Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Reservdelar till Hubsan X4

  1. #1

    Standard Reservdelar till Hubsan X4

    Jag söker tips på butik som har mycket reservdelar till Hubsan? Jag har kollat några lokala butiker i Stockholm samt internetbutiker ute i landet och alla har slut på t.ex. motorer, laddare och batterier eller tar ut mycket högre priser än övriga. Hobbex som jag pratat med har inte fått någon leverans på över en månad, så är det Hubsan som slutat leverera eller något annat som strular?

    Jag är inte främmande för att köpa från utländska butiker, så länge pris + frakt är OK. Så tips sådana uppskattas också!

  2. #2
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Kika på Banggood. Lite leveranstid, men mycket bra priser och ofta fri frakt (från kina). Köper en del därifrån. Passa på att köpa ett gäng extra batterier för kaffepengar
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  3. #3
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Jag har en x4 som jag inte använder längre. Du kan få köpa den med laddare, batteri, osv för ett bra pris

  4. #4

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Det finns billigt på ebay, sök på hubsan crash pack:
    http://www.ebay.co.uk/itm/Hubsan-X4-...item3cf43726f0

  5. #5

  6. #6

    Standard

    Tack för tipset om hobbyequipment.se, trevlig sida! :-)

    Ska kolla Ebay också!

    Citat Ursprungligen postat av the_storm Visa inlägg
    Jag har en x4 som jag inte använder längre. Du kan få köpa den med laddare, batteri, osv för ett bra pris
    Skick, ålder och pris? Hur känns motorerna om du snurrar på dom för hand, snurrar de fint eller märks något (huggande?) motstånd?
    Senast redigerat av Limeliz den 2015-03-28 klockan 16:14.

  7. #7
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Skicket är bra förutom att den saknar en gummiplutt under ena benet. Motorerna ska vara bra! Har bytt två, och har två extra oanvända motorer liggandes i någon låda. Har två fjärrkontroller varav den ena är oanvänd. Köptes väl i november någon gång.. Mest legat i lådan hemma.. 250 + frakt

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av the_storm Visa inlägg
    Skicket är bra förutom att den saknar en gummiplutt under ena benet. Motorerna ska vara bra! Har bytt två, och har två extra oanvända motorer liggandes i någon låda. Har två fjärrkontroller varav den ena är oanvänd. Köptes väl i november någon gång.. Mest legat i lådan hemma.. 250 + frakt
    laddare + batteri(er)?

  9. #9
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Minst en laddare, 3 batterier varav ett är dåligt, så egentligen två batterier..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •