Reklam

 
Sidan 8 av 24 FörstaFörsta ... 34567891011121318 ... SistaSista
Resultat 141 till 160 av 474

Ämne: Goa flygställen runt Göteborg sökes.

  1. #141

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av nordicguy Visa inlägg
    Det var trevligt, kul bana! Får race'a nån fler gång så jag kan få revansch ;-)
    Ha ha du vann ju 2 mot 1 gånger.

  2. #142

    Standard

    Nån som ska ut imorgon och köra?

  3. #143

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Arfide Visa inlägg
    Nån som ska ut imorgon och köra?
    Absolut men det får bli på eftermiddagen efter jobbet.

  4. #144

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jag vet inte om jag slutar tidigt imorgon. men någon gång mellan 17 och 20 kommer jag sluta. Ska ta med min racequad till jobbet. Flygal ite i täkten innan jag åker hem tänkte jag.
    Något batteri iallafall. Dock har jag ju bara några enstaka 5x4 proppar i väntan på nya från kina.

  5. #145

    Standard

    Skicka ett sms när du drar ut Steflo och eAk så får vi se om de passar in

  6. #146

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Arfide Visa inlägg
    Skicka ett sms när du drar ut Steflo och eAk så får vi se om de passar in
    Ok

  7. #147

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Tjo steflo, bara råkade springa på tråden å av en händelse fick se att ni kanske är ute efter en sån sida som jag håller på att göra. Så ni får gärna hjälpa till att testa den om ni vill. Den e precis öppnad för lite användning bara så finns inte så många platser i landet ännu.
    http://www.flybase.se/

    Förlåt att jag inte hälsat på er i göteborg sen jag var där å krashade ecks framen i cykelbanan för två år sen. :< Har iaf blivit lite bättre på att flyga sen dess.
    ________________________________________
    Mina maskiner

  8. #148

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Tjena Zallisen.
    Bra initiativ med flygkartan. Vi får hoppas att Du får in många bra förslag på flygställen.
    Själv letar jag fortfarande efter ett "epic place". Det finns där ute och bara väntar på oss göteborgare, det är jag säker på.
    Er FPV-bana i Halmstad verkade ju helt grymt bra men är det inte svårt att hitta prylarna vid en krasch?
    Vi hörs. Stefan

  9. #149

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Någon som skall ut idag eller imorgon?

  10. #150

    Standard

    Tänkte försöka komma ut och flyga några batterier i Trankärr idag. Måste öva lite på eaks bana ;-)

  11. #151

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Det förstår jag. Hans bana är riktigt svår. Jag gjorde av med hur många proppar som helst när jag testade den.

  12. #152

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Synd det regnade bara och jag inte hittade min mobius.
    kan hoppas på väder imorgon när jag reparerat klart min 250 sedan gårdagen.

  13. #153

    Standard

    Mm, blev bara till att åka hem igen och ladda ur batterierna. Inte första gången man åkt ut precis när det börjar regna 😛

    Imorgon ser lovande ut, lite blåsigt kanske. Ta nått race på eftermiddagen?

  14. #154

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av nordicguy Visa inlägg
    Mm, blev bara till att åka hem igen och ladda ur batterierna. Inte första gången man åkt ut precis när det börjar regna 

    Imorgon ser lovande ut, lite blåsigt kanske. Ta nått race på eftermiddagen?
    Hade varit kuyl oim vi kunde vara 3st och race sammtidigt.
    jag tänker vara bakis på morghonen iallafall. men runt 12-13 tiden bör jag vakna. hur ser vädret ut vid 14-15?

    Min goipro är inställd nu så den kan jag montera igen på den större ramen som saknar motorer för tillfället wiiii sparade flera tusen där

  15. #155

    Standard

    SMHI säger sol och 6m/s imorgon eftermiddag. Kul om vi blir några stycken, kl 14-15 i Trankärr funkar fint för mig. Har dock inte möjlighet att åka längre än så.

    Grymt att du kunde laga GoPro'n, var det svårt att byta linsen?

  16. #156

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Nej men välldigt pilligt att fåihop kameran igen eftersom att det är sådanadära kretskorts kablar som satt dummt till att klämma tillbaka i friktions kontakterna. Men hadde jag inte behövt räta ut aliminum plattan som allt är monterat i för den var böjd så hadde det varit lättare då man bara behövt ta en tång och vrida loss den gamla linsen (limmad för att fokusen ska vara rätt) och skruvat dit den nya.

    Citat Ursprungligen postat av nordicguy Visa inlägg
    SMHI säger sol och 6m/s imorgon eftermiddag. Kul om vi blir några stycken, kl 14-15 i Trankärr funkar fint för mig. Har dock inte möjlighet att åka längre än så.

    Grymt att du kunde laga GoPro'n, var det svårt att byta linsen?

  17. #157

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Flygning imorgon blir bra, vi får höras på FM. Själv trodde jag att jag skulle få utnyttja hemförsäkringen idag. Provade ett nytt ställe igår och lyckades naturligtvis köra in i en gren och quadden kraschar. Hittar den direkt men GoPron är borta. Letade i ca 3 timmar till 23:30 när jag gav upp. Åker tillbaka imorse och kör ett nytt sök. Hittar den fortfarande inte. Tänker men inte kan den väl ha hoppat igenom ett svetsat stålstaket och studsat över vägen. Jag hoppar över staketet och går över gatan och där ligger den i gräset ca 30 cm från vägbanan och ca 20 meter från där quadden går ner. Kopplar in den datorn hemma och GoPron fungerar. Sicken röta. Kommer hädanefter sätta fast den på bättre sätt.
    Senast redigerat av Steflo112 den 2015-06-13 klockan 20:12.

  18. #158

    Standard

    Fasen vilken tur att du hittade den, smart att kolla så långt bort. Man kanske skulle sätta fångrem på kameran... :-D

    @eak, vi kanske får kolla om din mobius sitter fast i busken bortom trädet

  19. #159

    Standard Goa flygställen runt Göteborg sökes.

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Flygning imorgon blir bra, vi får höras på FM. Själv trodde jag att jag skulle få utnyttja hemförsäkringen idag. Provade ett nytt ställe igår och lyckades naturligtvis köra in i en gren och quadden kraschar. Hittar den direkt men GoPron är borta. Letade i ca 3 timmar till 23:30 när jag gav upp. Åker tillbaka imorse och kör ett nytt sök. Hittar den fortfarande inte. Tänker men inte kan den väl ha hoppat igenom ett svetsat stålstaket och studsat över vägen. Jag hoppar över staketet och går över gatan och där ligger den i gräset ca 30 cm från vägbanan och ca 20 meter från där quadden går ner. Kopplar in den datorn hemma och GoPron fungerar. Sicken röta. Kommer hädanefter sätta fast den på bättre sätt.
    Riktigt tur. Nytt ställe nämnde du...nu blir jag nyfiken. Var?

    Själv kapade jag både signal kabel samt plus pol vid en krasch i förra veckan, så nu är den på byggbordet igen. :/

    Har precis fått hem 4st 65C 4S 1800 batterier. Så det är dags att testa 5045BN när den är klar.

  20. #160

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Vilka batterier är det? jag är nyfiken behöver nog något bättre än 45c
    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    Riktigt tur. Nytt ställe nämnde du...nu blir jag nyfiken. Var?

    Själv kapade jag både signal kabel samt plus pol vid en krasch i förra veckan, så nu är den på byggbordet igen. :/

    Har precis fått hem 4st 65C 4S 1800 batterier. Så det är dags att testa 5045BN när den är klar.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •