Reklam

 
Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: tips på bra butik i sverige med 250 delar

  1. #1

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard tips på bra butik i sverige med 250 delar

    tjena, är lite små sugen på prova på o flyga lite 250 quad.

    så min fråga är, finns det någon bra butik i sverige som har bra utbud med sånt här?

  2. #2

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    Hej
    Autopartner har bra utbud
    Göran
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

  3. #3
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  4. #4

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard

    men sen har jag ingen hi-tech sändare/mottagare så jag skulle behöva en flygkontroller som klarar av den gamla hederliga kopplingarna mellan FC och Mottagare dvs med massa såna typ servo kablar ...

  5. #5

    Standard

    www.skanehobby.se kanske har nåt
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #6
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av n30 Visa inlägg
    men sen har jag ingen hi-tech sändare/mottagare så jag skulle behöva en flygkontroller som klarar av den gamla hederliga kopplingarna mellan FC och Mottagare dvs med massa såna typ servo kablar ...
    De vanligaste FC-typerna klarar allihop av servoanslutningar. KK2, Naze32 och CC3D är alla bra alternativ som ger mycket för pengarna.

  7. #7

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard

    multiwii är med bra saker?

  8. #8

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard

    lite för stort för en 250 kanske när jag tittade lite nogrannare på måtten

  9. #9
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Hoppa över multiwii. Det är de små kontrollerkorten som gäller. KK2 (mini) om du vill ha en display på koptern. Naze32/Flip32 om du vill köra Baseflight/Cleanflight och CC3D om du vill köra Openpilot. Jag tycker att Naze32/Flip32 flyger betydligt bättre än KK2. Jag har ingen erfarenhet av CC3D, så det kortet kan jag inte uttala mig om.

  10. #10

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av dvogonen Visa inlägg
    Hoppa över multiwii. Det är de små kontrollerkorten som gäller. KK2 (mini) om du vill ha en display på koptern. Naze32/Flip32 om du vill köra Baseflight/Cleanflight och CC3D om du vill köra Openpilot. Jag tycker att Naze32/Flip32 flyger betydligt bättre än KK2. Jag har ingen erfarenhet av CC3D, så det kortet kan jag inte uttala mig om.
    CC3D flyger hur bra som helst out of the Box!
    Göran
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

  11. #11
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    En ytterligare fördel med CC3D är att hårdvaran är open source, dvs det är tillåtet och uppmuntrat att göra kopior, så länge som man gör exakta kopior. På senaste tiden har det dykt upp extremt CC3D-billiga kort på eBay och Bangood. De kostar runt 130 kronor och kommer med både sladdar och hölje.

  12. #12


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av dvogonen Visa inlägg
    På senaste tiden har det dykt upp extremt CC3D-billiga kort på eBay och Bangood. De kostar runt 130 kronor och kommer med både sladdar och hölje.
    ...t ex http://www.banggood.com/OpenPilot-CC...-p-937044.html
    Roger

  13. #13
    MasterZaps avatar
    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    158
    Jobb
    Datorgrafik, rendering, 3d m.m.

    Standard

    Då kostar dom ju bara typ 250:- köpta i Sverige.....

    Jag kör cc3d på två maskiner, den ena kör jag OpenPilot på (det som kommer med) och den andra har jag flashat på CleanFlight på...... kan inte avgöra än vilket som är bäst....

    /Z
    Zap Andersson | @MasterZap | Videos: http://www.youtube.com/user/ZapAndersson
    - - - - - - - - - - - - - - "The Ground is for Dead People" - - - - - - - - - - - - - -
    Admin i Facbookgruppen "FPV Sverige" och arrangör av http://KopterFest.com

  14. #14

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard

    om jag formulerar mig som så här. jag vill köpa ett FC för en 250 där jag vill kunna lära mig flyga i normal mode. dvs utan den balanserar upp sig osv osv så man kan loopa med den o allt möjligt trix o skoj... men om jag t.ex. skulle "misslyckas" med flygning finns där nå FC som man kan programmera att även om den är upp o ner osv så den stabiliserar sig med ett enkelt knapptryck på sändaren ? om någon förstår hur jag menar.

  15. #15

    Standard

    MiniAPM 3.1 med APM:Copter har stöd för sånt... men om den duger till resten som en 250 vill flygas med, vet jag inte...?!
    (har flugit med en APM 2.6 i en SkyWalker Plane 188 i ett Flight Mode jag inte minns vilket var där jag flög med nosen rakt upp samt inverterat osv och när jag släppte spakarna så gjorde den en väldigt rolig volt för att komma på rätt varje gång, fastän man drog av gasen och stallade järnet).
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  16. #16

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av n30 Visa inlägg
    om jag formulerar mig som så här. jag vill köpa ett FC för en 250 där jag vill kunna lära mig flyga i normal mode. dvs utan den balanserar upp sig osv osv så man kan loopa med den o allt möjligt trix o skoj... men om jag t.ex. skulle "misslyckas" med flygning finns där nå FC som man kan programmera att även om den är upp o ner osv så den stabiliserar sig med ett enkelt knapptryck på sändaren ? om någon förstår hur jag menar.
    Mitt tips är Naze32 Acro. Billig och lätt att ställa in. Det finns hur många clip som helst på YT hur man gör.
    Jag har min inställd på tre lägen med en treläges-svitch på sändaren.
    1: Angle mode. Helt stabiliserad, det går inte ens att flippa den.
    2: Horizon mode. Stabiliserad men den går att flippa med och tappar man bort sig är det bara att släppa spaken och den rätar upp sig själv. Absolut det lättaste läget att flyga den i.
    3: Rate mode. Ingen stabilisering men den håller kvar den vinkeln man släpper den i. Klart roligast att flyga.

    Finns Du i närheten av Göteborg så visar jag dig gärna.
    Lycka till
    //Stefan

  17. #17

    Standard

    Två nybörjarfrågor. Kan man lägga flyglägena på en Naze på en tvåstegsbrytare eller måste man ha tre? Tänkte till en början bara köra Angle och Horizon och på sikt Horizon och Rate.
    Sen undrar jag vad atti-läge är som man läser om överallt.

  18. #18

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av robsan Visa inlägg
    Två nybörjarfrågor. Kan man lägga flyglägena på en Naze på en tvåstegsbrytare eller måste man ha tre? Tänkte till en början bara köra Angle och Horizon och på sikt Horizon och Rate.
    Sen undrar jag vad atti-läge är som man läser om överallt.
    Det går alldeles utmärkt att lägga Angle och Horizon på en tvåstegsbrytare.
    Kolla att lägena fungerar i Cleanflight eller Baseflight. OBS OBS Av med propellrarna.
    Atti vet jag inte vad det är för Naze men jag kan tänka mig att det är Rate-läget. Men osäker på det.

  19. #19

    Standard

    Atti är som angle, det är ett läge utan gps på t.ex. en DJI naza/Phantom.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •