Reklam

Sidan 7 av 24 FrstaFrsta ... 2345678910111217 ... SistaSista
Resultat 121 till 140 av 474

mne: Goa flygstllen runt Gteborg skes.

Reg.datum
    Jan 2013
    Inlgg
    357
    Jobb
    S lite som mjligt p s lng tid som mjligt
    Klubb
    Letar

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ceasar Visa inlgg
    Tjena
    Har varit ngra gnger vid Bjrlanda kile gamla nedlagda skjutbana.
    Precis norr om bthamnen, man fr parkera vid smbtshamnen och g sista biten.
    Kanske redan ngan annan hr som varit dr ?
    Ca 300x300 meter, dock r buzzer ett mste eftersom det r mest vass/grs.
    Finns en liten grus vg i mitten att flja...
    Det finns lite varnings skyltar men omrdet anvnds bde hundgare och Ryttare vad jag sett.
    Hr kommer ngra bilder...

Bifogad fil 52352Bifogad fil 52353Bifogad fil 52354
    Tack fr ett riktigt bra tips. Det verkar ju vara ett mycket bra stlle. Gr det ltt att hitta en kraschad quad eller hur hgt r vass/grset?

Standard

Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlgg
    Tack fr ett riktigt bra tips. Det verkar ju vara ett mycket bra stlle. Gr det ltt att hitta en kraschad quad eller hur hgt r vass/grset?
    t bthamnen till r det lite bltt och hg vass, dvs dom ljusa omrdena p sista bilden.
    I mitten utmed grusvgen p bgge sidor o hger(nord-st) r det ok, snkte min 250 lngs bort mot berget p frsta bilden(tappade vartalen p en motor) va lite orolig men dr var det torrt och jag hrde den p 20-30m.
    Bra plats o sitta r p berget lite brevid huset.

Standard

Var ute och flg lite kort p ett stlle nra Gunnebo. Vet ej ifall det r samma stlle som nmnts tidigare, men tror inte det.
    Ingen stor yta och omgrdat av skog. Men ett kul stlle fr att flyga lite annorlunda n ute p ppna flt. Det gick bttre n vntat, ven om jag var p helspnn hela tiden.

Reg.datum
    Jan 2013
    Inlgg
    357
    Jobb
    Klubb
    Letar

Standard

Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlgg
    Var ute och flg lite kort p ett stlle nra Gunnebo. Vet ej ifall det r samma stlle som nmnts tidigare, men tror inte det.
    Ingen stor yta och omgrdat av skog. Men ett kul stlle fr att flyga lite annorlunda n ute p ppna flt. Det gick bttre n vntat, ven om jag var p helspnn hela tiden.

Snygg flygning, kronblom. Det tar sig som mordbrnanrn sa. Jag tnkte flyga en vnda efter arbetet idag och detta stllet verkar vl vara helt OK. Jag ringer dig om jag behver vgbeskrivning.

Reg.datum
    Jan 2013
    Inlgg
    357
    Jobb
    Klubb
    Letar

Standard

Hittade Kronbloms Gunnebo-bana. Helt OK men lite fr liten yta och r man flera s kommer det nog inte fungera. Jag provade ocks ett annat stlle jag krt frbi flera gnger och tnkt testa vid tillflle. Tillfllet kom idag. Det r Hagens IP. Perfekt stlle att raca runt p. Frst frmst. Inga mnniskor som kan komma till skada. Mlstllningar utplacerade lite p mf. Perfekta som rundningsmrken. Jag kommer kra en vnda eller tv dr imorgon vid lunchtid om ngon vill hnga p. Med frhoppning att planerna inte anvnds av ngon annan naturligtvis.

Reg.datum
    Jan 2013
    Inlgg
    357
    Jobb
    Klubb
    Letar

Standard

Kronblom och jag kr en vnda p Hagens IP idag klockan 11:30. Adress Hagens Prstvg.

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlgg
    Kronblom och jag kr en vnda p Hagens IP idag klockan 11:30. Adress Hagens Prstvg.
    Jag vaknade nyss och mste byta ut ena motorn p min race quad. s jag hinner inte

Reg.datum
    Jan 2013
    Inlgg
    357
    Jobb
    Klubb
    Letar

Standard

Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlgg
    Jag vaknade nyss och mste byta ut ena motorn p min race quad. s jag hinner inte
    Fr hrt firande efter Mns seger igr kanske?
    Om Du ska gra succ i Motala nsta helg kan Du ju inte slsa bort fina flygdagar med att sova.
    Jag laddar batterier och kr senare i EM om Du r intresserad p att testa en juste FPV-bana. Kronblom r visserligen inte lika njd med banan som jag r men smaken r som baken. Du fr skaffa dig en egen uppfattning.

Standard

jag tror att det r en vanesak. jag fr nog ge den ngra frsk.

Standard

Jag tror jag har hittat en liten prla att flyga p, sandsjbacka. Ligger vid Sandsjn en bit utanfr Lindomme. Frn parkeringen vid sandsjn finns en markerad vandringsled som man fljer ngra hundra meter tills man kommer till en gigantisk ljunghede. Krvs en liten promenad men det var det vrt!

Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	Sandsjbacka1.jpg 
Visningar:	65 
Storlek:	188,6 KB 
Id:	52522Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	Sandsjbacka3.jpg 
Visningar:	66 
Storlek:	204,5 KB 
Id:	52523Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	Sandsjbacka2.jpg 
Visningar:	60 
Storlek:	208,6 KB 
Id:	52524Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	Sandsjbacka4.jpg 
Visningar:	63 
Storlek:	218,1 KB 
Id:	52525

Jag gick inte s lngt d jag hade MC klder p, men man kan nog hitta en schysst bana ngonstans. Knappt ngot folk heller, ett par med en hund.

Standard

Nice stlle. Det fr man testa ngon gng.

Reg.datum
    Jan 2015
    Inlgg
    128
    Jobb
    Geni (enligt visitkortet)

Standard

Jag har ett riktigt nice stlle p g fr racing. Men tyvrr pga vdret har det inte direkt varit testningsbart.

Ska se om nra veckor om det blir bttre (har semester om nn vecka).

Fr vl se om kronblom vill ut o bryta lite propellrar bland trden (jag bor nra, s det r nra till reservdelar hahah)

Standard

Jag var precis ute och tnkte testa mina 5x45 bullnose propeller. Brjar inse att jag har gett mig in i fel hobby. Jag har ngon enstaka miniatyr fotbollsplan som jag hoppades skulle vara tom, men det kan man drmma om. Har inte direkt tid att sitta i bilen 30min enkel vg nr jag vill ut en kort svng p kvllarna. Bara att tervnda hem efter lite cirkulerande runt Mlnlycketrakten.

Reg.datum
    Jan 2015
    Inlgg
    128
    Jobb

Standard

Har du inte typ jtteomrden efter mndalsvgen dr uppe? ligger nn skola dr med omrde bde till hger o vnster?

Standard

Jag har sttt i nrheten av detta stlle ngra ggr. Kanske det du menar.
    https://www.google.se/maps/place/57%...x0:0x0!6m1!1e1

Har funderat att kanske frska g hit:
    Men vet ej om det r kermark.
    S som det ser ut p google r inte riktigt som det ser ut idag.

Citat Ursprungligen postat av Boar Visa inlgg
    Har du inte typ jtteomrden efter mndalsvgen dr uppe? ligger nn skola dr med omrde bde till hger o vnster?

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Vid angered centrum finns en gngbana som grfrbi en liten pltt med massa trd som str glest. Skulle hittat ett liknande dtlle ngon annan stanns.

Reg.datum
    Jan 2015
    Inlgg
    128
    Jobb

Standard

Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlgg
    Jag har sttt i nrheten av detta stlle ngra ggr. Kanske det du menar.

Har funderat att kanske frska g hit:
    Men vet ej om det r kermark.
    S som det ser ut p google r inte riktigt som det ser ut idag.
    Ja, det r nog dr. Bakom skolans parkering r rtt stor plats oxo om jag inte minns fel (va n r sen+ jag var dr)

Reg.datum
    Jan 2013
    Inlgg
    357
    Jobb
    Klubb
    Letar

Standard

Fick lite tid ver igr EM. Regnet var p ingende men jag hann iallafall att kra slut p 3 ackar.
    Filmen r frn Hagens IP med fotbollsml utplacerad som gjorda fr lite fpv-trning.
    Planen fungerar faktiskt riktigt bra fr lite fpv. Ngra smgrabbar spelade fotboll mot ett ml p ena sidan, s den delen vgade jag inte flyga p. S dj-a sknt nr man ntligen fick ordning p fpv-verfringen som helt pltsligt brjade strula. Om det r folktomt s borde vi kunna vara flera som kr lite race hr. Man fr hitta p en bana rund de mlen som finns s r det bara att brnna p.
    Filmen r frn Fatsharkglasgonen drav den kassa kvaliteten

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Blev ett spontan race i Trankrr idag.

Standard

Det var trevligt, kul bana! Fr race'a nn fler gng s jag kan f revansch ;-)

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •