Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: Dji Inspire köpa eller icke köpa?

  1. #21

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Heurlin Visa inlägg
    ND-filter är väl ett måste om man ska flyga inspire dagtid? Kan förstå känslan. Vet när jag köpte min första för 2,5 år sen eller så när gimbaler fortfarande kostade 4500:- osv och körde upp den första gången själv och skiten gick åt fel håll mot vad jag trodde den skulle gå och i panik körde ännu fortare åt det hållet i hopp om att den skulle komma tillbaks och kraschade in i ett träd 25m upp i luften och sen såg hela paketet falla ner mellan trädgrenarna.

    Lutar mer och mer åt inspire hållet ju mer man läser om olika maskiner och kollar priserna..
    låter som en mindre kul erfarenhet.... Att man kommer krascha nångång är ju givet, men försöker öva så mkt jag kan med min övningsmaskin, för att få in saker i ryggraden. Och jag märkte det idag, märkligt hur lika en maskin för 500 kan vara en för 30000.... I vissa avseenden

  2. #22
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag kan vara hur dryg som helst, det är min rättighet att svara på orealistiska dumma påstående om andra maskiner bara för att försvara sitt inköp. Upp till bevis är det bästa sättet att visa andra, men att påstå och utgå att så är det för alla maskiner för att en maskin är slö fungerar inte för oss andra.
    Kanske personen saknar erfarenhet, har dåliga installationer, listan kan göras hur lång som helst varför denna maskin är som den är.
    Jag flyger HighOne med GH4

    Nu får du klara dig själv
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  3. #23

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Jag kan vara hur dryg som helst, det är min rättighet att svara på orealistiska dumma påstående om andra maskiner bara för att försvara sitt inköp. Upp till bevis är det bästa sättet att visa andra, men att påstå och utgå att så är det för alla maskiner för att en maskin är slö fungerar inte för oss andra.
    Kanske personen saknar erfarenhet, har dåliga installationer, listan kan göras hur lång som helst varför denna maskin är som den är.
    Jag flyger HighOne med GH4

    Nu får du klara dig själv
    Highone verkar som en riktigt nice maskin och tillsammans med en GH4 kan jag tänka mig att det blir riktigt bra bilder/film också men jämför man kostnaderna mot Inspire 1 så är det ju rätt så stor skillnad. T.ex Pitchup tar 66000:- vilket är dubbla priset mot inspiren och då är det utan uppfällbart landningsställ (+6895:-), inget dubbelkommando, men antar att kameran ingår då det står att allt sånt ingår.

    Men för 72895:- så bör den vara betydligt bättre än en produkt för 30000:- =) (jämför priset med 1 radio) Ingår inte kameran tillkommer det ju ytterligare 18-22 tusen... Dock är ju gh4 kameran riktigt schysst systemkamera och står högt upp på önskelistan inför framtiden =)

  4. #24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Jag kan vara hur dryg som helst, det är min rättighet att svara på orealistiska dumma påstående om andra maskiner bara för att försvara sitt inköp. Upp till bevis är det bästa sättet att visa andra, men att påstå och utgå att så är det för alla maskiner för att en maskin är slö fungerar inte för oss andra.
    Kanske personen saknar erfarenhet, har dåliga installationer, listan kan göras hur lång som helst varför denna maskin är som den är.
    Jag flyger HighOne med GH4

    Nu får du klara dig själv
    Jag tvekar inte en sekund att en HighOne är många ggr bättre än en I1a. Men du kan väl inte påstå att den varit problemfri heller. På rcgroups finns en tråd med en svensk herre som heter Kenneth om jag inte missminner mig. Och många är ganska kritiska till tillverkaren. Men det får jag inte säga, för jag äger ingen. Men återigen, är lite som att jämföra en golf gti och en Porsche. Båda är gjorda för att gå fort, om än i lite olika prisklasser, och på olika sätt. Du kör Porsche, jag Volkswagen.

    Och visst får du vara hur dryg som helst, det är din rättighet. Det jag påstått har jag baserat på erfarenhet eller det jag läst. Det är ju två sätt att skaffa kunskap. Ägande är en annan. Och kanske är min polares rigg felaktigt inställd. Men det kan inte jag veta. Hade inte lagt dubbla pengarna även om han var startklar på 10 sek...

    "Försvara" mitt inköp..? Tack för denna analys psykologen Kenneth. Det intressanta i sammanhanget är att på alla forum som jag besöker är de största kritikerna till I1an ägare till dyrare plattformar. Men då du är beteendevetare kan du ju enkelt dra slutsatser om orsaken till detta.

    Jag klarade mig bra utan din "hjälp" innan. Jag ska försöka klara mig även framöver.
    Senast redigerat av Arne_Anka den 2015-03-29 klockan 12:51.

  5. #25

    Standard

    Har flydd min Inspire en måned nå og synes opplevelsen har vært fantastisk. Jeg har flydd droner siden de kom for endel år siden og sist hatt en stor 960 drone med god gimbal men som er stor å frakte med seg. Med litt tweak av oppsett på kamera på Inspire får man rimelig gode både bilder og video. Men det kan ikke måle seg med feks GH4. Dog bruker NRK mange Inspire til TV produksjon...

    Den flyr utrolig godt og føles veldig kontrollert ut, aldri hatt tendens til flyaways men bruker god tid så gps posisjonen er satt. I tillegg kan jeg fly i ATT... Rekkevidden og bildet er overlegent, senderen er god å holde i, god batteritid.

    Eneste minuset er at den ikke kan fraktes i koffert med kamera og uten å være i såkalt travelmode
    _______________________________
    Med vennlig hilsen
    Alf W. Hansen

  6. #26

  7. #27

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av affas Visa inlägg
    Har flydd min Inspire en måned nå og synes opplevelsen har vært fantastisk. Jeg har flydd droner siden de kom for endel år siden og sist hatt en stor 960 drone med god gimbal men som er stor å frakte med seg. Med litt tweak av oppsett på kamera på Inspire får man rimelig gode både bilder og video. Men det kan ikke måle seg med feks GH4. Dog bruker NRK mange Inspire til TV produksjon...

    Den flyr utrolig godt og føles veldig kontrollert ut, aldri hatt tendens til flyaways men bruker god tid så gps posisjonen er satt. I tillegg kan jeg fly i ATT... Rekkevidden og bildet er overlegent, senderen er god å holde i, god batteritid.

    Eneste minuset er at den ikke kan fraktes i koffert med kamera og uten å være i såkalt travelmode
    tror denna klarar att transportera utan travel mode, dock är kameran fortfarande separat

    http://www.pitchup.se/dji-inspire-1-...r_name=Inspire

  8. #28

    Standard

    http://goprofessionalcases.com/shopc...mode-case.html

    Adam från mythbusters har en inspire och tipsade om denna väska i en av sina youtube videos och jag gillar den rejält. Livstidsgaranti + tål rejäla tag = klockrent för långa bilutflykter där normala vägar tagit slut sedan länge =)

  9. #29

    Standard

    Tackar!
    _______________________________
    Med vennlig hilsen
    Alf W. Hansen

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •