Reklam

Sidan 2 av 24 FrstaFrsta 123456712 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 474

mne: Goa flygstllen runt Gteborg skes.

Reg.datum
    Jan 2013
    Inlgg
    357
    Jobb
    S lite som mjligt p s lng tid som mjligt
    Klubb
    Letar

Standard

Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlgg
    Blir impad varje gng hur bra din Blackout gr p 3S, skysst flygning.
    Golfbanor vore helt klart perfekta lekplatser fr FPV om det inte vore fr golfarna som du skrev hehe.
    Man blir lite avis p vissa flygare utomlands som har stora folktomma parker och golfbanor som ingen verkar spelar p.
    Golfbanorna jag har i nrheten spelar folk p frn tidig morgon i regn och rusk. Svenska golfare r inte normala..
    Tack. Fr hlla med, man ser s mnga underbara stllen att flyga p frn utlandet hela tiden. Men jag tror att vi har skert hur mnga grymt bra stllen ox. Det gller bara att hitta dom.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlgg
    Skyll dig sjlv.
    Fattar inte riktigt hur man kan inspirera ngon nr man sitter ner p en svart plastvska och beter sig som en vit Stevie Wonder med mystiska glasgon.
    Kul att Du hittade hit, vi fr flyga tillsammans ngon gng.
    Var nog frsta gngen jag sg flygningen live. Bara ven till s kom en liten quad ivg i fullt s. Sen vara de bara youtuba och googla o lra mig. Just det var frsta gngen jag sg fpv. Det vore kul att gra. Jag behver bara lra mig flyga lite innan dess
    Senast redigerat av Arfide den 2015-04-04 klockan 11:55.

Reg.datum
    Jan 2013
    Inlgg
    357
    Jobb
    Klubb
    Letar

Standard

Sjlv brjade jag fr ca 2 r sedan. Jag sg ett klipp med en quad flygandes ver en sandstrand som sg precis ut som den dr jag har min sommarstuga. Tnkte wow, det dr mste jag bara testa. Googlade upp flygaren som visade sig vara Justin (juz70) och han flg verkligen inte i Falkenberg utan ngonstans i Australien.
    nu r man fast.

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Det blir mycket bttre kvalitet p ditt youtube klipp. Mina ser ut som video cd frn 90 talet.
    youtube har ndrat p ngot s det blir dligt fr mig. Jag vet inte vad.

Hr r en film frn samma tillflle men med ett lyckligare slut.

Golfbanor mste ju vara dom ultimata fpv-banorna. Synd att det finns golfare p dom bara.

Standard

Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlgg
    Det blir mycket bttre kvalitet p ditt youtube klipp. Mina ser ut som video cd frn 90 talet.
    Framerate i filmklippet du gjort? Framerate YouTube anvnder? Har det komprimerat filmerna mer? Nr de r nya kan de vara smre kvalitet n efter en stund, s var det frut i alla fall.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Standard

Ihopsatt quad, fint soligt vder och laddade batterier. Men just det ja. Det r pskafton. Familjetid.

Reg.datum
    Jan 2013
    Inlgg
    357
    Jobb
    Klubb
    Letar

Standard

Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlgg
    Jag vet tyvrr inte heller. Men din 4a borde ju producera bttre kvalitet n min 3a. Googla upp vilka instllningar du skall gra bde i GoPron och datorn innan du publicerar nsta gng.

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Citat Ursprungligen postat av lnning Visa inlgg
    Framerate i filmklippet du gjort? Framerate YouTube anvnder? Har det komprimerat filmerna mer? Nr de r nya kan de vara smre kvalitet n efter en stund, s var det frut i alla fall.
    youtube anvnder sitt egna format och det har jag ej. Gopro spelar in i prores 2.7k. Kanske om jag kar bitrate massor, mina klipp laddar ju nd upp p ngon minut. Skadar inte om det tar 30 minuter istllet fr 30 sekunder. men sedan dom ndrade komprimering i hstas ser allt p Youtube riktigt illa ut. Precis som att g tillbaka till 90 talet och real media ver 56k modem.

Standard

Hr kommer dagens flygning. Jag var uppe p brudaremossen. Inget dumt stlle faktiskt. S lnge man kommer ihg att man sitter p en kulle och inte flyger fr lgt p ngon sida... *host*

Jello finns s jag fr uppenbarligen trixa lite med mobiusplattan.

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Flera kass lager. Fixxa dessa frst 2 eller 3 motorer lter kasst.

Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlgg
    Hr kommer dagens flygning. Jag var uppe p brudaremossen. Inget dumt stlle faktiskt. S lnge man kommer ihg att man sitter p en kulle och inte flyger fr lgt p ngon sida... *host*

Jello finns s jag fr uppenbarligen trixa lite med mobiusplattan.
    Senast redigerat av eAk den 2015-04-06 klockan 00:33.

Standard Goa flygstllen runt Gteborg skes.

Splitter nya cobra 1960.
    Typiskt. Aldrig fixat ngra motorer. Gissar att jag behver prylar som jag antagligen inte har. :/

r det ngot man kan kolla manuellt? Det r inga glapp och de r knpptysta nr jag vrider p de. r det vid hga RPM det mrks?
    Senast redigerat av kronblom den 2015-04-06 klockan 11:02. Anledning: edit

Reg.datum
    Jan 2013
    Inlgg
    357
    Jobb
    Klubb
    Letar

Standard

Stoppa pressarna. Jag tror inte det r ngot fel HT p dina motorer. Det r garanterat mobiusen som gr att det lter som det gr. Min Blackout lter exakt likadant nr jag anvnder mobiusen men med GoPron lter motorerna grymt bra. Sen hade jag otroligtr svrt att bli av med jellon i mobiusen. Du mste nog ha en grymt balanserad quad och precis rtt hrd "mobius-platta" fr att slippa jellon. Det gr naturligtvis men r vldigt svrt. jm2c
    Senast redigerat av Steflo112 den 2015-04-06 klockan 11:19. Anledning: felstavning

Reg.datum
    Jan 2015
    Inlgg
    128
    Jobb
    Geni (enligt visitkortet)

Standard

Stt dmpskum under mobiusen p 250n. E d typ en zmr eller liknande s kan man alltid bygga en liten ramp med dmpskum, s fr man dessutom lite lutning p kameran. Har ven anvnt typ latex-foam som finns o kpa i ark.

Min mobius ger ingen jello alls, men det beror oftast p obalanserade propellrar i mitt fall om det skulle hnda.

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Okej kanske kameran som fr det att lta s. Men p mina videoklip lter det precis s nr ngot lager r kass. D byter jag bara ut motorn. men det krvs oerhrt lite fel p lagret fr att man ska f Jello. Du kan jmfra ljudet p mitt senaste klipp och det frn fjllen.

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Jag har tnkt p det lite. Vi har ju massor av grus gropar hromkring. Det kan vara kul att flyga i dom. Siktar p att ha min quad flygklar till helgen (vntar p att f Hem mina nya ccd kameror.

Standard

Hmm...kameraplattan sitter endast fast med 4 gummi dmpare. Jag har nyligen ftt hem dessa:
    http://www.hobbyplastic.co.uk/index....oducts_id=3004
    Undrar om det hjlper ngot att ha detta mellan plattan och mobiusen.

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlgg
    Hmm...kameraplattan sitter endast fast med 4 gummi dmpare. Jag har nyligen ftt hem dessa:
    http://www.hobbyplastic.co.uk/index....oducts_id=3004
    Undrar om det hjlper ngot att ha detta mellan plattan och mobiusen.
    Kanske. Ser inte vilket material det r gjort av. annars finns denhr moongel som alla pratar om. Ngot silikonaktigt som klibbar. Man tvttar tydligen bara av deti varmt vatten s fr det tillbaka sin klibbiga fstfrmga. Men min mobius r mer eller mindre vibrationsfri med dom vanliga dmp bollarna man fr med till gimbals och zmr ramarna. Har en 3d printad som lter mig anvnda skalet man fick med till mobiusen.

Standard

Sjlv brjade jag fr ca 2 r sedan. Jag sg ett klipp med en quad flygandes ver en sandstrand som sg precis ut som den dr jag har min sommarstuga. Tnkte wow, det dr mste jag bara testa. Googlade upp flygaren som visade sig vara Justin (juz70) och han flg verkligen inte i Falkenberg utan ngonstans i Australien.
    nu r man fast.

Hej! Ska du ut o flyga nn kvll/eftermiddag i veckan? Hakar grna p och testar lite och observerar om det gr fr sig

Reg.datum
    Sep 2014
    Inlgg
    1
    Jobb
    Sjman
    Klubb
    Gteborg

Standard

Blir det ngot till hlgen vill jag ocks fja med! Grusgroppar r nog frnt att flyga i.

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Det ser ut som alla delar fr att frdigstlla min quad trillar in med posten imorgon.

Hade varit grskojj om vi kunde fihop ett strre gng.
    Tjejen jobbar natt hela helgen s jag fr massa tid fr mig sjlv.

Citat Ursprungligen postat av spretten Visa inlgg
    Blir det ngot till hlgen vill jag ocks fja med! Grusgroppar r nog frnt att flyga i.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •