Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 35

mne: Servona gr direkt till ndlget

  1. #1

    Standard Servona gr direkt till ndlget

    En polare har skaffat sig en Ducted fan Draken och s fort han slr p krran s gr servona till ndlget och str dr och jobbar. Vad kan detta bero p?
    Senast redigerat av Redrobjem den 2015-03-19 klockan 13:50.

  2. #2
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlgg
    2 577
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslv MFK

    Standard

    r sndaren igng nr det hnder?
    fredrik

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av freddan_6 Visa inlgg
    r sndaren igng nr det hnder?
    Ja

  4. #4
    Pekkalas avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    1 150
    Jobb
    R&D Engineer
    Klubb
    rnskldsviks modellflygklubb

    Standard

    Behver mer info!
    Fljde sndaren och mottagaren med modellen?
    Vad r det fr servon?
    Har det fungerat ngon gng?
    mm
    MVH/Christer

    Bttre lite skit i hrnen n ett rent hellvete

  5. #5
    pgrtss avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    1 629
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    S brukar det hnda om man vnder servokontakterna fel.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  6. #6

    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 829
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

    Standard

    ...r mottagaren bunden till sndaren ?
    Roger

  7. #7
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlgg
    2 724
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Vad r det fr mrke p krran?
    Vir prudens non contra ventum mingit

  8. #8

    Standard

    Prova att lossa servoarmarna om det gr, om servona blivit monterade utan att ha blivit centrerade s kan det bli s hr. Om det r det som r fel s kommer servona att fungera som de skall efter att servoarmarna monterats igen.

  9. #9

    Standard

    Mottagaren r bunden till sndaren. Det r en ny krra s det har aldrig funkat. Men han ska testa att montera om armen idag trodde han hade gjort det men det hade han inte. Det r en sn hr http://www.hobbyequipment.se/flygpla...nsk-dekal.html med en Spektrum DX6i och en AR400 mottagare.

  10. #10

    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 829
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

    Standard

    Hoppas bara att det inte r hans frsta RC-krra...
    Med rtt instllningar och TP s flyger den bra men den krver som alla liknande maskiner en hyfsat duktig flygare.
    Har han aldrig krt sndaren och mottagaren ihop tidigare ?
    Roger

  11. #11

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlgg
    Hoppas bara att det inte r hans frsta RC-krra...
    Med rtt instllningar och TP s flyger den bra men den krver som alla liknande maskiner en hyfsat duktig flygare.
    Har han aldrig krt sndaren och mottagaren ihop tidigare ?
    Roger
    Han flg lite nr han var yngre annars r det simulatorn han krt i. Jag har sagt t han att verbevisa alla tvivlare haha. Men det ska bli spnnande helt klart. Vad r TP?

  12. #12

    Reg.datum
    Apr 2009
    Inlgg
    1 376
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    TP = tyngpunkt

    /Bo

  13. #13

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bem Visa inlgg
    TP = tyngpunkt

    /Bo
    OK Svenska fr COG med mandra ord .

  14. #14

    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 829
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

    Standard

    Ja - eftersom vi befinner oss i detta land s r det liksom enklast med vra egna begrepp nr det finns sdana etablerade sedan mnga, mnga r tillbaka...
    ...och "Drakar" gr tyvrr snder ibland ven nr relativt erfarna flygare flyger dom... Personligen fredrar jag att flyga och inte att laga men vi fr vl hoppas att din kompis r undantaget som bekrftar "nybrjar-regeln" s att han fr gldje av sin Drake. Fr jag har sett flera sdana som flugit vldigt bra men d har dom ocks flugits av erfarna flygare.
    Roger

  15. #15

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlgg
    Ja - eftersom vi befinner oss i detta land s r det liksom enklast med vra egna begrepp nr det finns sdana etablerade sedan mnga, mnga r tillbaka...
    Ja och nej, mycket av dagens informationsinhmtning sker via ntet p engelska.

  16. #16

    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 829
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Redrobjem Visa inlgg
    Ja och nej, mycket av dagens informationsinhmtning sker via ntet p engelska.
    Sger samma sak och inte minst nr det r jobbrelaterat men nr vi har etablerade begrepp i vrt modersml fr vr hobby s brukar i alla fall jag frska anvnda dessa. Sen kallas det ofta bara fr CG p engelska - CoG knns som senare rs "pfund"...
    Nja - om vi tergr till mnet s kolla att TP/CG/CoG ligger rtt och att krran har lagom utslag - och d frmst inte alltfr stora. Helst tycker jag att denna typ av krra (flktdriven) skall markstartas s att man hinner bygga upp ndvndig fart innan den blir luftburen.
    Roger

  17. #17
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    4 638
    Jobb
    Glnsande Pellejns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+MFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Eftersom du tycker att det ska vara engelska s r det mer korrekt att frkorta det C.G..
    Och jag antar att det r en Draken,inte Viggen och d r det nog som McRegor skriver ,att det kan bli mer n knepigt att brja flyga med en sn.
    Inte fr att den r svr att flyga utan mer fr att den r knepig att f ner i en bit fr en nybrjare(den r frhllandevis mtlig) men jag fr nska lycka till!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu ven med biskvier!)

  18. #18

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlgg
    Sger samma sak och inte minst nr det r jobbrelaterat men nr vi har etablerade begrepp i vrt modersml fr vr hobby s brukar i alla fall jag frska anvnda dessa. Sen kallas det ofta bara fr CG p engelska - CoG knns som senare rs "pfund"...
    Nja - om vi tergr till mnet s kolla att TP/CG/CoG ligger rtt och att krran har lagom utslag - och d frmst inte alltfr stora. Helst tycker jag att denna typ av krra (flktdriven) skall markstartas s att man hinner bygga upp ndvndig fart innan den blir luftburen.
    Roger
    Om han markstartar mste han ha hjul blir inte landningen svrare d n om man buklandar?

  19. #19

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis Visa inlgg
    Eftersom du tycker att det ska vara engelska s r det mer korrekt att frkorta det C.G..
    Och jag antar att det r en Draken,inte Viggen och d r det nog som McRegor skriver ,att det kan bli mer n knepigt att brja flyga med en sn.
    Inte fr att den r svr att flyga utan mer fr att den r knepig att f ner i en bit fr en nybrjare(den r frhllandevis mtlig) men jag fr nska lycka till!
    Draken ska det vara s klart, ndrat nu. En deltavinge och motorn skyddad vad r det som r mtligt? Trodde det var farten som var problemet.

  20. #20

    Standard

    Jag erbjd honom att kra min Sky Scout frst men han gr all in.

Behrigheter fr att posta

  • Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •