Reklam

Sidan 5 av 24 FrstaFrsta 1234567891015 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 474

mne: Goa flygstllen runt Gteborg skes.

Reg.datum
    Jan 2012
    Inlgg
    3 898
    Jobb
    AutomationsIngenjr
    Klubb
    deshgMFK, Trans Mfk, Mfk Malmen

Standard

Kan ju lgga till att det inte blir den frsta utomhus tvlingen fr den blir i Habo den 23e lite nrmare fr er gbgare
    ------------------------Skickat frn min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlgg
    Kan ju lgga till att det inte blir den frsta utomhus tvlingen fr den blir i Habo den 23e lite nrmare fr er gbgare
    D r det ju eurovision. S d kan jag ej

Reg.datum
    Jan 2013
    Inlgg
    357
    Jobb
    S lite som mjligt p s lng tid som mjligt
    Klubb
    Letar

Standard

Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlgg
    D r det ju eurovision. S d kan jag ej
    Vi kan skert fixa en kanal p 5,8 GHz bandet och snda Eurovison p.😜
    Vi drar igng en iPad med Eurovisonskanel p och stller en quad med fpv framfr som snder p en egen kanal. D kan man efter sitt race bara byta kanal och terg till Mns de andra sknsjungande deltagarna.
    Bra va? D r du med eller?

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

He he kul grej. Fast det r 50 rs kalas den 23e Dr jag ska sitta och mobba storebror nr han tycker att alla bidrag r skit och folk har dlig smak.

Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlgg
    Vi kan skert fixa en kanal p 5,8 GHz bandet och snda Eurovison p.
    Vi drar igng en iPad med Eurovisonskanel p och stller en quad med fpv framfr som snder p en egen kanal. D kan man efter sitt race bara byta kanal och terg till Mns de andra sknsjungande deltagarna.
    Bra va? D r du med eller?

Standard

Hej Steflo!
    Vi kommer fr det mesta hlla oss p facebook gruppen men ifall vi hittar skna stllen att vara p s delar vi sjlvklart med oss utav detta. Frhoppningsvis kommer vi ocks kunna anordna trffar och nr/om det hnder s lgger vi ocks upp detta hr. jag har ocks startat en trd hr p sidan "quadcopter gteborg" fr facebook gruppen

Standard

S dr ja, nu har jag brjat plocka ihop min Blackout igen. Senste uppdateringen r en powerOSD frn QuadRevo. Ser lovande ut, nu gller det bara att f ihop allting innanfr skalet. Knns som om det blir mindre utrymme fr varje gng.

Reg.datum
    Jan 2013
    Inlgg
    357
    Jobb
    Klubb
    Letar

Standard

Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlgg
    S dr ja, nu har jag brjat plocka ihop min Blackout igen. Senste uppdateringen r en powerOSD frn QuadRevo. Ser lovande ut, nu gller det bara att f ihop allting innanfr skalet. Knns som om det blir mindre utrymme fr varje gng.
    Byggde om min i helgen, jag med. s nu ntligen har jag cppm med telemetri till Taranisen. Nu gller det bara att f till tuningen med LuxFloat (Pidcontroller 2) p nazen, men LuxFloat lter ju s mycket coolare. Provade en vnda efter jobbet idag men ca 10-12m/s var ju inte optimalt fr att f den instlld rtt. Mste stlla ner alla vrden, inkl rate. Jisses va den va p hugget. Testade en flip men Blackouten gjorde 2 eller 3 varv istllet fr ett varv. Jag hann inte se. Provar igen imorgon.

Reg.datum
    Jan 2013
    Inlgg
    357
    Jobb
    Klubb
    Letar

Standard

Citat Ursprungligen postat av Filip Kesselbacher Visa inlgg
    Hej Steflo!
    Vi kommer fr det mesta hlla oss p facebook gruppen men ifall vi hittar skna stllen att vara p s delar vi sjlvklart med oss utav detta. Frhoppningsvis kommer vi ocks kunna anordna trffar och nr/om det hnder s lgger vi ocks upp detta hr. jag har ocks startat en trd hr p sidan "quadcopter gteborg" fr facebook gruppen
    Lter bra. Hr av Er s fr vi kra en vnda vid tillflle.

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Vad har du fr rate. Jag har 0.35 tycker min r tok sl p flips men den r nd stissig runt mitten med 0.65 expo.
    Har krt lux i ett par veckor nu och r njd med det. Tpa gr ingenting dr s man mste stlla pid efter att inte f oscilationer p max. fr du problem med tuningen s verkar det nstan alltid vara yaw p och d framfrallt d som r problemet, ett. Jag kr d4 istllet fr D 50 eller vad nu standard r.
    Byggde om min i helgen, jag med. s nu ntligen har jag cppm med telemetri till Taranisen. Nu gller det bara att f till tuningen med LuxFloat (Pidcontroller 2) p nazen, men LuxFloat lter ju s mycket coolare. Provade en vnda efter jobbet idag men ca 10-12m/s var ju inte optimalt fr att f den instlld rtt. Mste stlla ner alla vrden, inkl rate. Jisses va den va p hugget. Testade en flip men Blackouten gjorde 2 eller 3 varv istllet fr ett varv. Jag hann inte se. Provar igen imorgon.

Reg.datum
    Jan 2013
    Inlgg
    357
    Jobb
    Klubb
    Letar

Standard

Rate hade jag p 1,30. I PidController1 hade jag 1,20 och tyckte jag kunde rappa upp den lite i PC2 men det var inte rtt.

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Okej men d kanske jag ska testa p 0.5 s kanske jag vgar att gra rollar och flippar p grsklippare hjd

Rate hade jag p 1,30. I PidController1 hade jag 1,20 och tyckte jag kunde rappa upp den lite i PC2 men det var inte rtt.

Standard

Jag kr just nu med luxfloat och PIDS frn BorisB. Visserligen r hans vrden fr 5x45 bullnose, 2300kv och 4S. Men de funkar rtt ok. Dremot knns det som om det vobblar en del runt 75% + gas...har inte riktigt vga pusha. (Min setup: 6x45, 1960kv samt 3S)

BorisB pids:
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/...018-4-2015.jpg

Resten av hans uppsttning:

Naze32:
    RC rate 1.0
    RC Expo 0.65
    looptime 1200
    oneshot125

Reg.datum
    Jan 2013
    Inlgg
    357
    Jobb
    Klubb
    Letar

Standard

Jag kanske skulle kollat Boris pids innan jag brjade. Det som skiljer mest r hans looptime. Bra hittat Kronblom. Fr testa att ndra min looptime se vad som hnder.

Standard

Vrt att ppeka r att boris numera flyger med cleanflights testversion. Dr TPA fungerar p pid1&2.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlgg
    Vrt att ppeka r att boris numera flyger med cleanflights testversion. Dr TPA fungerar p pid1&2.
    Japp. Det finns en hel del olika setups drute, s man fr se dessa som en bra startpunkt.

Standard

Vet inte ifall ngon i trden sagt detta redan men det finns tydligen en fpvbana vid gunneboslott i Mlndal.

Standard

Vet inte ifall ngon i trden sagt detta redan men det finns tydligen en fpvbana vid gunneboslott i Mlndal.
    Jag har haft mina funderingar om att testa dr. Kan du specificera "fpv-bana"?

Reg.datum
    Jan 2013
    Inlgg
    357
    Jobb
    Klubb
    Letar

Standard

Har Du vgbeskrivning till denna bana?

Standard

Tnkte ut o kra lite imorgon strax efter lunch hr i ruddalen, ngon som r i krokarna och vill kra?

Reg.datum
    Jan 2013
    Inlgg
    357
    Jobb
    Klubb
    Letar

Standard

Citat Ursprungligen postat av Arfide Visa inlgg
    Tnkte ut o kra lite imorgon strax efter lunch hr i ruddalen, ngon som r i krokarna och vill kra?
    Absolut. S lnge det inte regnar r jag p.
    Hur funkar antennerna?

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •