Reklam

Sidan 2 av 2 FrstaFrsta 12
Resultat 21 till 35 av 35

mne: Servona gr direkt till ndlget

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 834
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Nja - det r hans val s det r vl bara att testa och hoppas att allt gr bra.
    Roger

Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    4 638
    Jobb
    Glnsande Pellejns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+MFK +Ivves Fan Club

Standard

Citat Ursprungligen postat av Redrobjem Visa inlgg
    Draken ska det vara s klart, ndrat nu. En deltavinge och motorn skyddad vad r det som r mtligt? Trodde det var farten som var problemet.
    Farten r inte speciellt hg tycker jag och den var trevlig att flyga..Men som alla friggokrror av den typen s r den mtlig och jag tycker inte den r det bsta valet o va landningar med men det kanske gr bra.
    Och flygsim i all ra,det r lite annorlunda live..Men lycka till!
    // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu ven med biskvier!)

Standard

Citat Ursprungligen postat av bokis Visa inlgg
    Farten r inte speciellt hg tycker jag och den var trevlig att flyga..Men som alla friggokrror av den typen s r den mtlig och jag tycker inte den r det bsta valet o va landningar med men det kanske gr bra.
    Och flygsim i all ra,det r lite annorlunda live..Men lycka till!
    Vad tycker du r tligare d jag har uppfattat cellplast krror som lttlagade och relativt tliga.

Ken1s avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Inlgg
    402
    Blogginlgg
    1
    Jobb
    Sia Glass AB
    Klubb
    Falkenbergs Modellflygklubb

Standard

Denna draken det talas om smular snder sig ltt Den r mtlig, men visst gr det att lappa ihop den.
    Har gt tv stycken.. efter att den frsta passerat genom grenarna p ett trd, s terstod det inte s mycket mer n ett par smulor. Den flg ngon vecka senare, om n i mindre vackert skick. Nummer tv mtte sitt de i ett vertikalt dyk i full frs.. Den flg inte vidare efter det. =)
    EDF Pilot och Slinge bo! :P
    Google r en skmotor, Goggles r glasgon.

Reg.datum
    Mar 2009
    Inlgg
    150
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Trollhttan

Standard

EPO/EPP-plan r ju hllbara. T.ex. Hobbykings bixler kan ta en hel del stryk, och r mycket lttflugen.

Standard

• Good low and high speed flight, stable even at high speed!
    • Excellent power-off glide performance
    • Easy to fly!

Kan ju s klart bara vara sljargument men ligger det ntt i detta?

Reg.datum
    Mar 2009
    Inlgg
    150
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Trollhttan

Standard

Det stmmer skert, men allting r relativt. Faktum r att EDF'er inte direkt r ngra nybrjarplan. Den kan vara att det hr planet r mer lttfluget n andra EDF'er, men ett trainerplan r sjlvklart lttare att flyga. Det finns hur mnga som helst som berttar om att de vill ha ett ett hftigt jetplan som nybrjare, och efter 30 sekunder s har det kraschat r i tusen bitar. En nybrjare br lgga ett snt plan p hyllan, skaffa ngot lttfluget och lra sig, sen flyger man edf'en nr man kan flyga ordentligt. Sjlvklart r det bara min personliga sikt, men det r i alla fall mitt tips.

Standard

Citat Ursprungligen postat av finnen Visa inlgg
    Det stmmer skert, men allting r relativt. Faktum r att EDF'er inte direkt r ngra nybrjarplan. Den kan vara att det hr planet r mer lttfluget n andra EDF'er, men ett trainerplan r sjlvklart lttare att flyga. Det finns hur mnga som helst som berttar om att de vill ha ett ett hftigt jetplan som nybrjare, och efter 30 sekunder s har det kraschat r i tusen bitar. En nybrjare br lgga ett snt plan p hyllan, skaffa ngot lttfluget och lra sig, sen flyger man edf'en nr man kan flyga ordentligt. Sjlvklart r det bara min personliga sikt, men det r i alla fall mitt tips.
    vi fr se hur det blir han lser nog trden och fr sen bestmma sig .

jocke1963s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlgg
    2 724
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

Standard

Jag erbjd honom att kra min Sky Scout frst men han gr all in.
    Se till att filma frsta frsket...
    Och kolla att han inte har fr stora utslag p rodren.
    Sna sm, snabba krror r ofta riktigt nerviga att flyga.
    Vir prudens non contra ventum mingit

Standard

Draken behver stora hjdroderutslag och sm skevroderutslag!

Hur gick det med servona och ndlgena?
    KristianB

Standard

Citat Ursprungligen postat av kristianb Visa inlgg
    Draken behver stora hjdroderutslag och sm skevroderutslag!

Hur gick det med servona och ndlgena?
    KristianB
    Armarna var felmonterade.

Standard

Han klckte oskulden idag med sin Drake. Meningen var att han skulle kra sin Parkzone Artizan som han kpt d Draken verkade lite mycket att brja med. Men vinden gjorde att vi skippade flyga dr vi tnkt. Men vi kte vidare och kom till ett lite lugnare stlle. Det var fortfarande lite vl med vind och ingen bra landningsmjlighet. Men va faan nu rckte det tyckte vi, jag drog upp min AcroMaster och efter en liten svngom lyckades jag landa p en ker. D triggades min kompis. S han monterar av landningsstllen (fr att kunna buklanda) han drar upp sin Drake newbe som han r. Hr r resultatet . Tyvrr var jag s fokuserad p planet p slutet s jag glmde rikta kameran.
    Senast redigerat av administrator den 2015-04-03 klockan 21:58.

Standard

Det dr sg ju ut att g bra, kontrollerna verkade ju sitta och det verkade instinktivt att hlla stumt nr han hll p att g i backen i den lite fr lga loopen. Ett typiskt fall av "Ltt att flyga s att det blir svrt, svrt att flyga s att det blir ltt."

Jag har svrt att tro att det inte skall bli flygare av honom.

Standard

Hr r resultatet https://www.youtube.com/watch?v=YaYC...ature=youtu.be. Tyvrr var jag s fokuserad p planet p slutet s jag glmde rikta kameran.
    Blir imponerad av folk som kan hlla en felvnd drrkil i luften utan att tappa orienteringen
    Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlgg
    ..flygare..
    Senast redigerat av multipass den 2015-04-03 klockan 20:36.

Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    4 638
    Jobb
    Glnsande Pellejns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+MFK +Ivves Fan Club

Standard

Lovande!!! nnu en frtappad sjl i samlingen ...Buggen brukar vara livsfarlig att f ,omgivningen visar ibland 0 frstelse..
    // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu ven med biskvier!)

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •