Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: KK2.1.5 Error: No Yaw Input

  1. #1

    Standard KK2.1.5 Error: No Yaw Input

    När jag drar igång mitt nya bygge så får jag efter några sekunder Error: No Yaw Input
    Detta sker i dom fall då jag inte hinner göra en Bind inom ca 5 sekunder.
    Om jag får detta felmeddelande så kan jag gå in via menyn och göra en kalibrering så försvinner felmeddelandet.
    Har läst runt på vissa forum att man ska slå på sändaren först och sen koppla in batteri i quad, dock får jag den inte att binda då (Har en DX6 och AR610), utan för att få den att binda så måste jag först ha ström i mottagaren och sen slå på sändaren och hålla inne bindknappen.
    Eller är det någonting jag missuppfattat?

  2. #2

    Standard

    Var tar du ström ifrån? ESC? Vad är det för ESC?

  3. #3

    Standard

    Kortet får ström via ESC och det är vanliga "billiga" china 10A
    Mottagaren får även den ström via ESC (dock inte samma som matar kortet).

  4. #4

    Standard

    Jag hade en liknande setup i början, med Afro 12A esc som jag tog ström från. Jag minns tyvärr inte exakt vad problemet berodde på, men det var relaterat till strömförsörjningen av AR610 och KK-kortet från ESC:n. Det var nått knas i ordningen där hur de slogs på. Jag löste det på ett mycket enkelt vis: jag skrotade KK-kortet och köpte mig ett CC3D med Openpilot för 300 spänn över disk på autopartner i Eskilstuna, och jag är glad sen dess

  5. #5

    Standard

    Jag är total nybörjare på detta och insåg igår att AR610 behövde ström (Annat än dom 5V som den får via alla styrkopplingar).
    Tänkte mest köra med KK2 kortet till att börja med då det hörs vara enkelt och man slipper koppla in dator för programering mm. (Kör med MAC, och från vad jag förstått så sker den mesta programmeringen via PC).

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Matfarsan Visa inlägg
    Jag är total nybörjare på detta och insåg igår att AR610 behövde ström (Annat än dom 5V som den får via alla styrkopplingar).
    Tänkte mest köra med KK2 kortet till att börja med då det hörs vara enkelt och man slipper koppla in dator för programering mm. (Kör med MAC, och från vad jag förstått så sker den mesta programmeringen via PC).
    Jag var helt ny också i höstas när jag började, och jag resonerade på precis samma sätt, men tro mig, CC3D är superenkelt att ställa in via openpilot gcs (ett program för datorn). Det är ju open source, så det är bara att ladda ned gratis. Det finns till alla plattformar (även mac), och det är mycket användarvänligt och smidigt. Kan rekommenderar det starkt om du vill ha en enkel, bra och problemfri lösning istället för KK-kortet.

  7. #7

    Standard

    Vill helst försöka få till det med prylarna jag nu har. Även om det är frustrerande och jag var 5s från att sätta ut allt till försäljning igår kväll
    Gick istället och la mej slut, förbannad och uppgiven med insikt att det var ett ofog att hitta denna hobby.
    Men skam den som ger sej

  8. #8
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Jag hade samma issue, satte in en BEC som löste problemet.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  9. #9

    Standard

    Är det bättre att sätta in en separat BEC än att "splitta" ESC strömkabeln och köra ena delen till KK2 kortet och andra till mottagaren?

  10. #10
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Separat BEC är oftast att föredra, men på små farkoster kan det vara värt att spara några gram.

    Smaksak.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  11. #11

    Standard

    BEC beställd så det blir montering så fort den kommer hem.
    Får vi hoppas det löser

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •