Reklam

Sidan 1 av 24 12345611 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 474

mne: Goa flygstllen runt Gteborg skes.

Reg.datum
    Jan 2013
    Inlgg
    357
    Jobb
    S lite som mjligt p s lng tid som mjligt
    Klubb
    Letar

Standard Goa flygstllen runt Gteborg skes.

Hej
    Jag (oc h skert flera till) tar grna emot tips om riktigt goa stllen att flyga p i Gteborgstrakten.
    Vad r d ett bra stlle?
    T.ex. Skog med lagom glesa trd utan undervegetation som nd slpper in s mycket ljus att man ser bra.
    Parkmilj med lite "hinder", klippta grsmattor och ngot enstaka utplacerat trd eller liknande.
    Sen till det svraste, det br helst vara nst intill folktomt. Jag vill inte flyga ver eller i nrheten av folk.
    Kom med bra frslag s brjar vi bygga en "flygkarta" ver Gteborgomrdet med "ratade" stllen.
    //Stefan

Standard

Bra id! Jag har precis brjat flyga med min frsta quad och bsta stllet hittills ( nra dr jag bor) r en rad med flt ute vid Eklanda lngs med Frlundagatan. Inte jtte rolig terrng, men ppet och oftast fritt frn folk. Hur r det i slotskogen? Kan tnkte mig att det oftast r mycket folk vart man en r i slotskogen.
    Min plan i vr r att cruisa med hojen och leta upp stllen

Flufs avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlgg
    1 583
    Jobb
    Datornrd p heltid
    Klubb
    Mlndals ModellFlyg

Standard

Jag flyger mycket p Kvibergs fotbollsplaner, Kring planerna r det ofta promenerande folk, men p sjlv planerna r det oftast lugnt och fint. En del nyfikna skdare kommer och frgar om hobbyn d och d, bara trevligt.

Finns ett 30tal planer i rad s ganska gott om utrymme.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof p riktigt men anvnder samma forumnamn som jag har p mnga andra forum.

Standard

VI kanske fr nja oss med tanken p fotbollsplaner och stta ut sdana hr.
    http://www.blackrockrc.com/

Standard

Ute i Arendal finns ett stlle dr vi brukade ka motorcykel fr mnga r sedan. De stora grushgarna drute kan nog vara kul att spaka runt om man hller sig p lg hjd.

https://www.google.se/maps/@57.70347...!3m1!1e3?hl=en

Reg.datum
    Jan 2015
    Inlgg
    128
    Jobb
    Geni (enligt visitkortet)

Standard

Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlgg
    VI kanske fr nja oss med tanken p fotbollsplaner och stta ut sdana hr.
    http://www.blackrockrc.com/
    Man kan ju drmma.. Kan vi f ihop ett gng med denna nivn p skicklighet tro?

https://www.youtube.com/watch?v=Qihh3sTJKYI

Reg.datum
    Jan 2013
    Inlgg
    357
    Jobb
    Klubb
    Letar

Standard

Tack fr alla goa frslag. Jag fr kolla upp dessa vid tillflle.
    Slnger in mitt flygstlle d. Sjbacka i Fiskebck, jag bor ju ca 500 meter drifrn. Ni som sett mina YT-klipp vet hur det ser ut eftersom jag nstan enbart flyger hr.
    Flten vid Eklanda r vl helt ppna grsytor? Var parkerar Du?
    Jag och Kronblom testade frra helgen Azaleadalen i Slottskogen men upptckte att det var lite fr litet.

Kviberg med ngra Airgates hade varit skitkul att testa.
    Arendal med stenhgar r nog alldeles fr farligt fr mig. Blackouten hade nog aldrig verlevt en session drute men det kanske finns bra stllen runt omkring. Bra frslag som br kollas upp.
    Boar bara s att du vet s r nog de fpv-flygarna bland de 10 bsta i vrlden just nu. BorisB, MetallDanny osv
    The quest p den ultimata quadd fltet fortgr. Hrligt.

Reg.datum
    Jan 2015
    Inlgg
    128
    Jobb
    Geni (enligt visitkortet)

Standard

Knns lite sdr med s mkt folk o hundar runt om.. Djur kan bete sig lite ovntat med vrlandet frn multikopters.. Men hade vart najs en tidig morgon utan folk. Kan vi bygga en bana dr tro?

Standard

Att flyga racing ute i Arendal r nog inte en bra ide, det blir ju lite fler crasher d. Jag tnkte mest p lite kul flygning i en lite mer tredimensionell milj. Det r ju tminstnde bttre n att fastna i trdkronor eller att flaxa runt bland byggnader

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Hr kan man va
    p valfri golfbana dvs

Men man mste se till att det inte springer runt golfare nr man flyger.

Standard

hh, vad hnde? Det sg ju nstan ut som om du gjorde det med mening.

Men golfbana? Det kostar vl en del att spela och jag skulle kunna tnka mig att en och annan kan bli lite bitter om vi leker p deras grsmatta ven om det r nstan tomt dr.

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Plocka upp allt och stampa tillbaks grset.
    Det var ngot fel med min mottagare. Du ser i klippet att den rycker till och har sig. Det r fr att den tappar mottagningen och den kommer tillbaka som med din geco
    Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlgg
    hh, vad hnde? Det sg ju nstan ut som om du gjorde det med mening.

Men golfbana? Det kostar vl en del att spela och jag skulle kunna tnka mig att en och annan kan bli lite bitter om vi leker p deras grsmatta ven om det r nstan tomt dr.

Standard

Det kan inte vara ltt fr en mottagare att verleva miljn i en quad som man brukar krascha med ganska ofta.

Lter du motorerna g vid failsafe? Det r ju ganska bra om man Gopron inte tar smllen nr quaden singlar ner mot marken med fel sida upp.

I mitt fall s var det ju inte helt ovntat att rckvidden skulle bli dlig med kinesisk skitmottagare och 1.3GHz video, allt blev ju som det skulle nr jag bytte tillbaka till 5.8GHz video. Jag monterade en Dominator mottagare i mina Predator V1 s nu fungerar 5.8GHz tillrckligt bra fr mig.

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Den har blivit blt i snn mycket. Brjade strula i fjllen efter ett par landningar 20 cm under sn -20 och kortslutningar
    Jag kr utan failsafe. Den nya ram modden jag byggt skyddar ju Gopro d den sitter dr ccd annars sitter.

Men nu vet jag att modden fungerar som den ska s jag och lillebror ska gra ej ambitis reklam film och foton. Sedan blir det att lta cnc frser g dagarna i nda frhoppningsvis.

Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlgg
    Det kan inte vara ltt fr en mottagare att verleva miljn i en quad som man brukar krascha med ganska ofta.

Lter du motorerna g vid failsafe? Det r ju ganska bra om man Gopron inte tar smllen nr quaden singlar ner mot marken med fel sida upp.

I mitt fall s var det ju inte helt ovntat att rckvidden skulle bli dlig med kinesisk skitmottagare och 1.3GHz video, allt blev ju som det skulle nr jag bytte tillbaka till 5.8GHz video. Jag monterade en Dominator mottagare i mina Predator V1 s nu fungerar 5.8GHz tillrckligt bra fr mig.

Reg.datum
    Jan 2013
    Inlgg
    357
    Jobb
    Klubb
    Letar

Standard

Hr r en film frn samma tillflle men med ett lyckligare slut.

Golfbanor mste ju vara dom ultimata fpv-banorna. Synd att det finns golfare p dom bara.
    Senast redigerat av Steflo112 den 2015-04-04 klockan 00:21. Anledning: stavfel

Reg.datum
    Jan 2013
    Inlgg
    357
    Jobb
    Klubb
    Letar

Standard

Citat Ursprungligen postat av Boar Visa inlgg
    Knns lite sdr med s mkt folk o hundar runt om.. Djur kan bete sig lite ovntat med vrlandet frn multikopters.. Men hade vart najs en tidig morgon utan folk. Kan vi bygga en bana dr tro?
    Att bygga en bana i Fiskebck gr alldeles utmrkt men om det blir racing av s mste man hlla borta folk och djur. Eftersom man enbart lgflyger och det r inte ltt att hlla koll p annat en den egna quaden.

Reg.datum
    Jan 2013
    Inlgg
    357
    Jobb
    Klubb
    Letar

Standard

Vilken golfbana skall vi testa i morgon? (ls idag)

Standard

Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlgg
    Vilken golfbana skall vi testa i morgon? (ls idag)
    Haha! Det r ditt fel att jag har kpt en 250. Varit och promenerat hunden i fiskebck och sg ngon sitta med fpv och flyga quad, insg att jag var tvungen att ha och dr brjade resan. Kul att du r medlem hr ocks

Standard

Blir impad varje gng hur bra din Blackout gr p 3S, skysst flygning.
    Golfbanor vore helt klart perfekta lekplatser fr FPV om det inte vore fr golfarna som du skrev hehe.
    Man blir lite avis p vissa flygare utomlands som har stora folktomma parker och golfbanor som ingen verkar spelar p.
    Golfbanorna jag har i nrheten spelar folk p frn tidig morgon i regn och rusk. Svenska golfare r inte normala..

Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlgg
    Hr r en film frn samma tillflle men med ett lyckligare slut.

Golfbanor mste ju vara dom ultimata fpv-banorna. Synd att det finns golfare p dom bara.

Reg.datum
    Jan 2013
    Inlgg
    357
    Jobb
    Klubb
    Letar

Standard

Citat Ursprungligen postat av Arfide Visa inlgg
    Haha! Det r ditt fel att jag har kpt en 250. Varit och promenerat hunden i fiskebck och sg ngon sitta med fpv och flyga quad, insg att jag var tvungen att ha och dr brjade resan. Kul att du r medlem hr ocks
    Skyll dig sjlv.
    Fattar inte riktigt hur man kan inspirera ngon nr man sitter ner p en svart plastvska och beter sig som en vit Stevie Wonder med mystiska glasgon.
    Kul att Du hittade hit, vi fr flyga tillsammans ngon gng.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •