Reklam

 
Sidan 10 av 24 FörstaFörsta ... 5678910111213141520 ... SistaSista
Resultat 181 till 200 av 474

Ämne: Goa flygställen runt Göteborg sökes.

  1. #181

    Standard

    Flyger någon i Göteborg idag?

  2. #182

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jag var bakis igår så blev bara en liten flygning innan läggdags. Men jag tänker flyga imorgon kväll i trankärr om det är väder. Mina nya motorer ska dyka upp idag så ska montera dom ikväll och försöka hinna med att göra version 2 av min gopro 3/4 skydds platta färdig.

  3. #183

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Här kan man va

  4. #184

    Standard

    Jag har äntligen fått ihop min så att den är redo för 4S. Nu gäller det att få tid att ta sig ut och flyga.
    Förresten, jag funderar på testa 5x45BN på 4S och Cobra 1960kv. Tror ni de skulle klara 6x45 på 4s?

  5. #185

    Standard

    Nice, himla kul att flyga på 4S :-)

    Om man ska tro Boris och MetalDanny så funkar det fint med 6x4.5 props på de motorerna. Vad har du för ESC?

  6. #186

    Standard

    Jag kör med Kiss 18A.

  7. #187

    Standard

    Ah ok, då skulle jag nog vara lite försiktig.

  8. #188

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Är det någon göteborgsflygare som skall ut idag?

  9. #189

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Är det någon göteborgsflygare som skall ut idag?
    Hinner inte idag, men gärna nån gång nästa vecka! Har äntligen fått ihop nya bygget med buzzer, ny kamera och 4s Kör som en mes på 4s men kul ändå med det extra trycket. Nu är det öva som gäller!

  10. #190

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Är det någon göteborgsflygare som skall ut idag?
    Jag skulle gärna komma ut kväll. Men det ser så grått ut. Vet du något "torrt" ställe?

  11. #191

    Standard

    Då är man tillbaka efter ett besök på nya varvet. Jag fick fluget ca 10 sek innan ena ESCn lade av. Märkte att +polen till PDBn hade lossat. *SUCK* Aja, fick i alla fall kolla när Steflo drog omkring.

  12. #192

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Det blir att köpe en pryl till. En gasol-lödkolv, det får plats i volvon.
    Jag fick ihop en filmsnutt av min flygning, med Kronblom och några preem-raf jobbare som glasögonspioner. Kronblom lånade ut sin monsterstora headplay som gubbarna fick titta i och dom tyckte detta var göööörfräckt.
    Så snart får vi nog läsa om någon skum olycka ute i oljehamnen.

  13. #193

    Standard

    Grym flygning! Verkar vara väldigt lite folk i den parken?

    Något som ska ut och flyga idag? Funderar på att åka ut till sansjöbacka efter jobbet.

  14. #194

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr. Rosso Visa inlägg
    Grym flygning! Verkar vara väldigt lite folk i den parken?

    Något som ska ut och flyga idag? Funderar på att åka ut till sansjöbacka efter jobbet.
    Tack. Den dagen var det nästan inga alls där men igår var värre. Det var ju bättre väder, så fler personer var ute och då vågar iallafall inte jag bränna på mellan träden. Jag laddar ett gäng batterier efter jobbet och sticker ut någonstans å flyger. Jag vill helst ha väldigt kort gräs där jag flyger. Quadden har en tendens att dras mot moder jord och den lille rackaren är inte lätt att hitta om det är för högt gräs. Hur är det i Sandsjöbacka?

  15. #195

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Hur är det i Sandsjöbacka?
    Det är varierad teräng, delvis betesmark med ganska kort gräs men också träd, buskar och stenar. Väldigt fint men potentiellt förödande, att krascha in i en stenmur är nog inte så kul. Jag har fått på en buzzer, så jag har lite större chans att hitta min quad nu (om inte batteriet flyger av).
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	maderna1.jpg 
Visningar:	46 
Storlek:	262,7 KB 
Id:	53101
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	8822salix.jpg 
Visningar:	40 
Storlek:	38,7 KB 
Id:	53102
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Sandsjobacka-ljung-KristerLarsson-416px.jpg 
Visningar:	58 
Storlek:	99,9 KB 
Id:	53103

    Jag var där för någon vecka sen och hittade ett riktigt fint område med en rastplats som man kan sitta vid. men det är dock någon kilometers promenad från parkeringen.

    Vart hade du tänkt flyga annars?

  16. #196

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Jag vet faktiskt inte. Nya varvet är ju klart bäst hittills men idag kanske det är ännu mer personer som rör sig i området. Jag laddar batterier så kan vi väl höras. Jag pmar mitt nummer.

  17. #197

    Standard

    Har du testat brudaremossen? Har ingen aning om hur det är men det ser ut som ett öppet stort fält på satelitbild.

    https://www.google.se/maps/place/Bru...0f2b3cc108b7e3

  18. #198

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Kronblom testade brudaremossen för några veckor sedan. Det var väl inte jättebra men flygbart. Du har ju en sändarmast där som kanske stör duktigt, vad vet jag.

  19. #199

    Standard

    Ah, ok. kom och tänka på rödasten, om man kanske kan flyga bakom huset?


  20. #200

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Kronblom testade brudaremossen för några veckor sedan. Det var väl inte jättebra men flygbart. Du har ju en sändarmast där som kanske stör duktigt, vad vet jag.
    är det vid munkebäck och örgryte? Jag var där uppe på området förra året. Min mobil hade kass täckning där. tolkade det som att det vart den feta antennen med massa paraboler och master utstickandes överallt.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •