Reklam

 
Sidan 6 av 24 FörstaFörsta 123456789101116 ... SistaSista
Resultat 101 till 120 av 474

Ämne: Goa flygställen runt Göteborg sökes.

  1. #101

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Arfide Visa inlägg
    Tänkte ut o köra lite imorgon strax efter lunch här i ruddalen, någon som är i krokarna och vill köra?
    Jag är på

  2. #102

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Ska vi ta Ruddalen eller den beryktade fpv-banan i Gunnebo?

  3. #103

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Absolut. Så länge det inte regnar är jag på.
    Hur funkar antennerna?
    Bara testat ett par accar på öppet fält, där fungerade det skitbra! Måste bara lära mig att inte stirra nedåt när jag kör. Ska vi sikta på 13:00? YR säger att vi ska få solsken!

  4. #104

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard


    Jag har hittat på en bana i Kungälv.
    Spola fram lite i klippet så ser ni den.

  5. #105

    Standard

    Kör gärna här till att börja med, ska löda ihop polarens quad innan vi kör så kan vara gött o ha nära för o testa. Är det kass i ruddalen får vi åka vidare :-)

  6. #106

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Arfide Visa inlägg
    Kör gärna här till att börja med, ska löda ihop polarens quad innan vi kör så kan vara gött o ha nära för o testa. Är det kass i ruddalen får vi åka vidare :-)
    Funkar för mig. Ge mig adressen så dyker jag upp.

  7. #107

    Standard

    Hmm...kan kanske lyckas komma loss framåt 15:00-tiden. Jag tar kontakt med Steflo ifall jag hinner.

    Hade planerat in en premiärtur idag efter att ha satt ihop BO'n. Allt lirade hemma, fick bild i kameran, hovrade snyggt och hade fått på min nya gopro. Åkte sedan 25 min ut till Arendal, hittade ett nice ställe med lite träd och buskar. 10 sekunder in i flygningen började jag tappa bild. Lyckades vända och landa. Kondensorn eller vad den nu heter som sitter på "board-kameran" hade fått glapp. Haft samma problem med annan kamera tidigare. Inget annat att göra än att åka hem igen. Suck.

  8. #108

    Standard

    Musikvägen 55, 421 39 Västra Frölunda

    Bör ni kunna knappa in i GPSen för att hitta rätt
    Trist kronblom, fått ordning på det?

    Inhandlade limpistol häromdagen, tänkte jag ska limma fast den lille kristallen när jag får hem nya kameran

  9. #109

    Standard

    Ingen av er som sitter och klämmer på en RunCam 600TVL DC 5-17V Wide Voltage annars?


  10. #110

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Arfide Visa inlägg
    Musikvägen 55, 421 39 Västra Frölunda

    Bör ni kunna knappa in i GPSen för att hitta rätt
    Trist kronblom, fått ordning på det?

    Inhandlade limpistol häromdagen, tänkte jag ska limma fast den lille kristallen när jag får hem nya kameran
    Hade en pz0420M liggande som jag bytte till. Lite mindre "platta" så jag får se ifall upphängningen jag har klarar av att fixa vibrationer.

  11. #111

    Standard

    Jag är ledig imorrn så jag hakar gärna på, kul att testa ruddalen. Jag har också listat ut varför jag hade kass video mottagning, en vänstervinklad & högervinklad klöver antenn är ingen bra kombo... :P

  12. #112

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Påväg. Precis laddat klart.

  13. #113

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    Jag har haft mina funderingar om att testa där. Kan du specificera "fpv-bana"?
    Det var inte någon riktig bana utan ett gräsfält med träd runt om och ett fåtal träd på fältet som man kunde köra runt. Det var ett bra ställe med lite vind men högt gräs. Min polare som flög med sina fatshark glasögon fastnade dock i ett träd som vi inte kunde hitta :/ så ifall du är där och hittar en hubsan x4 107d så hojta gärna till

  14. #114

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Har Du vägbeskrivning till denna bana?
    nej det har jag tyvärr inte men det ligger vid en sjö påvägen till gunnebo slott, det är cirka 3 minuters gångavstånd från en parkering vid sjön. sen följde man en stig vid en å tills man ser ett fält dolt av lite träd. hoppas detta hjälper, kanske inte den bästa beskrivningen hehe

  15. #115

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg

    Jag har hittat på en bana i Kungälv.
    Spola fram lite i klippet så ser ni den.
    Insåg precis jag laddat upp fel klipp. Det är inte detta jag kör banan jag hittat på men det är nästan banan jag föyger något varv. Den smala gången, runt eken, mellan eken och busken, mellan den mindre busken och käppen, ner runt det stora trädet men inte ut över vägen utan raka vägen till smala gången.

  16. #116

    Standard

    Här kommer ett litet klipp ifrån igår. Försökte få en känsla för blackouten efter att ha byggt om den lite grann. Gillar denna ram starkt. Ett par krascher men efter propellerbyte var det bara att köra igen.


  17. #117

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Någon som är sugen på att testa t.ex. Kviberg idag?
    Sticker ut vid 12-tiden och är öppen för bra förslag.

  18. #118

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Filip Kesselbacher Visa inlägg
    nej det har jag tyvärr inte men det ligger vid en sjö påvägen till gunnebo slott, det är cirka 3 minuters gångavstånd från en parkering vid sjön. sen följde man en stig vid en å tills man ser ett fält dolt av lite träd. hoppas detta hjälper, kanske inte den bästa beskrivningen hehe
    Tack men är stället tillräckligt stort att flyga på? Såg att ni flög Hubsan och den behöver verkligen inget stort flygställe. 250n behöver minst en storlek som en sjumanna fotbollsplan.

  19. #119

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Någon som är sugen på att testa t.ex. Kviberg idag?
    Sticker ut vid 12-tiden och är öppen för bra förslag.
    Idag är jag bakis och inga laddade batterier. Ska försöka få tag på cleanflight 1.9.0 Antar det räcker att plocka ut och kompilera master för att få den för jag antar att den är räknad som fungerande.

  20. #120

    Standard

    Tjena
    Har varit några gånger vid Björlanda kile gamla nedlagda skjutbana.
    Precis norr om båthamnen, man får parkera vid småbåtshamnen och gå sista biten.
    Kanske redan någan annan här som varit där ?
    Ca 300x300 meter, dock är buzzer ett måste eftersom det är mest vass/gräs.
    Finns en liten grus väg i mitten att följa...
    Det finns lite varnings skyltar men området används både hundägare och Ryttare vad jag sett.
    Här kommer några bilder...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Bjorlandakile_skjutbana-P.png 
Visningar:	162 
Storlek:	564,9 KB 
Id:	52352Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Bjnorr.jpg 
Visningar:	154 
Storlek:	106,6 KB 
Id:	52353Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	BjSoder.jpg 
Visningar:	150 
Storlek:	122,7 KB 
Id:	52354

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •