Reklam

 
Sidan 1 av 24 12345611 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 474

Ämne: Goa flygställen runt Göteborg sökes.

  1. #1

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard Goa flygställen runt Göteborg sökes.

    Hej
    Jag (oc h säkert flera till) tar gärna emot tips om riktigt goa ställen att flyga på i Göteborgstrakten.
    Vad är då ett bra ställe?
    T.ex. Skog med lagom glesa träd utan undervegetation som ändå släpper in så mycket ljus att man ser bra.
    Parkmiljö med lite "hinder", klippta gräsmattor och något enstaka utplacerat träd eller liknande.
    Sen till det svåraste, det bör helst vara näst intill folktomt. Jag vill inte flyga över eller i närheten av folk.
    Kom med bra förslag så börjar vi bygga en "flygkarta" över Göteborgområdet med "ratade" ställen.
    //Stefan

  2. #2

    Standard

    Bra idé! Jag har precis börjat flyga med min första quad och bästa stället hittills ( nära där jag bor) är en rad med fält ute vid Eklanda längs med Frölundagatan. Inte jätte rolig terräng, men öppet och oftast fritt från folk. Hur är det i slotskogen? Kan tänkte mig att det oftast är mycket folk vart man en är i slotskogen.
    Min plan i vår är att cruisa med hojen och leta upp ställen

  3. #3
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Jag flyger mycket på Kvibergs fotbollsplaner, Kring planerna är det ofta promenerande folk, men på själv planerna är det oftast lugnt och fint. En del nyfikna åskådare kommer och frågar om hobbyn då och då, bara trevligt.

    Finns ett 30tal planer i rad så ganska gott om utrymme.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  4. #4

    Standard

    VI kanske får nöja oss med tanken på fotbollsplaner och sätta ut sådana här.
    http://www.blackrockrc.com/

  5. #5

    Standard

    Ute i Arendal finns ett ställe där vi brukade åka motorcykel för många år sedan. De stora grushögarna därute kan nog vara kul att spaka runt om man håller sig på låg höjd.

    https://www.google.se/maps/@57.70347...!3m1!1e3?hl=en

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    128
    Jobb
    Geni (enligt visitkortet)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    VI kanske får nöja oss med tanken på fotbollsplaner och sätta ut sådana här.
    http://www.blackrockrc.com/
    Man kan ju drömma.. Kan vi få ihop ett gäng med denna nivån på skicklighet tro?

    https://www.youtube.com/watch?v=Qihh3sTJKYI

  7. #7

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Tack för alla goa förslag. Jag får kolla upp dessa vid tillfälle.
    Slänger in mitt flygställe då. Sjöbacka i Fiskebäck, jag bor ju ca 500 meter därifrån. Ni som sett mina YT-klipp vet hur det ser ut eftersom jag nästan enbart flyger här.
    Fälten vid Eklanda är väl helt öppna gräsytor? Var parkerar Du?
    Jag och Kronblom testade förra helgen Azaleadalen i Slottskogen men upptäckte att det var lite för litet.

    Kviberg med några Airgates hade varit skitkul att testa.
    Arendal med stenhögar är nog alldeles för farligt för mig. Blackouten hade nog aldrig överlevt en session därute men det kanske finns bra ställen runt omkring. Bra förslag som bör kollas upp.
    Boar bara så att du vet så är nog de fpv-flygarna bland de 10 bästa i världen just nu. BorisB, MetallDanny osv
    The quest på den ultimata quadd fältet fortgår. Härligt.

  8. #8

    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    128
    Jobb
    Geni (enligt visitkortet)

    Standard

    Känns lite sådär med så mkt folk o hundar runt om.. Djur kan bete sig lite oväntat med vrålandet från multikopters.. Men hade vart najs en tidig morgon utan folk. Kan vi bygga en bana där tro?

  9. #9

    Standard

    Att flyga racing ute i Arendal är nog inte en bra ide, det blir ju lite fler crasher då. Jag tänkte mest på lite kul flygning i en lite mer tredimensionell miljö. Det är ju åtminstånde bättre än att fastna i trädkronor eller att flaxa runt bland byggnader

  10. #10

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard


    Här kan man va
    på valfri golfbana dvs

    Men man måste se till att det inte springer runt golfare när man flyger.

  11. #11

    Standard

    Öhh, vad hände? Det såg ju nästan ut som om du gjorde det med mening.

    Men golfbana? Det kostar väl en del att spela och jag skulle kunna tänka mig att en och annan kan bli lite bitter om vi leker på deras gräsmatta även om det är nästan tomt där.

  12. #12

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Plocka upp allt och stampa tillbaks gräset.
    Det var något fel med min mottagare. Du ser i klippet att den rycker till och har sig. Det är för att den tappar mottagningen och den kommer tillbaka som med din geco
    Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
    Öhh, vad hände? Det såg ju nästan ut som om du gjorde det med mening.

    Men golfbana? Det kostar väl en del att spela och jag skulle kunna tänka mig att en och annan kan bli lite bitter om vi leker på deras gräsmatta även om det är nästan tomt där.

  13. #13

    Standard

    Det kan inte vara lätt för en mottagare att överleva miljön i en quad som man brukar krascha med ganska ofta.

    Låter du motorerna gå vid failsafe? Det är ju ganska bra om man Gopron inte tar smällen när quaden singlar ner mot marken med fel sida upp.

    I mitt fall så var det ju inte helt oväntat att räckvidden skulle bli dålig med kinesisk skitmottagare och 1.3GHz video, allt blev ju som det skulle när jag bytte tillbaka till 5.8GHz video. Jag monterade en Dominator mottagare i mina Predator V1 så nu fungerar 5.8GHz tillräckligt bra för mig.

  14. #14

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Den har blivit blöt i snön mycket. Började strula i fjällen efter ett par landningar 20 cm under snö -20 och kortslutningar
    Jag kör utan failsafe. Den nya ram modden jag byggt skyddar ju Gopro då den sitter där ccd annars sitter.

    Men nu vet jag att modden fungerar som den ska så jag och lillebror ska göra ej ambitiös reklam film och foton. Sedan blir det att låta cnc fräser gå dagarna i ända förhoppningsvis.

    Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
    Det kan inte vara lätt för en mottagare att överleva miljön i en quad som man brukar krascha med ganska ofta.

    Låter du motorerna gå vid failsafe? Det är ju ganska bra om man Gopron inte tar smällen när quaden singlar ner mot marken med fel sida upp.

    I mitt fall så var det ju inte helt oväntat att räckvidden skulle bli dålig med kinesisk skitmottagare och 1.3GHz video, allt blev ju som det skulle när jag bytte tillbaka till 5.8GHz video. Jag monterade en Dominator mottagare i mina Predator V1 så nu fungerar 5.8GHz tillräckligt bra för mig.

  15. #15

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Här är en film från samma tillfälle men med ett lyckligare slut.

    Golfbanor måste ju vara dom ultimata fpv-banorna. Synd att det finns golfare på dom bara.
    Senast redigerat av Steflo112 den 2015-04-04 klockan 00:21. Anledning: stavfel

  16. #16

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boar Visa inlägg
    Känns lite sådär med så mkt folk o hundar runt om.. Djur kan bete sig lite oväntat med vrålandet från multikopters.. Men hade vart najs en tidig morgon utan folk. Kan vi bygga en bana där tro?
    Att bygga en bana i Fiskebäck går alldeles utmärkt men om det blir racing av så måste man hålla borta folk och djur. Eftersom man enbart lågflyger och det är inte lätt att hålla koll på annat en den egna quaden.

  17. #17

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Vilken golfbana skall vi testa i morgon? (läs idag)

  18. #18

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Vilken golfbana skall vi testa i morgon? (läs idag)
    Haha! Det är ditt fel att jag har köpt en 250. Varit och promenerat hunden i fiskebäck och såg någon sitta med fpv och flyga quad, insåg att jag var tvungen att ha och där började resan. Kul att du är medlem här också

  19. #19

    Standard

    Blir impad varje gång hur bra din Blackout går på 3S, skysst flygning.
    Golfbanor vore helt klart perfekta lekplatser för FPV om det inte vore för golfarna som du skrev hehe.
    Man blir lite avis på vissa flygare utomlands som har stora folktomma parker och golfbanor som ingen verkar spelar på.
    Golfbanorna jag har i närheten spelar folk på från tidig morgon i regn och rusk. Svenska golfare är inte normala..

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Här är en film från samma tillfälle men med ett lyckligare slut.

    Golfbanor måste ju vara dom ultimata fpv-banorna. Synd att det finns golfare på dom bara.

  20. #20

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Arfide Visa inlägg
    Haha! Det är ditt fel att jag har köpt en 250. Varit och promenerat hunden i fiskebäck och såg någon sitta med fpv och flyga quad, insåg att jag var tvungen att ha och där började resan. Kul att du är medlem här också
    Skyll dig själv.
    Fattar inte riktigt hur man kan inspirera någon när man sitter ner på en svart plastväska och beter sig som en vit Stevie Wonder med mystiska glasögon.
    Kul att Du hittade hit, vi får flyga tillsammans någon gång.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •