Reklam

Resultat 1 till 12 av 12

mne: Modellflygets dag i Sdertlje / Nykvarn, kristihimmelfrdsdag 14 maj 2015

Lelles avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlgg
    1 355
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Sdertlje MFK

Standard Modellflygets dag i Sdertlje / Nykvarn, kristihimmelfrdsdag 14 maj 2015

MODELLFLYGETSDAG I SDERTLJE/NYKVARN,
    KRISTIHIMMELFRDSDAG 14 MAJ 2015.

Traditionsenligt anordnar Sdertlje MFK sitt rliga MFD p Kristihimmelfrdsdag den 14 Maj i Nykvarn, vid Pldalens vackert belgna flygflt.

Evenemanget r ett mycket trevligt och uppskattat d vi genom ren alltid har en riktigt stor publik och vi bjuder p en trevlig dag med massor av flygplan, helikoptrar och ven linstyrt combat.
    Nytt fr i r r att vi har piloter som kommer att flyga Jet med start och landning p grs. Det blir spnnande att se fr frsta gngen i Pldalen.
    Vi har ocks under ren haft verraskningar ssom fullskalahelikopter,ultraltta flygplan och seglare som landat hos oss.

Gstflygare, oavsett frbundstillhrighet r vlkomna att flyga, enda kravet r att du har en gllande frskring i ngot av dom 2 frbunden. Kaffebiljett & tilltugg bjuder klubben p.
    Som vanligt har vi en trevlig cafteria med kaffe, korv, burgare och lsk. Vi brukar ocks ha njet att ha ngra handlare hos oss som sljer det mesta inom modellflyg
    MFD brjar kl 11.00 med briefing kl 10.45, och vi berknar att hlla p till kl16.00 drefter r det fri flygning hela kvllen.

Hur hittar du till oss?
    Enkelt, g in p vr hemsida
    www.sodertaljemfk.se s kan du lsa lite info om klubben och dr finns ocks en vgbeskrivning till fltet, dessutom kommer det att vara skyltat frn E20 vid Nykvarnsavfarten.
    Mjlighet till camping finns om du vill komma dagen innan.

Vill du veta mera kan du ringa vr ordfrande Janne Andersson 070-4976373 eller stlla frgor p vrt forum.

Mera info kommer lngre fram i tiden.

VLKOMNA TILL EN TREVLIG DAG

/Lelle
    Senast redigerat av Lelle den 2015-03-28 klockan 07:34.
    /Lelle

dvogonens avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlgg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

Standard

Jag ser fram mot rets upplaga av modellflygets dag. Det brukar alltid vara ett mycket trevligt och vlbeskt arrangemang.

Ngot jag tnkte p frra ret var att det hade varit bra om ni hade haft ett eller tv bord ppna som prylmarknad fr deltagarna. Detta fr kompletta modeller s vl som fr verblivna prylar. Jag tnker att det r bttre att ngon annan fr anvndning fr mina verfldiga grejor n att de blir liggande hemma hos mig. Om ni rekommenderar sljarna att gra en frivillig donation av exempelvis 5% av kpesumman till klubben s tror jag nog att de flesta skulle gra s. Ngra kronor skulle ni skert f in.

jocke1963s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlgg
    2 724
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

Standard

Citat Ursprungligen postat av dvogonen Visa inlgg
    Jag ser fram mot rets upplaga av modellflygets dag. Det brukar alltid vara ett mycket trevligt och vlbeskt arrangemang.

Ngot jag tnkte p frra ret var att det hade varit bra om ni hade haft ett eller tv bord ppna som prylmarknad fr deltagarna. Detta fr kompletta modeller s vl som fr verblivna prylar. Jag tnker att det r bttre att ngon annan fr anvndning fr mina verfldiga grejor n att de blir liggande hemma hos mig. Om ni rekommenderar sljarna att gra en frivillig donation av exempelvis 5% av kpesumman till klubben s tror jag nog att de flesta skulle gra s. Ngra kronor skulle ni skert f in.
    Vir prudens non contra ventum mingit

Lelles avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlgg
    1 355
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Sdertlje MFK

Standard

Citat Ursprungligen postat av dvogonen Visa inlgg

Hej.
    Tack fr ditt tips. Jag tar det till mej, och vi har internt talat om att ha flera bord utomhus, s det kommer nog att finnas flera i r. S fr vi hoppas att stormarna uteblir i r.
    Vlkommen /L
    /Lelle

ivves avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlgg
    655
    Jobb
    Rekreationsdocent.
    Klubb
    Roslagens MFK / sthammars MFK

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lelle Visa inlgg
    Hej.
    Tack fr ditt tips. Jag tar det till mej, och vi har internt talat om att ha flera bord utomhus, s det kommer nog att finnas flera i r. S fr vi hoppas att stormarna uteblir i r.
    Vlkommen /L
    Hur har det gtt med din Corsair Lelle ? Klar o flugen antar jag -

Lelles avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlgg
    1 355
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Sdertlje MFK

Standard

Citat Ursprungligen postat av ivve Visa inlgg
    Hur har det gtt med din Corsair Lelle ? Klar o flugen antar jag -

Hej Ivve,
    Nej den r inte klar beroende p att det bl.a kommit en flytt emellan och avsaknaden av garage/hobbyplats i vrt nya hem. Kommer att teruppta bygget i hst och d kommer det bilder igen p forumet.

Ser fram emot att f se bde dej, Bokis och hela gnget p MFD. Ni r mycket vlkomna. /L
    /Lelle

Standard

Finns det ngon el p fltet s man kan ladda?

Lelles avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlgg
    1 355
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Sdertlje MFK

Standard

Jo, det kommer att finnas ett el-aggregat p plats frn Onsdag kvll. Vi trodde att den permanenta elinstallationen skulle varit klar, men den r lite frsenad till slutet av juni.

Vlkommen Reine
    /Lelle

Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    4 638
    Jobb
    Glnsande Pellejns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+MFK +Ivves Fan Club

Standard

Tack fr igr,jttetrevligt!
    Och kul o se alla knda samt oknda glada nunor,lika kul varje gng!
    // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu ven med biskvier!)

Lelles avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlgg
    1 355
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Sdertlje MFK

Standard

Hej Bokis.
    Alltid lika trevligt nr du gstar oss. Tack fr att du kom, och vlkommen tillbaka.
    /Lelle

Lelles avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlgg
    1 355
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Sdertlje MFK

Standard

Ett stort tack.

Sdertlje MFK framfr ett stort tack till er alla, piloter och publik, bde lngvga och frn nrregionen som gjorde vr flygdag s minnesvrd och underhllande.

rets vder kunde inte bli bttre.Vi hade haft spregn i flera dagar, men s p sjlvaste MFD s blev det kanonvder, helt otroligt egentligen. Det blev till slut lite lerigt pparkeringen och ngra bilar fick dras bort med hjlp av en 4-hjulsdriven Jeep. Vi vill verkligen tacka dej som hjlpte oss med den tjnsten.

Det flgs i princip hela dagen frn Kl 11.00 till showens slut kl 16.00. Drefter s flgs det under hela kvllen. Vr flightline hade lng k under hela dagen av piloter som var riktigt sugna p att flyga.

Att vrt MFD r en av favoriterna bland meetings i mellan-Sverige gr inte att ta miste p, d vi som vanligt hade en stor publik och massor av bilar p parkeringen som gjorde vr dag s minnesrik. Traktens tidning LT, gjorde en helsida i dagens tidning, och det fr vi tacka fr.

Vi hade alts vrldens tur medvdret och fram p dagen hade solen tnkt frdigt och sken p oss med sina vrmande strlar, och vind-gudarna stannade vid ung 4-5/msek. Dom som inte blev tillrckligt varma av solen kunde strka sig i vr cafeteria dr tjejerna slavade ver korvgrytor och kaffekokare. Stor eloge till er.

Ni kom till oss med bde stora och sm flygplan ssom elkrror, helikoptrar,metanolare och stora bensinare, multirotorer och s kom d som vanligt Rolf Gauffin med sin fullskala helikopter HKP 6, (militr beteckning). Det r vldigt mktigt nr Rolf kommer in ver fltet stller sig 1 meter ver marken och hovra infr den mnghvdade publiken, fr att sedan stlla ner den fr allmn beskdan under ngra timmar.

Till hjpunkerna fr nd nmnas frutom HKP-6, Janne Anderssons turbopropp som gjorde en finfin uppvisning, och inte att frglmma Lasse Palms (SRFK) flygning med Daniels Wiklunds Jet-Futura. Det var faktiskt premir med en jetmaskin i den storleksklassen ute vid pldalen. Proffsigt fluget, fort och hgt gick det!!

Vi hade ett par handlare hos oss, Hasse frn 3F i Nykping och vr egen Ola gjorde ocks sitt bsta med fina fyndpriser och slja sina flygrelaterade tillbehr och flygplan.

n en gng, tack till er alla. Tillsammans gjorde vi ett fantastisktunderhllande MFD igen!

( Vi hoppas att ni som tog mycketbilder skickar in .)

Vlkomna tillbaka nsta r igen.

Sdertlje Modellflygklubb
    Gm/ Lelle
    /Lelle

ChristerLs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    1 155
    Klubb
    Sdertrns RFS, Nykpings MK, Sdertlje MFK

Standard

Tack fr en trevlig dag, fr skrpa mig och ha med ngot flygbart nsta r.....

Ngra av mina bilder finns p Nykpings Modellklubbs hemsida:

http://www.nykmk.se/index.php/2015-0...015-i-paldalen

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •