt på 2208or. 7" 2208 2000kv 4S lär nog flyga rätt okej. 1200kv 8" flög ungefär som 2206 med 6x3 proppar när jag körde det.
    Mm 2208 hanterar nog 7" bättre. Fick faktiskt höja PIDs från 6" till 7" vilket borde indikera att den inte riktigt pallar. Inget blir varmt dock. ESC kall och motorer kanske 30-35C. Aja kul att testa lite stuff

  14. #54

    Standard

    Bidde lite flygning över vattnet i förmiddags. Flygtiden är fortfarande ett skämt. Kanske 4-4:30 min snabb crusing med 3.7v kvar utan punchsouts. Borde få längre med så stort batteri och 7" proppar ? Kanske hög Kv motor som drar mer helt enkelt.
    Ska redigera ihop filmen under helgen men här är en flyby i motvind i crusing speed.
    Höll konstant gas under hela flygningen

    7" propar låter mycket högre än 6" märkte jag !




    Landingen. Det är jobbigt att landa med vinklade motorer och kamera så man inte ser marken men tar man det lugnt så går det oftast bra.

    Senast redigerat av Copterdude den 2015-08-01 klockan 13:25.

  15. #55

    Standard

    Kom hem och skulle testa nya PIDs, tro inte jag upptäcker värsta blundern någonsin. Jag har försökt tuna old multiwii hela tiden så det är därför jag inte kunnat få den att flyga som jag ville på senare tid... Jag kopierar bara cli inställningarna mellan coptrarna för att spara tid och nångång har PID kontrollern hamnat på gamla. Bytte till nya och vips flög den som den skulle på första PIDsen jag testa.
    Har trilskats med tuning hela sommarn och så var det en enda inställning som sabba. doh ! *går och bankar huvet mot ett skåp i 10min*.

    Hur mycket tid har man inte kastat bort på att försöka tuna på fel kontoller :P
    Aja förhoppningsvis lärde jag mig nånting.

    Blir lite video senare när jag flugit. Grym skillnad iaf speciellt på yaw som jag alltid var sladdrig på gamla.

  16. #56

    Standard

    Bara kort flygning. Yawen är inte så bra men denna gång var det nog cg:et som var off annars kändes det iaf bättre i spakarna.


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •