Reklam

 
Sidan 14 av 24 FörstaFörsta ... 4910111213141516171819 ... SistaSista
Resultat 261 till 280 av 474

Ämne: Goa flygställen runt Göteborg sökes.

  1. #261

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr. Rosso Visa inlägg


    Blev flygning vid Sandsjöbacka idag igen fast runt ett nytt område. Slängde upp en hel flygning.

    Vet inte om det är var extra blåsigt men jag upplever mycket mer vibrationer på 4s, bör man ändra PIDS om man går från 3s till 4s?
    Vad mjukt det ser ut som med gimbal nästan.
    jag bör få min nya gopro idag så tänkte ta mig ut och provflyga med den ikväll.

  2. #262

    Standard

    Var ute i förmiddags vid nya varvet. Ville få ner lipos till lagringsspänning.

  3. #263

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Laddar nu ipp min nya gopro flr att gå ut och provföyga med den

  4. #264

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Arfide Visa inlägg
    Sägs om lite flygning till helgen?
    Gärna, imorn? Ska dock bli ganska blåsigt.

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Vad mjukt det ser ut som med gimbal nästan.
    jag bör få min nya gopro idag så tänkte ta mig ut och provflyga med den ikväll.
    Tack, försöker flyga så följsamt som möjligt. Nu har jag fått ordning på mina pids också och fått bort vibrationerna vid full gas .

    Fast nu har ett mardröms problem dykt upp då jag helt plötsligt tappar bilden när jag flyger, det börjar flimra och blir svarta linjer och sen dör bilden helt, den kommer dock tillbaka efter nån sekund men i det här fallet vart det kraschlandning. Jag funderar på om det är min videosändare som spökar. Det är en aomway 200mw, och jag matar ström direkt från batteriet och jag vet inte om den pallar med 4s. Står att den ska klara 6-24v men hört lite olika på nätet.
    Hur har ni som kör 4s kopplat era vtx?

  5. #265

    Standard

    Tänkte försöka sikta på att köra på söndag istället, har lite saker inplanerat på dag och kväll på lördag.

  6. #266

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr. Rosso Visa inlägg
    Gärna, imorn? Ska dock bli ganska blåsigt.



    Tack, försöker flyga så följsamt som möjligt. Nu har jag fått ordning på mina pids också och fått bort vibrationerna vid full gas .

    Fast nu har ett mardröms problem dykt upp då jag helt plötsligt tappar bilden när jag flyger, det börjar flimra och blir svarta linjer och sen dör bilden helt, den kommer dock tillbaka efter nån sekund men i det här fallet vart det kraschlandning. Jag funderar på om det är min videosändare som spökar. Det är en aomway 200mw, och jag matar ström direkt från batteriet och jag vet inte om den pallar med 4s. Står att den ska klara 6-24v men hört lite olika på nätet.
    Hur har ni som kör 4s kopplat era vtx?
    Jag har två sådana. Men mina har jag satt filter mellan mottagaren och batteriet. Flugit 100tals batterier med dom.

  7. #267

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr. Rosso Visa inlägg
    Fast nu har ett mardröms problem dykt upp då jag helt plötsligt tappar bilden när jag flyger, det börjar flimra och blir svarta linjer och sen dör bilden helt, den kommer dock tillbaka efter nån sekund men i det här fallet vart det kraschlandning. Jag funderar på om det är min videosändare som spökar. Det är en aomway 200mw, och jag matar ström direkt från batteriet och jag vet inte om den pallar med 4s. Står att den ska klara 6-24v men hört lite olika på nätet.
    Hur har ni som kör 4s kopplat era vtx?
    När jag provkörde min Aomway 200mW sändare på ett 2s batteri och råkade låta spänningen sjunka för långt så blev det så. Kan du ha ett glapp någonstans?

    Driver du kameran från videosändaren? Den drar kanske för mycket ström så att den interna spänningen till sändaren sjunker?

    Jörgen

  8. #268

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Jag har två sådana. Men mina har jag satt filter mellan mottagaren och batteriet. Flugit 100tals batterier med dom.
    Vad har du för filter?

    Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
    Kan du ha ett glapp någonstans?
    Har dubbelkollat nu och jag tror inte det.

    Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
    Driver du kameran från videosändaren? Den drar kanske för mycket ström så att den interna spänningen till sändaren sjunker?
    Yes, kör denna: http://www.surveilzone.com/DC5V-plas...m-lens-for-fpv

    Körde ett par accar igår utan problem. Men det är jobbigt att inte kunna lite på grejerna fullt ut.

  9. #269

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Ett helt vanligt ström filter med En spole och konding.

  10. #270

    Standard

    hade typ samma problem i veckan.
    det var glapp/kabeln var av i kontakten till kameran. det syntes inget utan jag fick leta mig fram igenom att vicka på kablarna tills jag hittade glappet

  11. #271

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Masv Visa inlägg
    hade typ samma problem i veckan.
    det var glapp/kabeln var av i kontakten till kameran. det syntes inget utan jag fick leta mig fram igenom att vicka på kablarna tills jag hittade glappet
    Jag limmar kontakteran så inte kablarna ska gå av vid stiften och har börjat med krympslang

  12. #272

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Jag hade samma problem med min bild för några veckor sedan.
    Den gången visade det sig vara matningen (polulu 12V) som stökade.
    Den började strula vid gaspådrag och betedde sig likadant som din. Andra tips är
    1:kolla den idiotiska lilla spolen/ kodningen som sitter liksom utanpå kamerans kretskort. Den brukar många limma fast för säkerhets skull.
    2: Störningar från wi-fi. Flytta dig till ett annat ställe och testa.
    3: det gamla vanliga, glappkontakt
    Lycka till
    //Stefan. ( Som just nu letar Goa ställen att flyga på i Falkenberg. )

  13. #273

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Suck bonnen har slöpt ut kor där jag brukar flyga. Måste hitta en ny kulle.

  14. #274

    Standard

    Tack för tipsen! Jag vet inte vad det var som spökade men de senaste flygningarna har gått bra.

  15. #275

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr. Rosso Visa inlägg
    Tack för tipsen! Jag vet inte vad det var som spökade men de senaste flygningarna har gått bra.
    Har du bytt ställe?
    Wifi-nät kan störa på det sättet du beskrev, nämligen.

  16. #276

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Har du bytt ställe?
    Wifi-nät kan störa på det sättet du beskrev, nämligen.
    Hmm det kanske är wifi som spökar då, körde på samma ställe idag och två gånger vid ungefär samma område och höjd tappade jag videon igen. Men jag lyckades behålla lugnet och kursen tills jag fick tillbaka videon.


    Någon som är sugen på att flyga vid nya varvet imorgon?

  17. #277

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr. Rosso Visa inlägg
    Hmm det kanske är wifi som spökar då, körde på samma ställe idag och två gånger vid ungefär samma område och höjd tappade jag videon igen. Men jag lyckades behålla lugnet och kursen tills jag fick tillbaka videon.


    Någon som är sugen på att flyga vid nya varvet imorgon?
    Kan tyvärr inte imorgon.

  18. #278

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Tror inte jag hinner få ihop nya ramen plus åka in till stan.

  19. #279

    Standard

    Ok, får bli en annan dag då, vågar inte riktigt flyga där ensam utan koll på människor och hundar.

  20. #280

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr. Rosso Visa inlägg
    Ok, får bli en annan dag då, vågar inte riktigt flyga där ensam utan koll på människor och hundar.
    Idag är en annan dag. Jag tänkte flyga i eftermiddag. Är det någon som skall med?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •