Reklam

Sidan 21 av 24 FrstaFrsta ... 11161718192021222324 SistaSista
Resultat 401 till 420 av 474

mne: Goa flygstllen runt Gteborg skes.

Standard

Inte s exakt. Gjorde misstaget ven att inte "titta klart" utan s fort jag tappade kontrollen s tog jag av googles och rrde mig bortt dr det var.

Tyvrr ligger ju n/bcken dr lngst med hur jag krde samtidigt som det blste kraftigt t det hllet s... Var dr idag igen o letade lite men hittade inget, troligtvis ligger den i n.

Ser den som frlorad nu, blir nsta setup som gller istllet. Bestllde en dvr s ifall det hnder igen blir det kanske lttare att hitta d.

Standard

Trkigt

Frresten om ni inte redan provat br ni testa Betaflight ! Jag har sjlv skippat alla uppdateringar sen 1.9 till Naze d jag inte har tlamod att tuna men med Betaflight r det mesta redan kirrat frn brjan och flyger som en drm.
    Man behver inte mecka i CLI bara fixa basic sakerna i UI:t.

En grej kan man behva fixa r att uppdatera till BLHELI 14.1 om man kr med det d standard looptime i Betaflight r 1000 vilken kan gra s reglagen gr in i programeringslget.

Testade frst igr med mina RG20 som hade 14.0.x d det stod att det skulle funka om man krde oneshot men sfort jag brja gasa kom dom fina programeringstruddelutterna frn reglagen. La in 14.1 imorse och testa en snabb svng och det funka galant.

Luxfloat r ritkigt grymt nu med alla frbttringar.
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2464844

Standard

Jag tog mig till campingen fr en snabb morgontur, men det gick s dr. Det r ngot skumt sedan alla krascher i frra vecka. Vet inte ifall det r Esc, motor eller naze. Se klipp nedan. I klippet har jag gett ca 20% gas och sedan slpper jag sndaren.
    https://m.youtube.com/watch?v=XtQYtMEkwTM

Standard

Lter som nn propp smattrar mot ngonting. Antar du kollat propparna. Rkat sjlv stta fel sort p fel motor ven om jag dubbelkollat innan senast igr. Min vlte typ sdr du s drfr jag tnkte jag frgar. Mjligen att hger propparna ser ut att ta i varandra men svrt att se. Detta kanske ger mindre kraft och den vlter.

Annars vet jag inte.
    Senast redigerat av Copterdude den 2015-10-24 klockan 12:33.

Standard

Vad r det som lter
    Skit i motorn ? Har lst att nn har haft frlnga skruvar.
    Det ser ju ut som en motor inte har tillrcklig kraft, kolla lindningarna visuellt, ser du inget kan du ju Ohm-mta liningarna.
    Kanske en magnet som har lossnat?
    kan vara nn ldning p Esc'n som hnt ngot med, eller s e den trasig.

Ps. motorerna snurrar med 2 faser ocks men r svagare och det jag sett s har dom reagerat konstigt p gasen.

Standard

Vad jag kan se s ser motorerna ok ut. Propellerna med. De snurrar utan "skrap" s att sga. Iaf nr jag snurrar med fingret. Det skumma r att ifall jag gasar p s klarar den av att hovra innan den faller ihop. Och d har den ingen koppling mellan sndare och quad, trots att grna "armerad" lampan p naze lyser.

Standard

Kan det vara failsafe i mottagaren som startar nr den tappar signal? D kanske inte naze uppfattar att signalen r bruten? Bara en tanke.

Standard

Jag fr plocka isr och kolla nrmare nr jag har tid. :/ kanske testa att byta mottagare, naze etc.

Standard

Min har vart inne p service och ftt lite uppdateringar:

- Gtt ver till Taranis som alla coola kids
    - X4R (hackad med "a-hole" modden fr att f inverterad sbus signal)
    - Naze 32 med cleanflight 1.91 (tnkte jag fr lra mig cleanflight frst innan jag testar betaflight)
    - Little bee 20a esc's.

Jag hann med en frsta testflygning idag och det knns mycket lovande. Helt annan "p rls" knsla n open pilot. Dessutom hade jag aldrig brytt mig om att stlla in throttle expo frut och det var rtt klockrent fr att hlla bra hjd bttre. S nu ska jag vll banne mig kunna sl Steflo's banrekord p grand nya varvet.

Fresten, r det ngon som har en 5v piezo buzzer ver?
    Senast redigerat av Mr. Rosso den 2015-10-25 klockan 02:48.

Standard

Gtt det, mrkte du ngon skillnad med de esc mot de du hade tidigare?

Standard

Jag har en buzzer men tvivlar p att den e Piezo,
    stllde du in trottel expo i sndaren eller i cleanflight ? skulle vilja prova det lite mer ocks =)
    jag kan flasha mina littlebee med usbkabeln genom nazen i betaflight , gr det i den vers av cleanflight du har ? Det e riktigt smidigt.
    Senast redigerat av Bberg den 2015-10-25 klockan 15:43.

Standard

Citat Ursprungligen postat av KiteAnton Visa inlgg
    Gtt det, mrkte du ngon skillnad med de esc mot de du hade tidigare?
    Jor det knns som att det r mer krm i dem. Fr dock mycket vibrationer p fullt pdrag, ska testa att hja TPA.

Citat Ursprungligen postat av Bberg Visa inlgg
    stllde du in trottel expo i sndaren eller i cleanflight ?
    Stllde in det direkt i cleanflight. Flasha esc's direkt via nazen lter ju smidigt! Vet inte om det gr i cleanflight. Flashade separat via en arduino.

Flg en till svng idag, vldigt blsigt men det r verkligen sjuuk skillnad p kurvtagning mellan cleanflight och OP. ngrar bittert att jag inte krde med naze frn brjan... :P

Standard

Lter bra med esc, har ju samma p min kommande setup s verkar lovande.

Flasha esc via nazen gr via betaflight, vet inte om de lagt in det i cleanflight n. Testa om du har 1wire kommandot i CLI.

Oavsett s verkar samtliga som testat betaflight vara mycket njda s skulle nog rekommendera att hoppa p dr redan direkt.

Standard

Fr prova lite mer med expo antar jag , anv ni det p Pitch o roll med?

I senaste betaflight behver man inte ens skriva ngot i CLI fr att flasha esc =) bara att stoppa i usbkabeln, tar under en minut att ndra instllnigar p alla 4 esc =) det e smidigt.

Standard

Testade betaflight idag, kndes riktigt gtt!

Standard

Snyggt, mjukt och nd som p rls
    Hade problem p min ena quad med Yaw men med Betaflight frsvann det helt. Ltt att tuna ocks nu nr det mesta r frinstllt ! Flasha via FC:et funka jue ocks sjukt smidigt. Det r sknt att fler och fler jobbiga moment frenklas s man kan flyga istllet fr att krngla !

Reg.datum
    Jan 2013
    Inlgg
    357
    Jobb
    S lite som mjligt p s lng tid som mjligt
    Klubb
    Letar

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mr. Rosso Visa inlgg
    Snyggt, den ser ut att g riktigt nice men vgar du testa den p varvet?
    ngon som r sugen p att flyga idag?

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mr. Rosso Visa inlgg

Snyggt!

Standard

Tack tack, krde p pid controller 1, och frinstllda pids. S det kan nog bara bli bttre med lite pill. Ska testa luxfloat ocks

Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlgg
    Snyggt, den ser ut att g riktigt nice men vgar du testa den p varvet?
    ngon som r sugen p att flyga idag?
    Det ser jag fram emot! Men jag hinner inte flyga idag tyvrr

Standard

Ngon som vill ut och flyga imorgon om det blir schysst vder? Tnker nya varvet.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •