Reklam

 
Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Ny Sony 700tvl

  1. #1

    Standard Ny Sony 700tvl

    Hej.
    Fick äntligen hem min kamera igår.
    Det sitter en joystick på kabeln för att ändra inställningarna på kameran, går det att köra kameran utan hela den kabelhärvan för att slippa den onödiga vikten? Alltså använda kabeln när man ställer in inställningarna och sen bypassa den delen?
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	10801677_10153000667364954_7243681843092412979_n.jpg 
Visningar:	226 
Storlek:	68,7 KB 
Id:	49382

  2. #2

    Standard

    Precis, du behöver bara den grova kabeln om du ska ändra inställningar. Jag brukar antingen använda den mindre kabelstumpen som brukar medfölja för att göra egen kabel eller köpa en färdig. Man får bara kolla så stiften sitter i rätt ordning och man matar med rätt spänning.

  3. #3

    Standard

    Tackar! Jag fick väl inte direkt med någon mer kabel, men hade en sony600 förut med samma anslutning som borde funka.

  4. #4

    Standard

    Hmm. När jag går in i menyn på kameran står det 960tvl i menyn. Har jag fått en annan kamera tro?

  5. #5

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    kollar man på en av dom som surveilzone säljer så står det så här i beskrivningen
    Sony 960H CCD Effio-E DSP 700TVL

    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  6. #6

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Hur är bilden på den här kameran jämfört med fatshark 600 TVL?
    Meningslöst att byta eller värt en uppgradering om pengarna i sig inte är hela världen?
    Någon annan kamera som är ett vettigare köp?

  7. #7

    Standard

    Helt klart värt! Mycket bättre bild och funktioner i sonykameran.

  8. #8

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Fatsharken får duga ett tag till, bilden är helt okej men det blir nog ett byte lite längre.

  9. #9

    Reg.datum
    mar 2013
    Inlägg
    34
    Klubb
    MFK Skvadern, Sundsvall

    Standard

    Jag kör nästan uteslutande med denna typ av kamera och vill för inget i världen köpa en fatshark igen. Men en fördel med fatshark är att den har en bra inställning att börja med. Jag brukar lägga en del tid att få till inställningarna i dessa boardcams.

    Är det någon som hittat någonstans man kan köpa höljen till dessa kameror. Och då tänker jag på de enkla plast-höljerna med en metallbåge som följer med en del kameror. Eller har tips på annat hölje?

  10. #10

    Standard

    Vad tror herrarna om denna kamera? Ser ut att ge högre upplösning än denna.
    Har bokat RangeVideos HeadPlay HD och vill ju ha så bra kamera som möjligt...

    http://www.securitycamera2000.com/pr...e-Voltage.html

  11. #11

    Standard

    Finn så många reviosioner/modeller av 800tvl kameran nu att det är svårt att veta hur dom står sig mot varandra.
    Har kört med denna 800tvl http://www.surveilzone.com/sony-960h...-camera-cc1526
    sen i somras och bilden är helt suverän även om jag inte har HD brillor så ett par Headplay HD blir det nog riktigt bra bild i. Bättre bild i alla aspekter jämfört med den vanliga Sony 600tvl kameran.
    En nackdel är att med den kraftigare bildbehandling som dessa kameror har så får man runt 100ms fördröjning. Vissa modeller har även stört på UHF bandet. Vet inte om den du länka till gör det då designen ser lite olika ut.
    Men ska du inte flyga med hög fart i skogen så är det nog inga problem med fördröjningen.
    Senaste videon av mig i denna tråd var med effio-v 800tvl kameran. http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...l=1#post377590

  12. #12

    Standard

    Tackar för svaret. Står tom. i specen på en del kameror att dom kan störa UHF banden. Men att det inte ska vara
    några problem om man separerar dom från varandra.

  13. #13

    Standard

    Denna verkar inte störa 433 bandet. Mini med om man tycker det är bra.
    http://www.surveilzone.com/dc5v-sony...s-audio-hs1173

    Denna ska visst störa. Något större i formatet fast halva priset. Finare elektronik i den över kanske?
    ttp://www.surveilzone.com/sony-double-scan-960h-ccd-effio-v-800tvl-wdr-camera-2.8mm-lens-cable-osd-hs1172

  14. #14

    Standard

    Den lilla är nog så dyr mest för att OSDn är inbyggd och att den är i miniformat. Effio-v 800tvl i miniformat är lite dyrare än normalstorleken.
    Det finns en tråd på fpvlab.com där effio-v 800tvl modeller diskuteras och görs riktiga mätningar osv. Kan var värt att kika lite i. http://fpvlab.com/forums/showthread....ith-OSD/page89

    Kan vara värt att fråga där i om du vill vara helt säker på att en viss modell inte har störnignar på UHF så kan dom som testat svara.

  15. #15

    Standard

    Det enda jag tycker är lite jobbigt med min 700tvl är att när man flyger och det tex är mycket ljusa delar på mörka områden, tex en stor fotbollsplan med en del sand på, så blir sanden svart ibland, tror det är någon inställning jag behöver ändra men har inte riktigt hittat vilken inställning det är, troligtvis en "auto" inställning som ligger och växlar mellan typ svartvitt eller så. tips?

  16. #16

    Standard

    Det här är så irriterande. Så fort jag flyger mot solen eller mot himlen när solen ligger bakom moln så att det blir jätte ljust så är det nästan som att night vision kickar in och gör områden utanför det ljusa mörka. Hittar ingenstans där man kan ställa in att man inte vill ha det så. Några tips?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150407_052357.jpg 
Visningar:	113 
Storlek:	34,9 KB 
Id:	51628Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150407_050513.jpg 
Visningar:	107 
Storlek:	35,2 KB 
Id:	51629

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •