Reklam

 
Sidan 21 av 24 FörstaFörsta ... 11161718192021222324 SistaSista
Resultat 401 till 420 av 474

Ämne: Goa flygställen runt Göteborg sökes.

  1. #401

    Standard

    Inte så exakt. Gjorde misstaget även att inte "titta klart" utan så fort jag tappade kontrollen så tog jag av googles och rörde mig bortåt där det var.

    Tyvärr ligger ju ån/bäcken där längst med hur jag körde samtidigt som det blåste kraftigt åt det hållet så... Var där idag igen o letade lite men hittade inget, troligtvis ligger den i ån.

    Ser den som förlorad nu, blir nästa setup som gäller istället. Beställde en dvr så ifall det händer igen blir det kanske lättare att hitta då.

  2. #402

    Standard

    Tråkigt

    Förresten om ni inte redan provat bör ni testa Betaflight ! Jag har själv skippat alla uppdateringar sen 1.9 till Naze då jag inte har tålamod att tuna men med Betaflight är det mesta redan kirrat från början och flyger som en dröm.
    Man behöver inte mecka i CLI bara fixa basic sakerna i UI:t.

    En grej kan man behöva fixa är att uppdatera till BLHELI 14.1 om man kör med det då standard looptime i Betaflight är 1000 vilken kan göra så reglagen går in i programeringsläget.

    Testade först igår med mina RG20 som hade 14.0.x då det stod att det skulle funka om man körde oneshot men såfort jag börja gasa kom dom fina programeringstruddelutterna från reglagen. La in 14.1 imorse och testa en snabb sväng och det funka galant.

    Luxfloat är ritkigt grymt nu med alla förbättringar.
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2464844

  3. #403

    Standard

    Jag tog mig till campingen för en snabb morgontur, men det gick så där. Det är något skumt sedan alla krascher i förra vecka. Vet inte ifall det är Esc, motor eller naze. Se klipp nedan. I klippet har jag gett ca 20% gas och sedan släpper jag sändaren.
    https://m.youtube.com/watch?v=XtQYtMEkwTM

  4. #404

    Standard

    Låter som nån propp smattrar mot någonting. Antar du kollat propparna. Råkat själv sätta fel sort på fel motor även om jag dubbelkollat innan senast igår. Min välte typ sådär du så därför jag tänkte jag frågar. Möjligen att höger propparna ser ut att ta i varandra men svårt att se. Detta kanske ger mindre kraft och den välter.

    Annars vet jag inte.
    Senast redigerat av Copterdude den 2015-10-24 klockan 12:33.

  5. #405

    Standard

    Vad är det som låter
    Skit i motorn ? Har läst att nån har haft förlånga skruvar.
    Det ser ju ut som en motor inte har tillräcklig kraft, kolla lindningarna visuellt, ser du inget kan du ju Ohm-mäta liningarna.
    Kanske en magnet som har lossnat?
    kan vara nån lödning på Esc'n som hänt något med, eller så e den trasig.


    Ps. motorerna snurrar med 2 faser också men är svagare och det jag sett så har dom reagerat konstigt på gasen.

  6. #406

    Standard

    Vad jag kan se så ser motorerna ok ut. Propellerna med. De snurrar utan "skrap" så att säga. Iaf när jag snurrar med fingret. Det skumma är att ifall jag gasar på så klarar den av att hovra innan den faller ihop. Och då har den ingen koppling mellan sändare och quad, trots att gröna "armerad" lampan på naze lyser.

  7. #407

    Standard

    Kan det vara failsafe i mottagaren som startar när den tappar signal? Då kanske inte naze uppfattar att signalen är bruten? Bara en tanke.

  8. #408

    Standard

    Jag får plocka isär och kolla närmare när jag har tid. :/ kanske testa att byta mottagare, naze etc.

  9. #409

    Standard

    Min har vart inne på service och fått lite uppdateringar:

    - Gått över till Taranis som alla coola kids
    - X4R (hackad med "a-hole" modden för att få inverterad sbus signal)
    - Naze 32 med cleanflight 1.91 (tänkte jag får lära mig cleanflight först innan jag testar betaflight)
    - Little bee 20a esc's.

    Jag hann med en första testflygning idag och det känns mycket lovande. Helt annan "på räls" känsla än open pilot. Dessutom hade jag aldrig brytt mig om att ställa in throttle expo förut och det var rätt klockrent för att hålla bra höjd bättre. Så nu ska jag väll banne mig kunna slå Steflo's banrekord på grand nya varvet.

    Föresten, är det någon som har en 5v piezo buzzer över?
    Senast redigerat av Mr. Rosso den 2015-10-25 klockan 02:48.

  10. #410

    Standard

    Gött det, märkte du någon skillnad med de esc mot de du hade tidigare?

  11. #411

    Standard

    Jag har en buzzer men tvivlar på att den e Piezo,
    ställde du in trottel expo i sändaren eller i cleanflight ? skulle vilja prova det lite mer också =)
    jag kan flasha mina littlebee med usbkabeln genom nazen i betaflight , går det i den vers av cleanflight du har ? Det e riktigt smidigt.
    Senast redigerat av Bberg den 2015-10-25 klockan 15:43.

  12. #412

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av KiteAnton Visa inlägg
    Gött det, märkte du någon skillnad med de esc mot de du hade tidigare?
    Jorå det känns som att det är mer kräm i dem. Får dock mycket vibrationer på fullt pådrag, ska testa att höja TPA.


    Citat Ursprungligen postat av Bberg Visa inlägg
    ställde du in trottel expo i sändaren eller i cleanflight ?
    Ställde in det direkt i cleanflight. Flasha esc's direkt via nazen låter ju smidigt! Vet inte om det går i cleanflight. Flashade separat via en arduino.

    Flög en till sväng idag, väldigt blåsigt men det är verkligen sjuuk skillnad på kurvtagning mellan cleanflight och OP. Ångrar bittert att jag inte körde med naze från början... :P

  13. #413

    Standard

    Låter bra med esc, har ju samma på min kommande setup så verkar lovande.

    Flasha esc via nazen går via betaflight, vet inte om de lagt in det i cleanflight än. Testa om du har 1wire kommandot i CLI.

    Oavsett så verkar samtliga som testat betaflight vara mycket nöjda så skulle nog rekommendera att hoppa på där redan direkt.

  14. #414

    Standard

    Får prova lite mer med expo antar jag , anv ni det på Pitch o roll med?

    I senaste betaflight behöver man inte ens skriva något i CLI för att flasha esc =) bara att stoppa i usbkabeln, tar under en minut att ändra inställnigar på alla 4 esc =) det e smidigt.

  15. #415

    Standard

    Testade betaflight idag, kändes riktigt gött!


  16. #416

    Standard

    Snyggt, mjukt och ändå som på räls
    Hade problem på min ena quad med Yaw men med Betaflight försvann det helt. Lätt att tuna också nu när det mesta är förinställt ! Flasha via FC:et funka jue också sjukt smidigt. Det är skönt att fler och fler jobbiga moment förenklas så man kan flyga istället för att krångla !

  17. #417

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr. Rosso Visa inlägg
    Testade betaflight idag, kändes riktigt gött!
    Snyggt, den ser ut att gå riktigt nice men vågar du testa den på varvet?
    någon som är sugen på att flyga idag?

  18. #418

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr. Rosso Visa inlägg
    Testade betaflight idag, kändes riktigt gött!

    Snyggt!

  19. #419

    Standard

    Tack tack, körde på pid controller 1, och förinställda pids. Så det kan nog bara bli bättre med lite pill. Ska testa luxfloat också


    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Snyggt, den ser ut att gå riktigt nice men vågar du testa den på varvet?
    någon som är sugen på att flyga idag?
    Det ser jag fram emot! Men jag hinner inte flyga idag tyvärr

  20. #420

    Standard

    Någon som vill ut och flyga imorgon om det blir schysst väder? Tänker nya varvet.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •