Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 37

Ämne: Xiaomi Yi

  1. #1

    Standard Xiaomi Yi

    Slösurfade runt på youtube och kom in på denna, verkar vara jävligt najs för 99$.

    Senast redigerat av administrator den 2015-03-20 klockan 21:01.

  2. #2

    Standard

    Såg också den videon och den kameran verkar sjukt prisvärd. Testet var inte så värst bra dock. Ville se fullscreen med Xiaomi i olika miljöer och settings.
    Verkar perfekt för en 250 racer eller som budgetalternativ till GP. Men kanske bäst att vänta och se tills nån testat den ordentligt. Känns som det måste finnas något krux med "GP4 kvalle" för $99 lixom.

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Den finns ännu billigare på Ebay för den som är intresserad...:-) Verkar ha rönt rätt stor uppmärksamhet för sin bildkvalitet - i alla fall i relation till priset. Men kräver en Android-telefon för alla inställningar om jag förstått det men nån app finns inte i Play-butiken så långt jag kunde se. Det finns alltså ingen display överhuvudtaget på själva kameran för att kunna göra kamerainställningar.
    Roger

  4. #4

    Standard

    Ajdå själv har man bara en iphone.
    Vore kul om nån på forumet kunde köpa en och testa.. Själv är jag inte riktigt i behov för tillfället men vore kul att veta hur bra den är på riktigt.

  5. #5

    Standard

    Undrar om den klarar 60 fps till skillnad från sj4000. Sj4000 orkar inte med 60 fps, utan varje blid blir "suddig" som att sensorn inte riktigt hänger med att fånga fulla frames i 60 fps.
    Klarar den 60 fps bra, då blir det att byta ut mobius kameran på mini quaden.

  6. #6


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Enl specarna skall den klara 1080P 60 fps. Skall också ha en 16MP Sony Exmor R sensor om man skall tro det som skrivs om den. Det är möjligt att appen bara finns i Kinesisk variant hittills - i alla fall är det bara den jag sett.
    Roger

  7. #7

    Standard

    Videos med lite rörelse


  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Enl specarna skall den klara 1080P 60 fps. Skall också ha en 16MP Sony Exmor R sensor om man skall tro det som skrivs om den. Det är möjligt att appen bara finns i Kinesisk variant hittills - i alla fall är det bara den jag sett.
    Roger
    Sj4000+ skall också "klara" 1080p 60fps enligt specifikationerna.
    Dock blir varja frame suddig när den filmar i 60 fps.
    Kommer vara positivt skeptisk fram tills där kommer en ordentlig test av 60 fps läget.


  9. #9

    Standard

    https://www.youtube.com/watch?v=Tybp5I9ow3I

    Den har "riktigt" 1080 60p. Jag är riktigt sugen på en sån här.

  10. #10
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Jag har beställt en! Återkommer jag får hem den och hinner testa.

  11. #11


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av the_storm Visa inlägg
    Jag har beställt en! Återkommer jag får hem den och hinner testa.
    Eftersom man behöver mobilen för många inställningar (av det jag förstått i alla fall) så är frågan - finns Android-appen numera också på engelska eller bara på kinesiska ?
    Roger

  12. #12
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Androidappen finns översatt till engelska! Ska släppas en app för IOS också.. Finns appar till ios som egentligen är för något helt annat som ändå fungerar hjälpligt till xiaomin

  13. #13

    Standard

    Jag har precis fått den, installerat ny FW samt lyckats döda kameran. Om man har otur så misslyckas FW-uppdateringen och då dör kameran.

    Men som tur är finns det möjlighet att rädda den, dessa länkar är bra:

    http://en.miui.com/thread-93465-1-1.html

    https://dashcamtalk.com/xiaomi-yi/

  14. #14

    Standard

    Håll oss uppdaterad på hur det går, jag väntar på min.

  15. #15
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Fick min idag! Kommer dock inte hinna flyga idag, men förhoppningsvis imorgon Lägger upp video så fort jag har nåt att visa!

  16. #16

    Standard

    Kan nån länka till appen.

    Detta är den enda jag hittar men den verkar inte funka, nerladdningen avbryts hela tiden.
    http://sports.xiaoyi.com/app/sports_camera.apk

  17. #17


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Testade nyss för skojs skull att ladda ner appen via länken ovan och även om det var lite segt ett tag så fungerade det.
    Roger

  18. #18
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Köpte med ett silikonfodral och silikonlinsskydd också, sitter som en smäck och lär förhoppningsvis skydda kameran vid hårda landningar i diverse träd osv. Det enda jag saknar är någon form av layerlens.. Skulle vara surt att repa linsen.. Kanske går att fixa med 3d-skrivare och någon form av lexan eller liknande?

  19. #19

    Standard

    Jag kommer nog att designa en liknande layerlens som kan skrivas ut i 3d-skrivare. Den existerande från getfpv passar inte.

    Jag har dock redan ritat ett linslock: http://www.thingiverse.com/thing:774730

  20. #20
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Nice! Om du orkar göra en extra så köper jag gärna en sådan av dig Såg en på något annat forum som fått en layerlens att passa.. Han hade moddat med dremel



    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Jag kommer nog att designa en liknande layerlens som kan skrivas ut i 3d-skrivare. Den existerande från getfpv passar inte.

    Jag har dock redan ritat ett linslock: http://www.thingiverse.com/thing:774730

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •