Reklam

 
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 76

Ämne: Bj's Modellflyg Klubb

  1. #41
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Killenheladagen Visa inlägg
    Jag försöker men kan inte sitta ned och flyga fpv, delvismpga rxantenn sitter på skallen och delvis för att jag tycker det känns naturligare i början, tror jag skulle ramla av en stol, lite charmigt att följa med i rörelserna, kan man vända sig efter kamerans orientation om du förstår får man bättre känsla för hur det blåser också! Ibland vrider sig vinden ganska fort och fpv landar man generellt fortare än LoS!
    MVH G

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk
    Om det blir bättre sittande vet jag inte, men skal nog testa det också. Sen får man se om man blir biten av denna FPV bassillen och införskaffar lite egen utrustning framöver. Dock känns det godare att flya LoS då man har gjort det i typ 35 år och tycker om att se planet medan man flyger........
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  2. #42
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    I dag eller i morgon blir det lite nostalgi, om bara vinden lugnar ner sig lite så skal den goda gamla RC-Vikingen få vara med ut och leka lite. Motorn går som en klocka, men lite spänd då man inte flugit 3 kanals sen 80/90 talet.

    Sen har det varit mycket El på sistone så den habila goda ARC-Cessna 177'an skall ut oavsett då man nästan kan flyga den i full storm, skall bli skönt med lite metanol lukt och riktigt ljud...... ........ Dock följer det nog med en och annan El-modell också vill jag tro.......
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0555.jpg 
Visningar:	102 
Storlek:	97,7 KB 
Id:	58351   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0560.jpg 
Visningar:	111 
Storlek:	102,3 KB 
Id:	58352  
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  3. #43
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    I februari fick jag en god gammal RC Viking i present av en god vän, nu i helgen var det dags att testa denna goda oldtimer modellen. RC Viking blev konstruerad i slutet på 50 talet av Erik Göte Berglund, en helt underbar 3 kanals modell.

    Denna modellen fick rätt många flygturer under helgen, och många fler kommer det att bli framöver. En helt underbar och skön modell att flyga på samma tid som ger lite flashback till sent 80 tal när jag flög 3 kanals sist.

    Hoppas ni tycker om videon.



    Glöm inte att prenumerera på min kanal....................... ;-)
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  4. #44
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Min systerson köpte före helgen en E-flite Pawnee Brave Night Flyer, er riktig skön modell som man kan ta ut på sena sommarkvällar och bara flyta sakta runt då maskinen är upplyst invändig samt att den har nav lys.

    Man kan både bus flyga och mys flyga med denna modellen, dock är det ingen nybörjare modell då den har några elaka "tipstall's" och kräver en del av piloten.

    Hoppas ni tycker om videon.



    Glöm inte att prenumerera på min kanal.......................
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  5. #45
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Ute och storkoser mig med ARC Cessna 177'an efter att ha gått över från 35 MHz till 2,4 GHz med min Taranis X9D Plus. Denna modell har stått några år oanvänd så det var skönt att äntligen få den ut och i luften igen.

    Denna modell är ca 10 år gammal, och det är nästan okrossbar på grund av att den gjort i tjock plast.

    Hoppas ni tycker om videon.



    Glöm inte att prenumerera på min kanal.......................
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  6. #46

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Alltså,
    man blir lite avis på ert fina flygfält!
    Femtio meter långt och ett par kilometer brett....!
    Retroholic!

  7. #47
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
    Alltså,
    man blir lite avis på ert fina flygfält!
    Femtio meter långt och ett par kilometer brett....!
    LOL... ........ Du får komma och hälsa på och flyga lite här vet du, som medlem av RCFF kan du det.........
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  8. #48
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Liten film från en underbar dag på fältet med goda vänner.

    Filmen inneholder följande modeller:
    Firstar 2000 V2
    Multiplex Magister
    E-flite Carbon Cub Z
    Durafly Tundra
    Nighthawk 250

    Hoppas ni tycker om videon.



    Glöm inte att prenumerera på min kanal.......................
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  9. #49

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Va?? Har ni OCKSÅ sommarväder??
    Ser härligt ut!
    Är det myggen som inar på slutet??
    Retroholic!

  10. #50
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
    Va?? Har ni OCKSÅ sommarväder??
    Ser härligt ut!
    Är det myggen som inar på slutet??
    Jajamensan nu har vi fått av skoteroverallerna och fått på dunjacka så sommar nu ......... Sen är det nog bara knott du hör, myggen låter mer den här vet du........
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  11. #51
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Jag köpte en Art-Tech Diamond 2500 begagnad som jag har planerat att flyga i lite termik med under sommaren. Så här är en video av min första test med planet, jag tyckte att det var lite drag i motorn med mitt Turnigy 2200mAh 3S då han alltid har kört med 3S. Kollade upp efteråt och upptäckte att den är beräknad för 4S, så nästa test blir med 4S. Dock steg den rätt snabbt med 3S också, men vill nog ha lite mer fart med ett 4S i nosen.

    Gjorde en kort video på testen (02:26 lång) som jag hoppas ni tycker om.



    Glöm inte att prenumerera på min kanal.......................
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  12. #52
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Jag ordnade mig en liten utmaning vart jag ritade upp en fyrkant 3x4m i sanden vart jag skulle försöka starta och landa inuti med min Tundra. Lyckades några gånger, men måste erkänna att det är svårare än det ser ut till.

    Dock blir det nog fler små utmaningar sen och har du en ide till en bra utmaning så tveka inte, berätta om den...... ;-)

    Hoppas ni tycker om videon.



    Glöm inte att prenumerera på min kanal.......................
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  13. #53
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Fick oväntat besök av mina barnbarn och den äldsta ville att vi skulle ut och flyga och släppa fallskärmshoppare från Tundraen samt att vi skulle filma så at han kom med på morfars Youtube kanal.

    Så vi åkte ut och hade en helt underbar eftermiddag. Jag, min yngsta son och mitt äldsta barnbarn.

    Hoppas ni tycker om videon.



    Glöm inte att prenumerera på min kanal....................... ;-)
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  14. #54
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Årets första meeting för mig, "Rustlöser" på Hedlanda 27-29 Maj. Det blev en riktig bra meeting själv om vädret inte var på våran sida, men för oss som inte är gjord av socker och tål lite regn fick vi en underbar fredag och en kanon söndag. Lördagen blev tyvärr inte den bästa dagen, men det blev mycket flygande dom andra dagarna.

    Har som vanligt gjord en video. Videon blev på 26:30 minuter og innehåller följande modeller:
    Mig 29 Blackhorse (jet) - Innovator MD 530 Helicopter - skydivers dropped from Tundra- F9F4 Panther (jet) - Bixler2 crash - RC-Viking - Carbon cub - Skymaster F-15 (jet) - Navy Grumman Cougar (jet) - Bell UH-1b turbine helicopter (jet)

    Hoppas ni tycker om videon.



    Glöm inte att prenumerera på min kanal.......................
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  15. #55
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Nu har det blåst och blåst sista tiden, men hoppas det kan lugna ner sig till kvällen så att man äntligen kan premiär flyga Tundran på vatten......

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ForumRunner_20160606_165621.png 
Visningar:	98 
Storlek:	640,4 KB 
Id:	58625
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  16. #56
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Blev äntligen vindstilla kvällen den 6 Juni (Sveriges nationaldag) och en bättre avslutning på nationaldagen än detta kunde inte jag fått. Blev en underbar kväll i en underbar natur.

    Tyckte filmen blev ganska bra också, indelat i 3 delar. Den första är maiden med Tundra på vatten, sen liten avslappningsflygande med lågt flygning över vattnet och avslutningen är film från Tundran så man ser den underbara naturen vi har här i Härjedalen.

    Hoppas ni tycker om videon.



    Glöm inte att prenumerera på min kanal.......................
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  17. #57
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Bj Visa inlägg
    Glöm inte att prenumerera på min kanal.......................
    Fina filmer!
    Men varför detta tjöt om att prenumerera..?
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  18. #58
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlägg
    Fina filmer!
    Men varför detta tjöt om att prenumerera..?
    Tack för att du tycker om mina filmer.

    Orsaken till att jag ber om prenumeranter är att jag tycker om att flyga, filma och sen redigera för så att dela med mig av mina filmer. Att redigera en film tar rätt mycket med jobb och tid och dess fler prenumeranter man har blir filmerna lättare spridit och man når ut till fler tittare.

    Så ja jag kommer fortsätta med "detta tjöt" på den punkten om fler prenumeranter, tycker du inte om det så är det bara att ignorera det. Jag postar mina filmer runt om på olika forum i både in och utland och utomlands så får man både många och trevlig svar tillbaka på det jobbet man lägger ner i att dela med sig av sina filmer och det jobbet man lägger ner i all redigeringen. Får några få svar i Sverige men inte många. Vet inte men verkar på mig som i Sverige tar man det som en självklarhet att folk lägger ner sin egen tid på att försöka göra bra filmer som man delar med sig utan att man tänker efter vilket jobb som ligger bakom en film.

    Här är några få av kommentarer jag fått på min sista film med Tundra med pontoner, dock bara från engelska och amerikanska forum då jag inte fått en enda kommentar på den från någon svensk sida:
    -----------------------------------------------------------
    Amazing footage, Bjarne! What a beautiful place to fly.

    Gryf
    -----------------------------------------------------------
    Beautiful spot... Nice flying
    -----------------------------------------------------------
    Sure is beautiful there. Nice flying too. That plane looks perfectly set up as nicely as you took off and landed as well as that one touch and go. That is some of the smoothest water take offs and landings I have yet to see in video's.Hello Bjarne , thanks for nice nature ,also this is a good advertisement for Thundra.....face 1

    Cheers

    Jo
    -----------------------------------------------------------
    mmm - pity there not in UK stock !!!!!!!!!!!!!!
    -----------------------------------------------------------
    That is a great video. If anyone needed to be convinced to fly off water then this would do the job. A great design airframe too, so stable inverted even with floats on!
    -----------------------------------------------------------
    Nice job.
    -----------------------------------------------------------
    Hi Bjarne, thanks to the beautiful nature ... this really is a tourist postcard, and also good advertising for the Tundra !
    -----------------------------------------------------------
    You should know that whenever I see glassy water like that all I think of is scenes like this that you've just shared. Oh, especially when there's that light fog over the water. Is it just me? Is it ok that this all I think about?

    Thanks for sharing.
    -----------------------------------------------------------
    All I usually think of when I see beautiful areas of water like that is "Why am I not out there fishing"!! I always flash back to the days as a kid hanging out with my uncle in a boat somewhere enjoying a day of fishing together. Now I just edit that and add a quad in there for when the fish are not biting or the tide is in the wrong phase.
    -----------------------------------------------------------


    Det är såna kommentarer som värmer och som gör att man vill fortsätta dela med sig. Jag personligen älskar att sitta och kolla på modellflyg filmer och kunde tänkt mig ännu flera som delar med sig. Direkt jag hittar någon som jag tycker gör bra filmer på Youtube så prenummerere jag, både för att stöda den som gör och lägger upp filmerna samt att jag hjälper till att sprida dom till ett större publik.
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  19. #59
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Jag håller på dig, jag ska prenumerera, och kommentera på svenska, inget tråkigare än när man flugit väl och suttitmoch, lagt på musik, klippt och klistrat , lägger ut och ingen respons!! Keep it up!! (Ordpun för oss i flyghobbyn, kom precis på den, hahaha)

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

  20. #60
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Killenheladagen Visa inlägg
    Jag håller på dig, jag ska prenumerera, och kommentera på svenska, inget tråkigare än när man flugit väl och suttitmoch, lagt på musik, klippt och klistrat , lägger ut och ingen respons!! Keep it up!! (Ordpun för oss i flyghobbyn, kom precis på den, hahaha)

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk
    LOL bra ordpund......... och man tackar för att du vill prenumerera då det ligger några timmars jobb i varje video jag lägger ut.

    Har i det sista ändrat lite i redigeringen och försöker att få dom lite kortare samt att innholdet skall vara lite mera aktivt och inte bara flygande fram och tillbaka i hög höjd. Om någon har bra tips på mer jag kan ändra på i mina videos blir jag tacksam, och var inte rädd för att komma med kritik. Svårt att förbättra sig om man inte får lite kritik, positiv som negativ är lika välkommet så man vet vad man gör rätt eller fel.

    Kommer nog kanske någon video nu denna veckan då jag just kommit hem efter en camping helg i våra underbara skogar här i Härjedalen.......klarade jo inte låta Tundra med pontoner stanna kvar hemma när vi skulle åka från fiskevatten till fiskevatten..........
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •