Reklam

 
Sidan 2 av 24 FörstaFörsta 123456712 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 474

Ämne: Goa flygställen runt Göteborg sökes.

  1. #21

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Blir impad varje gång hur bra din Blackout går på 3S, skysst flygning.
    Golfbanor vore helt klart perfekta lekplatser för FPV om det inte vore för golfarna som du skrev hehe.
    Man blir lite avis på vissa flygare utomlands som har stora folktomma parker och golfbanor som ingen verkar spelar på.
    Golfbanorna jag har i närheten spelar folk på från tidig morgon i regn och rusk. Svenska golfare är inte normala..
    Tack. Får hålla med, man ser så många underbara ställen att flyga på från utlandet hela tiden. Men jag tror att vi har säkert hur många grymt bra ställen oxå. Det gäller bara att hitta dom.

  2. #22

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Skyll dig själv.
    Fattar inte riktigt hur man kan inspirera någon när man sitter ner på en svart plastväska och beter sig som en vit Stevie Wonder med mystiska glasögon.
    Kul att Du hittade hit, vi får flyga tillsammans någon gång.
    Var nog första gången jag såg flygningen live. Bara ven till så kom en liten quad iväg i fullt ös. Sen vara de bara youtuba och googla o lära mig. Just det var första gången jag såg fpv. Det vore kul att göra. Jag behöver bara lära mig flyga lite innan dess
    Senast redigerat av Arfide den 2015-04-04 klockan 11:55.

  3. #23

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Själv började jag för ca 2 år sedan. Jag såg ett klipp med en quad flygandes över en sandstrand som såg precis ut som den där jag har min sommarstuga. Tänkte wow, det där måste jag bara testa. Googlade upp flygaren som visade sig vara Justin (juz70) och han flög verkligen inte i Falkenberg utan någonstans i Australien.
    Å nu är man fast.

  4. #24

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Det blir mycket bättre kvalitet på ditt youtube klipp. Mina ser ut som video cd från 90 talet.
    youtube har ändrat på något så det blir dåligt för mig. Jag vet inte vad.

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Här är en film från samma tillfälle men med ett lyckligare slut.

    Golfbanor måste ju vara dom ultimata fpv-banorna. Synd att det finns golfare på dom bara.

  5. #25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Det blir mycket bättre kvalitet på ditt youtube klipp. Mina ser ut som video cd från 90 talet.
    youtube har ändrat på något så det blir dåligt för mig. Jag vet inte vad.
    Framerate i filmklippet du gjort? Framerate YouTube använder? Har det komprimerat filmerna mer? När de är nya kan de vara sämre kvalitet än efter en stund, så var det förut i alla fall.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #26

    Standard

    Ihopsatt quad, fint soligt väder och laddade batterier. Men just det ja. Det är påskafton. Familjetid.

  7. #27

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Det blir mycket bättre kvalitet på ditt youtube klipp. Mina ser ut som video cd från 90 talet.
    youtube har ändrat på något så det blir dåligt för mig. Jag vet inte vad.
    Jag vet tyvärr inte heller. Men din 4a borde ju producera bättre kvalitet än min 3a. Googla upp vilka inställningar du skall göra både i GoPron och datorn innan du publicerar nästa gång.

  8. #28

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Framerate i filmklippet du gjort? Framerate YouTube använder? Har det komprimerat filmerna mer? När de är nya kan de vara sämre kvalitet än efter en stund, så var det förut i alla fall.
    youtube använder sitt egna format och det har jag ej. Gopro spelar in i prores 2.7k. Kanske om jag ökar bitrate massor, mina klipp laddar ju ändå upp på någon minut. Skadar inte om det tar 30 minuter istället för 30 sekunder. men sedan dom ändrade komprimering i höstas ser allt på Youtube riktigt illa ut. Precis som att gå tillbaka till 90 talet och real media över 56k modem.

  9. #29

    Standard

    Här kommer dagens flygning. Jag var uppe på brudaremossen. Inget dumt ställe faktiskt. Så länge man kommer ihåg att man sitter på en kulle och inte flyger för lågt på någon sida... *host*

    Jello finns så jag får uppenbarligen trixa lite med mobiusplattan.

  10. #30

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Flera kass lager. Fixxa dessa först 2 eller 3 motorer låter kasst.

    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    Här kommer dagens flygning. Jag var uppe på brudaremossen. Inget dumt ställe faktiskt. Så länge man kommer ihåg att man sitter på en kulle och inte flyger för lågt på någon sida... *host*

    Jello finns så jag får uppenbarligen trixa lite med mobiusplattan.
    Senast redigerat av eAk den 2015-04-06 klockan 00:33.

  11. #31

    Standard Goa flygställen runt Göteborg sökes.

    Splitter nya cobra 1960.
    Typiskt. Aldrig fixat några motorer. Gissar att jag behöver prylar som jag antagligen inte har. :/

    Är det något man kan kolla manuellt? Det är inga glapp och de är knäpptysta när jag vrider på de. Är det vid höga RPM det märks?
    Senast redigerat av kronblom den 2015-04-06 klockan 11:02. Anledning: edit

  12. #32

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Stoppa pressarna. Jag tror inte det är något fel ÖHT på dina motorer. Det är garanterat mobiusen som gör att det låter som det gör. Min Blackout låter exakt likadant när jag använder mobiusen men med GoPron låter motorerna grymt bra. Sen hade jag otroligtr svårt att bli av med jellon i mobiusen. Du måste nog ha en grymt balanserad quad och precis rätt hård "mobius-platta" för att slippa jellon. Det går naturligtvis men är väldigt svårt. jm2c
    Senast redigerat av Steflo112 den 2015-04-06 klockan 11:19. Anledning: felstavning

  13. #33

    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    128
    Jobb
    Geni (enligt visitkortet)

    Standard

    Sätt dämpskum under mobiusen på 250n. E d typ en zmr eller liknande så kan man alltid bygga en liten ramp med dämpskum, så får man dessutom lite lutning på kameran. Har även använt typ latex-foam som finns o köpa i ark.

    Min mobius ger ingen jello alls, men det beror oftast på obalanserade propellrar i mitt fall om det skulle hända.

  14. #34

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Okej kanske kameran som får det att låta så. Men på mina videoklip låter det precis så när något lager är kass. Då byter jag bara ut motorn. men det krävs oerhört lite fel på lagret för att man ska få Jello. Du kan jämföra ljudet på mitt senaste klipp och det från fjällen.

  15. #35

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jag har tänkt på det lite. Vi har ju massor av grus gropar häromkring. Det kan vara kul att flyga i dom. Siktar på att ha min quad flygklar till helgen (väntar på att få Hem mina nya ccd kameror.

  16. #36

    Standard

    Hmm...kameraplattan sitter endast fast med 4 gummi dämpare. Jag har nyligen fått hem dessa:
    http://www.hobbyplastic.co.uk/index....oducts_id=3004
    Undrar om det hjälper något att ha detta mellan plattan och mobiusen.

  17. #37

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    Hmm...kameraplattan sitter endast fast med 4 gummi dämpare. Jag har nyligen fått hem dessa:
    http://www.hobbyplastic.co.uk/index....oducts_id=3004
    Undrar om det hjälper något att ha detta mellan plattan och mobiusen.
    Kanske. Ser inte vilket material det är gjort av. annars finns denhär moongel som alla pratar om. Något silikonaktigt som klibbar. Man tvättar tydligen bara av deti varmt vatten så får det tillbaka sin klibbiga fästförmåga. Men min mobius är mer eller mindre vibrationsfri med dom vanliga dämp bollarna man får med till gimbals och zmr ramarna. Har en 3d printad som låter mig använda skalet man fick med till mobiusen.

  18. #38

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Själv började jag för ca 2 år sedan. Jag såg ett klipp med en quad flygandes över en sandstrand som såg precis ut som den där jag har min sommarstuga. Tänkte wow, det där måste jag bara testa. Googlade upp flygaren som visade sig vara Justin (juz70) och han flög verkligen inte i Falkenberg utan någonstans i Australien.
    Å nu är man fast.

    Hej! Ska du ut o flyga nån kväll/eftermiddag i veckan? Hakar gärna på och testar lite och observerar om det går för sig

  19. #39

    Reg.datum
    sep 2014
    Inlägg
    1
    Jobb
    Sjöman
    Klubb
    Göteborg

    Standard

    Blir det något till hälgen vill jag också föja med! Grusgroppar är nog fränt att flyga i.

  20. #40

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Det ser ut som alla delar för att färdigställa min quad trillar in med posten imorgon.

    Hade varit görskojj om vi kunde fåihop ett större gäng.
    Tjejen jobbar natt hela helgen så jag får massa tid för mig själv.

    Citat Ursprungligen postat av spretten Visa inlägg
    Blir det något till hälgen vill jag också föja med! Grusgroppar är nog fränt att flyga i.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •