Reklam

 
Sidan 4 av 24 FörstaFörsta 12345678914 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 474

Ämne: Goa flygställen runt Göteborg sökes.

  1. #61

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Det var kul. Men jag föredrar om det finns några träd att flyga runt.

  2. #62

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Här kan man va
    I Kungälv

  3. #63

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Här kan man va
    Tänkte direkt på http://www.youtube.com/watch?v=GIhcL8K4shg (0:30) :-D
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  4. #64

    Standard

    Trådkapar lite
    var det någon här som flög quad i kållered idag på eftermiddagen ?
    martin

  5. #65

    Standard

    Vad sägs om att försöka flyga lite tillsammans i helgen? Kan försöka hitta något annat ställe att vara på eller köra fiskebäck som sist. YR säger just nu sol till helgen så vi får hoppas att det håller i sig!

  6. #66

    Standard

    Jag är på, kan dock bara på söndag.
    Jag måste bara lista ut varför min videosignal har blivit helt kass. Ok bild i 100-150 meter, sedan börjar den tappa signalen. Någon som har en idé om boven i dramat innan jag börjar byta ut saker? kör aomway 200mw och klöver antenner. Trodde först att det berodde på störnignar i området jag flög men det har varit konstant kass signal några gånger nu.

  7. #67

    Standard

    Hänger gärna med, kan fm Lördag eller Söndag.

  8. #68

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Beror på om jag får mina nya delar imorgon efter att den bran i måndags. sedan är det någon hobby marknad på söndag jag tänkte kolla in.

  9. #69

    Standard

    Söndag eller lördag kvittar för mig, men om fler kan på söndag så kör vi på det! Har ni förslag på ställen? Jag testar gärna ruddalen, finns dock risk att det kan vara lite folk där men det är stort och öppet med massa fotbollsplaner. Annars kan vi såklart köra fiskebäck igen eller annat ställe men just Ruddalen skyddas en del av träd så det bör inte blåsa lika mycket där.

  10. #70

    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    128
    Jobb
    Geni (enligt visitkortet)

    Standard

    Kviberg, om man undviker mittendelen.. mkt turbulens där.. Men det funkar. Jag har några trasiga propellrar som vittnar om turbulensen.. Och även några trasiga flygplan

  11. #71

    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    128
    Jobb
    Geni (enligt visitkortet)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    Uj. Hur många kanaler finns det på fatshark 5.8?
    typ 8.. På standard fatshark.

    Men med lhcp vs rhcp antenner så har man ju 16

  12. #72

    Standard

    Jag har fått förhinder för att ses i helgen. Ska ner till Skåne och svärföräldrarna. Så jag får passa denna helgen.

  13. #73

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boar Visa inlägg
    typ 8.. På standard fatshark.

    Men med lhcp vs rhcp antenner så har man ju 16
    Nej så funkar det ej. Du kan vara 4 istämlet för 3

  14. #74

    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    128
    Jobb
    Geni (enligt visitkortet)

    Standard

    Jag kan dela kanal med någon om vi båda har olika polarisation, det har jag testat.

    Hur menar du då?

  15. #75

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boar Visa inlägg
    Jag kan dela kanal med någon om vi båda har olika polarisation, det har jag testat.

    Hur menar du då?
    Du får störningar på kanaöen över och under den du valt.

    Med lhcp or rhcp blandat så får du bättre mottagning just på den typen av antenn. Så du kan undvika öite av störningarna.

  16. #76

    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    128
    Jobb
    Geni (enligt visitkortet)

    Standard

    Måste testa mer

  17. #77

    Standard

    Tjena!

    Håller också på med 250 quad och skulle gärna vara med och flyga med andra. Har just nu lite bekymmer med videokvalitén från den och lyckades senaste flygningen pricka ett järnspett som jag missat att den fanns där i min träningsbana hemma.... Det rök lite kolfiber där men den är fortfarande flygbar

    Kan tyvärr inte imorrn men kollar häri om det kommer mer tillfällen i sommar.

  18. #78

    Standard

    Hej!
    jag och ett par kompisar har startat en ny Quadcopter grupp på facebook, den inriktar sig mestadels på folk i närområdet av Göteborg men alla är självklart välkomna att gå med i gruppen! i gruppen kan du lägga upp filmer, bilder, bra platser att flyga på och mycket annat. Länk till gruppen: https://www.facebook.com/groups/751098868336423/

  19. #79

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Hej Filip
    Ett bra initiativ men Du/Ni får gärna skriva här om Ni hittar/hittat några goa ställen.
    Själv har jag inte facebook och kommer inte åt Era fynd.

  20. #80

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Tror inte någon skrivit om det här. Det är ju 28mil bort.
    men det sk ju vara fpv race i motala den 30e. Jag siktar på att ta mig dit. Ska sätta ihop en ra som fyller reglerna enbart för tillfället.

    Banan kommer byggas upp på klubbens fält. Banan kommer bestå av såväl högfartsträckor som teknikdelar.

    Banmarkeringarna kommer vara av typ beach flaggor samt 2x2m portaler.

    Banan kommer att flygas 5 var/heat

    Klasserna blir Standard, 3 cell med max 5tums propp diameter och 3-6 motorer.
    max 290mm mellan motorerna/Centrum(beroende på ram typ)
    Open klassen med samma farkoster men med fri propp storlek och fritt antal celler och ok med vinklade motorer.

    Alla måste kunna byta video kanal på sitt FPV system samt veta vilka kanaler som är vilka freqvenser
    (ta med en kanallista) om möjligt jorda ev ljudkanal i fpv sändaren.

    Vi kommer börja med ett kval för att sedan flyga i olika grupper/heat, där man möter jämnsnabba piloter.
    sedan kan man bli flyttad upp eller ner mellan grupperna under dagen beroende på resultat.

    Dagen avslutas med finaler i varje grupp. Heaten kommer vara på 5 varv.

    I alla heat kommer vi hjälpas åt att vara caller/varvräknare åt varandra

    Förtäring kommer att finas på plats till lunch.( typ hamburgare på vår grill, har ni andra önskemål så ta gärna med eget att lägga på grillen)

    Detta är förmodligen landets första utomhustävling så vi kommer säkert lära oss en del under dagen. medtag eget batteri för laddning.

    Hjärtligt välkomna: Claes Meijer Motala MFK

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •