Reklam

Resultat 1 till 4 av 4

mne: Samla all elektronik p ett stlle s man kan flytta den mellan ramar

Standard Samla all elektronik p ett stlle s man kan flytta den mellan ramar

Nr man blivit biten av byggflugan blir det ju ganska snabbt dyrt att kpa nya controllers, mottagare, gps:er och annat till varenda kopter s jag fick en id att samla allt i en lda med standardiserade kontakter s man kan ha en lda med allt i och bara flytta den mellan ramar.
    Jag gjorde ett testbygge och det ser ut att fungera. Jag var lite orolig fr att det skulle bli varmt i ldan men dom hl som finns verkar rcka fr att kyla och ventilera.
    Finns det ngra nackdelar med detta som jag inte tnkt p? Man vill ju inte upptcka det p 70 meters hjd s jag tnkte hra hr dr det finns folk med koll :-)
    Det finns en detaljerad beskrivning p http://uavbuilder.blogspot.se/
    Kommentarer och konstruktiv kritik mottages tacksamt.
    Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	2015-03-19 23.34.43.jpg 
Visningar:	77 
Storlek:	88,3 KB 
Id:	51387

Mvh
    Peter
    Senast redigerat av PeterJ den 2015-03-23 klockan 06:26. Anledning: la till bild

Reg.datum
    Nov 2013
    Inlgg
    118
    Jobb
    Data-Statare
    Klubb
    Uppsala Flygklubbs Modellflygare

Standard

Intressant id. Ser fram emot hur detta kan utvecklas.

En sak funderar jag p. Kommer inte gps-mottagaren fr nra all annan strande elektronik?

Standard

Ulwur, det var ju en sak jag var fundersam ver, drfr har jag rejlt lnga sladdar till gps och kompass. Skulle det bli problem s r det bara att skruva p lngre eller flera nylondistanser s man fr upp gps:en mer. Dock har det inte varit s mycket som en glitch p gps och detta mitt under en solstorm som ger norrsken i mellaneuropa...

Standard

Jag fr nog ge Ulwur rtt, i samband med att jag slngde i en satellitmottagare (allts en dsm2 sat, inte canal+ ) och telemetrisndaren flyttade jag upp gps:en 15 millimeter och jag tycker nog att det gav lite mer stabil loiter och kanske ngon mer satellit.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •