Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Mekonomen levererar reservdelar via drönare ?

  1. #1


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 918
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard Mekonomen levererar reservdelar via drönare ?

    Vad tror vi om detta - http://www.ehandel.se/Mekonomen-leve...nare,5345.html
    Kan det verkligen vara sant m a p tillståndskrav och sen alla tekniska utmaningar som måste lösas...
    Känns som nån form av reklamjippo eftersom det förekommit i många olika tidningar. Men hur tusan vågar man gå ut med detta för tillstånd lär dom knappast ha...
    Roger
    PS: Har jag missat att detta redan avhandlats så strunta i att kommentera...

  2. #2

    Standard

    Ja det låter väldigt skumt. Ser inte hur det skulle kunna funka på ett säkert sätt med dagens teknik. För mycket som skulle kunna gå fel för att det ska vara praktiskt genomförbart som leveransätt ? Sen skulle det väl inte gå att få tillstånd för det ändå.

    Sent aprilskämt kanske eller PRjippo skulle jag tippa på.

  3. #3
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Låt dem prova, det är framtidens leveranssätt.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  4. #4

    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    353
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    (miljonär i tid ) pensionär
    Klubb
    Kungsängens modellflygklubb

    Standard

    Maj maj måne jag kan lura dig ända till Skåne

  5. #5

    Standard

    Jag läste om detta i Ny Teknik-tidningen, och trodde inte det var sant först men efter lite sökande på internet så visade det sig vara sanning.
    Men jag förstår inte som ni andra här heller hur de vågar göra helt autonoma flygningar, med mest troligt avsaknad av erforderliga tillstånd (som är i princip omöjliga att få i Sverige?)..

  6. #6

  7. #7

    kay.kruts avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    910
    Jobb
    Glad pensionär.Oförbätterlig optimist.
    Klubb
    SMFF.RCFF. Trelleborgs Modellflygklubb. Östersunds Modellflygklubb.

    Standard

    Jo, jag behöver ett komplett avgassystem till Volvo 745 GLE, inklusive monteringssats, 5 liter syntetolja, oljefilter samt en sats tändstift. Det blir en stor "takkrona" till den leveransen. Tror bara att det var en reklamploj, för Myndigheterna vill nog inte att luften ska vara full av flygande reservdelar. Bara en gissning.

    Kay krut

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •