Reklam

 
Sidan 7 av 24 FörstaFörsta ... 2345678910111217 ... SistaSista
Resultat 121 till 140 av 474

Ämne: Goa flygställen runt Göteborg sökes.

  1. #121

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ceasar Visa inlägg
    Tjena
    Har varit några gånger vid Björlanda kile gamla nedlagda skjutbana.
    Precis norr om båthamnen, man får parkera vid småbåtshamnen och gå sista biten.
    Kanske redan någan annan här som varit där ?
    Ca 300x300 meter, dock är buzzer ett måste eftersom det är mest vass/gräs.
    Finns en liten grus väg i mitten att följa...
    Det finns lite varnings skyltar men området används både hundägare och Ryttare vad jag sett.
    Här kommer några bilder...

    Bifogad fil 52352Bifogad fil 52353Bifogad fil 52354
    Tack för ett riktigt bra tips. Det verkar ju vara ett mycket bra ställe. Går det lätt att hitta en kraschad quad eller hur högt är vass/gräset?

  2. #122

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Tack för ett riktigt bra tips. Det verkar ju vara ett mycket bra ställe. Går det lätt att hitta en kraschad quad eller hur högt är vass/gräset?
    Åt båthamnen till är det lite blött och hög vass, dvs dom ljusa områdena på sista bilden.
    I mitten utmed grusvägen på bägge sidor o höger(nord-öst) är det ok, sänkte min 250 längs bort mot berget på första bilden(tappade vartalen på en motor) va lite orolig men där var det torrt och jag hörde den på 20-30m.
    Bra plats o sitta är på berget lite brevid huset.

  3. #123

    Standard

    Var ute och flög lite kort på ett ställe nära Gunnebo. Vet ej ifall det är samma ställe som nämnts tidigare, men tror inte det.
    Ingen stor yta och omgärdat av skog. Men ett kul ställe för att flyga lite annorlunda än ute på öppna fält. Det gick bättre än väntat, även om jag var på helspänn hela tiden.


  4. #124

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    Var ute och flög lite kort på ett ställe nära Gunnebo. Vet ej ifall det är samma ställe som nämnts tidigare, men tror inte det.
    Ingen stor yta och omgärdat av skog. Men ett kul ställe för att flyga lite annorlunda än ute på öppna fält. Det gick bättre än väntat, även om jag var på helspänn hela tiden.

    Snygg flygning, kronblom. Det tar sig som mordbränanrn sa. Jag tänkte flyga en vända efter arbetet idag och detta stället verkar väl vara helt OK. Jag ringer dig om jag behöver vägbeskrivning.

  5. #125

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Hittade Kronbloms Gunnebo-bana. Helt OK men lite för liten yta och är man flera så kommer det nog inte fungera. Jag provade också ett annat ställe jag kört förbi flera gånger och tänkt testa vid tillfälle. Tillfället kom idag. Det är Hagens IP. Perfekt ställe att raca runt på. Först å främst. Inga människor som kan komma till skada. Målställningar utplacerade lite på måfå. Perfekta som rundningsmärken. Jag kommer köra en vända eller två där imorgon vid lunchtid om någon vill hänga på. Med förhoppning att planerna inte används av någon annan naturligtvis.

  6. #126

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Kronblom och jag kör en vända på Hagens IP idag klockan 11:30. Adress Hagens Prästväg.

  7. #127

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Kronblom och jag kör en vända på Hagens IP idag klockan 11:30. Adress Hagens Prästväg.
    Jag vaknade nyss och måste byta ut ena motorn på min race quad. så jag hinner inte

  8. #128

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Jag vaknade nyss och måste byta ut ena motorn på min race quad. så jag hinner inte
    För hårt firande efter Måns seger igår kanske?
    Om Du ska göra succé i Motala nästa helg kan Du ju inte slösa bort fina flygdagar med att sova.
    Jag laddar batterier och kör senare i EM om Du är intresserad på att testa en juste FPV-bana. Kronblom är visserligen inte lika nöjd med banan som jag är men smaken är som baken. Du får skaffa dig en egen uppfattning.

  9. #129

    Standard

    jag tror att det är en vanesak. jag får nog ge den några försök.

  10. #130

    Standard

    Jag tror jag har hittat en liten pärla att flyga på, sandsjöbacka. Ligger vid Sandsjön en bit utanför Lindomme. Från parkeringen vid sandsjön finns en markerad vandringsled som man följer några hundra meter tills man kommer till en gigantisk ljunghede. Krävs en liten promenad men det var det värt!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Sandsjöbacka1.jpg 
Visningar:	97 
Storlek:	188,6 KB 
Id:	52522Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Sandsjöbacka3.jpg 
Visningar:	97 
Storlek:	204,5 KB 
Id:	52523Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Sandsjöbacka2.jpg 
Visningar:	84 
Storlek:	208,6 KB 
Id:	52524Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Sandsjöbacka4.jpg 
Visningar:	76 
Storlek:	218,1 KB 
Id:	52525

    Jag gick inte så långt då jag hade MC kläder på, men man kan nog hitta en schysst bana någonstans. Knappt något folk heller, ett par med en hund.

  11. #131

    Standard

    Nice ställe. Det får man testa någon gång.

  12. #132

    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    128
    Jobb
    Geni (enligt visitkortet)

    Standard

    Jag har ett riktigt nice ställe på g för racing. Men tyvärr pga vädret har det inte direkt varit testningsbart.

    Ska se om nåra veckor om det blir bättre (har semester om nån vecka).

    Får väl se om kronblom vill ut o bryta lite propellrar bland träden (jag bor nära, så det är nära till reservdelar hahah)

  13. #133

    Standard

    Jag var precis ute och tänkte testa mina 5x45 bullnose propeller. Börjar inse att jag har gett mig in i fel hobby. Jag har någon enstaka miniatyr fotbollsplan som jag hoppades skulle vara tom, men det kan man drömma om. Har inte direkt tid att sitta i bilen 30min enkel väg när jag vill ut en kort sväng på kvällarna. Bara att återvända hem efter lite cirkulerande runt Mölnlycketrakten.

  14. #134

    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    128
    Jobb
    Geni (enligt visitkortet)

    Standard

    Har du inte typ jätteområden efter möndalsvägen där uppe? ligger nån skola där med område både till höger o vänster?

  15. #135

    Standard

    Jag har stått i närheten av detta ställe några ggr. Kanske det du menar.
    https://www.google.se/maps/place/57%...x0:0x0!6m1!1e1

    Har funderat att kanske försöka gå hit:
    https://www.google.se/maps/place/57%...x0:0x0!6m1!1e1
    Men vet ej om det är åkermark.
    Så som det ser ut på google är inte riktigt som det ser ut idag.


    Citat Ursprungligen postat av Boar Visa inlägg
    Har du inte typ jätteområden efter möndalsvägen där uppe? ligger nån skola där med område både till höger o vänster?

  16. #136

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Vid angered centrum finns en gångbana som gårförbi en liten plätt med massa träd som står glest. Skulle hittat ett liknande dtälle någon annan stanns.

  17. #137

    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    128
    Jobb
    Geni (enligt visitkortet)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    Jag har stått i närheten av detta ställe några ggr. Kanske det du menar.
    https://www.google.se/maps/place/57%...x0:0x0!6m1!1e1

    Har funderat att kanske försöka gå hit:
    https://www.google.se/maps/place/57%...x0:0x0!6m1!1e1
    Men vet ej om det är åkermark.
    Så som det ser ut på google är inte riktigt som det ser ut idag.
    Ja, det är nog där. Bakom skolans parkering är rätt stor plats oxo om jag inte minns fel (va nå år sen+ jag var där)

  18. #138

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Fick lite tid över igår EM. Regnet var på ingående men jag hann iallafall att köra slut på 3 ackar.
    Filmen är från Hagens IP med fotbollsmål utplacerad som gjorda för lite fpv-träning.
    Planen fungerar faktiskt riktigt bra för lite fpv. Några smågrabbar spelade fotboll mot ett mål på ena sidan, så den delen vågade jag inte flyga på. Så djä-a skönt när man äntligen fick ordning på fpv-överföringen som helt plötsligt började strula. Om det är folktomt så borde vi kunna vara flera som kör lite race här. Man får hitta på en bana rund de målen som finns å så är det bara att bränna på.
    Filmen är från Fatsharkglasögonen därav den kassa kvaliteten

  19. #139

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Blev ett spontan race i Trankärr idag.

  20. #140

    Standard

    Det var trevligt, kul bana! Får race'a nån fler gång så jag kan få revansch ;-)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •