Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Ska det verkligen vara så???

  1. #1

    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    39
    Jobb
    Verktygsslipare, CNC
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard Ska det verkligen vara så???

    Hej.

    Jag har en DJI 550 med Naza V1, DJI ESC 30A OPTO, DJI 2212/KV920, alltså DJI rakt igenom, men ingen GPS (än så länge).
    Problemet som känns lite underligt är att inget händer med trottelvarvtalet förrän efter spaken nått ca 50% av utslaget. Därefter funkar allt bra, den flyger hur fint som helst, men under ca 50% av trotteln går den liksom på tomgång. Skall det verkligen vara så? Jag tycker den borde trottla "hela vägen".
    Nu skall jag villigt erkänna att jag inte är värsta hejaren på inställningar, så kanske jag har missat något, men finns det fler som upplevt samma sak?

    Ola

  2. #2


    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    149
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Nej. Så ska det inte vara.
    Hur du justerar det på just dina grejer kan jag dock inte svara på.

  3. #3
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Inte experimenterat med Naza löst. Men om man kikar på hur DJI's fjärrkontroller fungerar med sina Phantoms etc så är throttle en återfjädrande spak på samma sätt som din högerspak på fjärrkontrollen.

    De är designade så att när du har spakarna i mitten skall quaden hänga stilla i luften och hålla altitud, drar du spaken neråt så sjunker den, drar du uppåt så stiger den.

    Kan vara att dina inställningar i Naza'n är på det sättet?
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  4. #4

    Standard

    Jodå, så skall det vara. I de senare uppdateringarna gjordes detta för att underlätta att lyfta. Däremot så skall du efter att du lyft kunna gå ned under 50% utan tomgång och därmed fungera som vanligt

  5. #5


    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    149
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Se så lite man vet.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •