Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 35 av 35

Ämne: Servona går direkt till ändläget

  1. #21


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Nåja - det är hans val så det är väl bara att testa och hoppas att allt går bra.
    Roger

  2. #22
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Redrobjem Visa inlägg
    Draken ska det vara så klart, ändrat nu. En deltavinge och motorn skyddad vad är det som är ömtåligt? Trodde det var farten som var problemet.
    Farten är inte speciellt hög tycker jag och den var trevlig att flyga..Men som alla friggokärror av den typen så är den ömtålig och jag tycker inte den är det bästa valet o öva landningar med men det kanske går bra.
    Och flygsim i all ära,det är lite annorlunda live..Men lycka till!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  3. #23

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis Visa inlägg
    Farten är inte speciellt hög tycker jag och den var trevlig att flyga..Men som alla friggokärror av den typen så är den ömtålig och jag tycker inte den är det bästa valet o öva landningar med men det kanske går bra.
    Och flygsim i all ära,det är lite annorlunda live..Men lycka till!
    Vad tycker du är tåligare då jag har uppfattat cellplast kärror som lättlagade och relativt tåliga.

  4. #24


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Denna draken det talas om smular sönder sig lätt Den är ömtålig, men visst går det att lappa ihop den.
    Har ägt två stycken.. efter att den första passerat genom grenarna på ett träd, så återstod det inte så mycket mer än ett par smulor. Den flög någon vecka senare, om än i mindre vackert skick. Nummer två mötte sitt öde i ett vertikalt dyk i full fräs.. Den flög inte vidare efter det. =)

  5. #25

    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    150
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Trollhättan

    Standard

    EPO/EPP-plan är ju hållbara. T.ex. Hobbykings bixler kan ta en hel del stryk, och är mycket lättflugen.

  6. #26

    Standard

    • Good low and high speed flight, stable even at high speed!
    • Excellent power-off glide performance
    • Easy to fly!

    Kan ju så klart bara vara säljargument men ligger det nått i detta?

  7. #27

    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    150
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Trollhättan

    Standard

    Det stämmer säkert, men allting är relativt. Faktum är att EDF'er inte direkt är några nybörjarplan. Den kan vara att det här planet är mer lättfluget än andra EDF'er, men ett trainerplan är självklart lättare att flyga. Det finns hur många som helst som berättar om att de vill ha ett ett häftigt jetplan som nybörjare, och efter 30 sekunder så har det kraschat är i tusen bitar. En nybörjare bör lägga ett sånt plan på hyllan, skaffa något lättfluget och lära sig, sen flyger man edf'en när man kan flyga ordentligt. Självklart är det bara min personliga åsikt, men det är i alla fall mitt tips.

  8. #28

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av finnen Visa inlägg
    Det stämmer säkert, men allting är relativt. Faktum är att EDF'er inte direkt är några nybörjarplan. Den kan vara att det här planet är mer lättfluget än andra EDF'er, men ett trainerplan är självklart lättare att flyga. Det finns hur många som helst som berättar om att de vill ha ett ett häftigt jetplan som nybörjare, och efter 30 sekunder så har det kraschat är i tusen bitar. En nybörjare bör lägga ett sånt plan på hyllan, skaffa något lättfluget och lära sig, sen flyger man edf'en när man kan flyga ordentligt. Självklart är det bara min personliga åsikt, men det är i alla fall mitt tips.
    vi får se hur det blir han läser nog tråden och får sen bestämma sig .

  9. #29
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Redrobjem Visa inlägg
    Jag erbjöd honom att köra min Sky Scout först men han går all in.
    Se till att filma första försöket...
    Och kolla att han inte har för stora utslag på rodren.
    Såna små, snabba kärror är ofta riktigt nerviga att flyga.
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  10. #30

    Standard

    Draken behöver stora höjdroderutslag och små skevroderutslag!

    Hur gick det med servona och ändlägena?
    KristianB

  11. #31

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kristianb Visa inlägg
    Draken behöver stora höjdroderutslag och små skevroderutslag!

    Hur gick det med servona och ändlägena?
    KristianB
    Armarna var felmonterade.

  12. #32

    Standard

    Han kläckte oskulden idag med sin Drake. Meningen var att han skulle köra sin Parkzone Artizan som han köpt då Draken verkade lite mycket att börja med. Men vinden gjorde att vi skippade flyga där vi tänkt. Men vi åkte vidare och kom till ett lite lugnare ställe. Det var fortfarande lite väl med vind och ingen bra landningsmöjlighet. Men va faan nu räckte det tyckte vi, jag drog upp min AcroMaster och efter en liten svängom lyckades jag landa på en åker. Då triggades min kompis. Så han monterar av landningsställen (för att kunna buklanda) han drar upp sin Drake newbe som han är. Här är resultatet . Tyvärr var jag så fokuserad på planet på slutet så jag glömde rikta kameran.
    Senast redigerat av administrator den 2015-04-03 klockan 21:58.

  13. #33

    Standard

    Det där såg ju ut att gå bra, kontrollerna verkade ju sitta och det verkade instinktivt att hålla stumt när han höll på att gå i backen i den lite för låga loopen. Ett typiskt fall av "Lätt att flyga så att det blir svårt, svårt att flyga så att det blir lätt."

    Jag har svårt att tro att det inte skall bli flygare av honom.

  14. #34

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Redrobjem Visa inlägg
    Här är resultatet https://www.youtube.com/watch?v=YaYC...ature=youtu.be. Tyvärr var jag så fokuserad på planet på slutet så jag glömde rikta kameran.
    Blir imponerad av folk som kan hålla en felvänd dörrkil i luften utan att tappa orienteringen
    Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
    ..flygare..
    Senast redigerat av multipass den 2015-04-03 klockan 20:36.

  15. #35
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Lovande!!! Ännu en förtappad själ i samlingen ...Buggen brukar vara livsfarlig att få ,omgivningen visar ibland 0 förståelse..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •