Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 57 av 57

Ämne: Vilka grejer kör ni 1.3 Ghz med?

  1. #41

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    plockade ut grejerna och testade bara videoanslutningen. Hade massa problem i börja och upptäckte att ett batteri pajat till markstationen. På filmen ser man skillnaden mellan att köra via 5.8 (som repeater) och skärm direkt ansluten till 1.3. Det visar sig att 5.8 som jag kört med inte klarar av att sända med klar bild (eller fel kanal). Använder mig av immersion 250mw vtx. I filmen flimrar det väldigt mycket, men det är när jag testar andra kanaler. Så fort jag rörde mig så blev det störningar med 5.8, även när jag stod still. De försvann helt när jag körde oavkortat till markstionen

    https://youtu.be/_lOys6TMpU8

  2. #42

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Okej, jag hängde vtx och kamera i ett träd ovanför parkbänken där jag brukar flyga. Gick iväg mot andra sidan fältet dryga 500 meter med vrx och cloverleaf ovanför mig. Inga problem. Bra bild och inga störningar över huvudtaget. När jag kom till andra sidan fortsatte jag in i skogen och då började det flimra lite grann, men inte så att det störde mig så mycket. Uppenbarligen måste störningarna komma från quaden. Jag ska testa imorn att lägga quaden bredvid och starta motorerna för att se vad som händer.

  3. #43

    Standard

    Bra tester du gjort där - hoppas du hittar orsaken till det hela.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  4. #44

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Äsch!! Samma skit igen. 50 till 100 meter. Diversitystationen piper som tusan å byter kanal. Vet inte vad jag ska göra. testat olika kanaler. Ibland funkar det en stund, men sen tillbaka i det gamla vanliga. Skickar upp CL högt. Har alla upptänkliga kvalitativa utrustningsdelar, men inte faan hjälper det.
    Senast redigerat av Peter1 den 2015-07-05 klockan 09:32.

  5. #45

    Standard

    Asså detta låter tvärmärkligt. Med alla dem grejorna som du köpt borde du ha en markant bättre räckvidd. Har inte läst tråden riktigt men har du testat en annan fpvsändare ifall det är den som är kass? Du kan ju försöka få tag i en RF-mätare (typ rfexplorer) och mäta frekvenserna där du flyger, alternativ testa på något annat ställe.

  6. #46

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av LeoR Visa inlägg
    Asså detta låter tvärmärkligt. Med alla dem grejorna som du köpt borde du ha en markant bättre räckvidd. Har inte läst tråden riktigt men har du testat en annan fpvsändare ifall det är den som är kass? Du kan ju försöka få tag i en RF-mätare (typ rfexplorer) och mäta frekvenserna där du flyger, alternativ testa på något annat ställe.
    Jag har inte flugit på länge, men testat på lite olika ställen. Just nu flyger jag i Bohuslän. Jag ska göra lite tester idag och spela in hur det ser ut. Återkommer senare

  7. #47

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Videosändaren var ingen höjdare. Den la av idag när jag skulle testa. Den andra Partom 800mw sändare som pajar. Okej ingen mer kinasändare av det märket. bytte till en liknande, men som håller kylan bättre. Den gick å flyga med något sånär 100-150m sen börjar linjer vandra över bilden. Hur man kan flyga flera km med flyg eller quads är för mig en gåta. Film kommer från flygningen idag. Vilka sändare använder ni på 1.3Ghz?

  8. #48

    Standard

    Det är inte dina Partom sändare som trasslat hela tiden? Det ser ju väldigt bra ut i den här videon: https://www.youtube.com/watch?v=vYtb...ature=youtu.be

    Det är inte att du låter sändaren vara igång för länge? Jag tycker att min 300mW RMRC VTX blir obehagligt varm redan efter ett par minuter på marken.

  9. #49

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
    Det är inte dina Partom sändare som trasslat hela tiden? Det ser ju väldigt bra ut i den här videon: https://www.youtube.com/watch?v=vYtb...ature=youtu.be

    Det är inte att du låter sändaren vara igång för länge? Jag tycker att min 300mW RMRC VTX blir obehagligt varm redan efter ett par minuter på marken.
    Jag misstänker det. Den blir varm och nu tror jag att den lagt av. Det har ju varit rätt varmt ute i veckan så vädret har inte hjälpt till med kylningen. Får vänta med att lägga upp filmen då jag glömt SD-kortadaptern hemma.

  10. #50

  11. #51

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av LeoR Visa inlägg
    Det här är väl en likadan? Men med betydligt bättre fraktkostnad och förmodligen ingen tullkostnad.
    http://www.dronematters.com/fpv/vtx-...ansmitter.html

  12. #52
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Om vi nu rekommenderar en som vi vet fungerar, varför skall du då komplicera det genom att beställa från någon annat ställe. Bara för att en grej ser likadan ut på utsidan är det inte säkert att insidan är likaså, det finns det åtskilliga Kinesiska produkter bevis på. Jag kan rekommendera RMRC´s video prylar med de nya comtech kretsarna är de kanon.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  13. #53

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Om vi nu rekommenderar en som vi vet fungerar, varför skall du då komplicera det genom att beställa från någon annat ställe. Bara för att en grej ser likadan ut på utsidan är det inte säkert att insidan är likaså, det finns det åtskilliga Kinesiska produkter bevis på. Jag kan rekommendera RMRC´s video prylar med de nya comtech kretsarna är de kanon.
    Du menar att jag inte ens ska ställa frågan? Är det du som rekommenderat (du skriver vi)? Jag ska bara ta svaret i vacker hand och hålla käften? Att jag inte ska fråga om andra produkter som åtminstone ser likadana ut och att det kanske är någon som vet mer? Är det inte ganska lätt att svara: Nej, Vet ej eller Ja? "Bara för att en grej ser likadan ut på utsidan är det inte säkert att insidan är likaså, det finns det åtskilliga Kinesiska produkter bevis på" Det är ju därför jag frågar!

    edit: fick mail från rmrc ang mina face plate till dominator HD. orkade inte vänta på att hobbyking skulle få in dem och mkt billigare frakt. De gick på 16$+14$ frakt+100kr tull+100 moms. D.v.s från ca150kr så blev det 450kr och frakten tar lika lång tid som från Kina.

    Jag har beställt från RMRC förut och blir lika förvånad varje gång över totalpriset, men har tvingats beställa därifrån när det inte funnits grejer nån annan stans. Priset är självklart viktigt. Det är inte krångligare än så, utan ganska enkelt tycker jag. Dessutom går ju saker sönder även från s. k bra butiker och vår hobby kan faktiskt bli rätt dyr när man ska ha alla grejer som behövs och som dessutom lätt går sönder. RMRC har dyra fraktkostnader. Kan jag hitta samma prylar (som frågan då gäller), men billigare frakt på annat ställe så får "komplicera" stå för dig.
    Senast redigerat av Peter1 den 2015-07-06 klockan 15:51.

  14. #54
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Lycka till då!
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  15. #55

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Lycka till då!
    ?

  16. #56

    Standard

    Ang RMRC-prylar så har jag haft en sådan 1.3GHz 300mW (eller om det var 400mW) som jäklades från dag ett. Bytte till RMRC:s antenner (VAS), ingen skillnad. Sändaren blev tok-het för att sedan bli ljummen och sedan tok-het igen. Bilden grötade ihop sig till och från oavsett vilket avstånd jag flög på. Till slut (månader senare/tokigare) märkte jag att det var själva kontakten (förmodligen lödningarna) som glappade på "microskopisk nivå". Det tog sannolikt ihjäl sändaren då den slog "av- och på" hela tiden.

    Med det vill jag endast säga att även RMRC-prylar kan krångla och då kanske man inte i första hand misstänker det då de ska vara högsta kvalitet. Jag orkade dock inte reklamera sändaren, utan köpte en "Fox tech" från Rcflight.se enl "minsta motståndets lag" och den har fungerat felfritt.
    /A

  17. #57

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Så här ser det ut nu efter att ha bytt videosändaren till en som ser likadan ut som Partom, men köpt beg här på forumet.


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •