Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Modifiera Helli

  1. #1

    Standard Modifiera Helli

    Hej!

    Har ägt denna helli snart i två månader (http://www.hobbex.se/sv/artiklar/rad...-heli-rtf.html) och funderar ( om det går) att modifrira den med en annan (bättre) motor samt bättre batteri.
    Så till min fråga....Om jag byter batteri/motor måste jag byta kretskort? om jag måste byta kretskort hur vet jag vilken motorpassar vilken kretskort?

  2. #2

    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    150
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Trollhättan

    Standard

    Hej

    Jag skulle gissa att allt i den helin är integrerat i ett kretskort, vilket innebär att den inte går att uppgradera på något enkelt sätt. Jag skulle nog säga att det inte är värt att uppgradera, det är ganska mycket leksak över den. Flyg den som den är, och när du är sugen på något bättre så skaffa t.ex. en blade mCP X BL.

    MVH Joni

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    153
    Jobb
    Mjukvaruutveckling
    Klubb
    AKMG

    Standard

    Gammalt inlägg, men skriver ändå . Köpte den som du hänvisar till, v912, och den funkar superbra för mig som är nybörjare. Otroligt robust, har kört in i tegelväggen vid nåt tillfälle, endast färgen på canopy har flagat. Det skall gå att modda den till borstlöst, finns t o m en borstlös variant av den att köpa. Se även banggood.com. Jag kommer dock inte att göra detta, känns inte värt det. Den enda modd jag gjort hittills, är att ta bort bygeln över batteriet och satt dit ett kardborrband för att byta batteri. Hade några batterier av samma storlek sen tidigare, så nu blir det 30 min flygning per tillfälle. Laddaren som följde laddar löjligt långsamt, bättre att ha en "riktig" laddare, och med ParaBoard för att ladda parallellt.

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    153
    Jobb
    Mjukvaruutveckling
    Klubb
    AKMG

    Standard

    Har nu även ersatt den återfjädrande tryckknappen uppe till höger med en tvålägesswitch. Då får man lite större servoutslag.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •